Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od demon » 03.9.2010 16:00

rusty9039 píše:Teď jím jde hlavně o 15T a 14T už nám naštěstí přestali dodávat a kdyby jím šlo o to co tvrdíš, šly by 15T nejdřív do Vokovic
Nefantazíruj, neteoretizuj a přijmi fakta, ju ? :wink:
15T bude (pokud bude) ve VŠECH vozovnách, které budou, nezmění-li něco volby, rovněž patřit ŠT.

rusty9039
problémový jedinec
Příspěvky: 83
Registrován: 24.8.2010 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od rusty9039 » 03.9.2010 15:27

demon píše:A přesto to tím je.
Srovnávat to s 250 ks další verze tramvaje je trochu mimo mísu. Tak velkou vozovnu, aby se daly soustředit na jedno místo, totiž nemáme, že...
Teď jím jde hlavně o 15T a 14T už nám naštěstí přestali dodávat a kdyby jím šlo o to co tvrdíš, šly by 15T nejdřív do Vokovic

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od demon » 03.9.2010 0:03

Protože jsou tady obrovský strategicky vhodně umístěný nevyužitý pozemky. Třeba...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od MOp » 02.9.2010 22:51

Protoze tam uz maji metro, tak at to maji v blizkosti..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od 9001 » 02.9.2010 22:34

demon píše:No přece aby to měli soudruzi ze z Plzně pěkně pod jednou střechou, blíž k domovu a nemuseli se kodrcat přes celou Prahu...
Dovolím si jednu ironickou. Proč se tedy soudruzi z Plzně ženou do Hostivaře, když je ještě dál :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od demon » 02.9.2010 21:37

A přesto to tím je.
Srovnávat to s 250 ks další verze tramvaje je trochu mimo mísu. Tak velkou vozovnu, aby se daly soustředit na jedno místo, totiž nemáme, že...

rusty9039
problémový jedinec
Příspěvky: 83
Registrován: 24.8.2010 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od rusty9039 » 02.9.2010 21:34

demon píše:No přece aby to měli soudruzi ze z Plzně pěkně pod jednou střechou, blíž k domovu a nemuseli se kodrcat přes celou Prahu...
A 15T jsou v Pankráci, dále příjdou Kobylysy a pak bych typoval asi Žižkov, kterých nejspíš dodají 250 vozů. Co by pro Škodovku bylo těch 60 14T. Takže tím to asi nebude.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od demon » 02.9.2010 20:57

No přece aby to měli soudruzi ze z Plzně pěkně pod jednou střechou, blíž k domovu a nemuseli se kodrcat přes celou Prahu...

rusty9039
problémový jedinec
Příspěvky: 83
Registrován: 24.8.2010 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od rusty9039 » 02.9.2010 20:39

Proč se vlastně 14T přesunuly do Motola ze Strašnic na místo některých vozů T6A5?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od demon » 30.8.2010 17:19

MM-Mikulovsky píše:Jest-li si dobře pamatuji několikráte v minulosti "slyšené" ceny, tak reko T3RP cca 10 mil. (wana 12 mil.). Cenu reko KT8 na KT8D5R.N2P jsem snad nikdy neslyšel, ale předpokládám srovnatelnou s cenou soupravy RP...
R.P - 7 mil., PLF - 8,5 mil., KT8N2 - 21 mil.

5211
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 30.8.2010 11:58
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od 5211 » 30.8.2010 15:37

MM-Mikulovsky: Vďaka :wink:
Naposledy upravil(a) 5211 dne 30.8.2010 18:24, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.8.2010 14:24

5211: Že by rozdíl byl cca 40 milionů - dvojnásobek ceny nejlevnějšího řešení? Jest-li si dobře pamatuji několikráte v minulosti "slyšené" ceny (ale měl tisk a agentura JPP pravdu ?), tak reko T3RP cca 10 mil. (wana 12 mil.) x 2 ks do cca 30 metrů dlouhé soupravy = cca 20 mil, respektive 22 mil za T3RPV + T3RP (všechny ostatní srovnávané tramvaje jsou alespoň z části nízkopodlažní). Cenu reko KT8 na KT8D5R.N2P jsem snad nikdy neslyšel, ale předpokládám srovnatelnou s cenou soupravy RP, protože výzbrojí to má být to samé a jsou to vlastně (alespoň v pražském provedení) dvě samostatné (Při většině poruch není třeba spojovat a sunout s jinou tramvají, protože nejede-li na přední kabinu pojede na zadní. Samozřejmě v nejkrajnějším případě - většinou stačí to zprovoznit z té zadní včetně PTG a z přední se defakto zpětně pohybovat.) tramvaje spojené prdelemi k sobě. Cena nových 14 a 15T se udává cca 60 až 65mil.
Rozdíl by však měl být nejen v ceně, ale i v životnosti - při reko se udává její prodloužení cca o 15 let a nové TRAM by ji měli mít snad 25, čili se započtením této skutečnosti cenová výhodnost rekonstrukcí klesá cca na polovinu. Ta druhá polovina navýšení ceny za novou TRAM je vlastně příplatek za větší procento nízkopodlažnosti a snad užití většího množství moderních technologií. Oba důvody jsou dle mne vlastně příplatkem za (nikoliv 100%) eliminaci (často bezmezné) blbosti uživatelů - jako např. dobrá polovina lidí o holích leze do zadních vozů souprav, kde následně se rapidně zvyšuje riziko jejich pádů a přiskřípnutí dveřmi, zejména když je řidič před nastupováním v davu na zastávce nevidí a ještě více při jejich vystupování, které jim trvá i dvojnásob déle než nastoupení a vystoupení ostatních cestujících a to mnohdy včetně kočárku. Mají však všechny TRAM skutečně udávanou životnost? Už tu na TF někdo narážel, že 14T asi ne.

5211
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 30.8.2010 11:58
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od 5211 » 30.8.2010 12:26

Zdravím, možno sa to tu už riešilo, ale zaujímalo by ma aký je cenový rozdiel reko T3R.P (resp. T3R.PV) a KT8D5R.N2P s porovnaním nový tram 14T a 15T?

Uživatelský avatar
HoFi
Uživatel
Příspěvky: 255
Registrován: 29.11.2009 9:59
Bydliště: Stejně nikoho nezajímá, kde bydlím
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od HoFi » 23.6.2010 15:57

Petr píše:Následné změny nemám, každopádně 5508 již neexistovala...
Jen doplním: 5508 (ex 6193) zařazena 1987, vyřazena 1990

opocenskylukas
problémový jedinec
Příspěvky: 436
Registrován: 27.3.2009 19:40
Kontaktovat uživatele:

Otázky a odpovědi k vozovému parku

Příspěvek od opocenskylukas » 22.6.2010 18:14

dodám ještě že 7 i 9.

Odpovědět