Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod mart337 v 13.8.2018 14:38

DavidD napsal:Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..

Aha. Já jsem si myslel, že se v těch kolech vrtaj i na PA. Kdysi se přivážely na nálaďáku celý podvozky, ale to už jsem dlouho neviděl. A nyní občas brkámě a přelejzáme přes odstrojené podvozky, co jsou mimo vozy v hale (vozy jsou na provizorních podvozcích) a myslím, že jsem tam viděl na paletách kromě motorů taky složená i samotná kola.?
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod DavidD v 12.8.2018 22:03

Karosák napsal:A pak mám ještě jedno dumání: Když má 14T také malá kola jako 15T, má větší nápravové tlaky, pevné podvozky, čili větší pravděpodobnost sjetí a přesto jsem za dobu jejich existence nezaznamenal problém s koly na 14T. Proč? Je jich méně a tudíž výrobce stíhá dodávat? Nebo se sjíždí méně?...
Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod petr03 v 08.8.2018 20:58

Demon: Nebyly by prosim nejake fotky te klimosky? Docela by me to zajimalo, jak je to provedene. Obecne se na mensi klimosky pouziva R410a, nebot neni nutna tak velka davka, ta r407 me docela prekvapila. Docela rad bych ji videl, jsem z oboru, delam klimatizace, hlavne tedy centralni zdroje chladu. Tak kdyby se podarilo par fotek poslat, nebo i lepe kdybych mohl osobne se podivat, bylo by to super. Diky
Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
 
Založen: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod demon v 07.8.2018 14:54

14T má složená kola SAB 610 mm (a taky zdaleka nejsou bezporuchová), 15T má kola osazená kotoučem brzdy 666 mm (resp.kolo samé je oním kotoučem), vozy T mají složená kola 700 mm.

Thermoking má (třeba oproti Konvektě) hlavně nižší výkon 3 kW oproti 4,3 kW, takže se rychleji dostane na limit a zdechne.
Letos k tomu houfně začaly odcházet i měniče, takže je o zábavu postaráno. Chladivo R-407.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod Karosák v 07.8.2018 13:02

mart: Ano, přesně takto vyskládané, když kráčíš halou v Motole jsem rozdíl zřel nejlépe :-) Tato fotka krásně zkresluje, menší kolo vpředu, větší vzadu. Ale ty T6kové vedle těch 14Tkových vypadají v reálu jak z Albatrosa :D
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod petr03 v 07.8.2018 12:38

Karosák napsal:Kdo jste trochu do techniky: Proč mají ty waní Thermo Kingy problémy? Na 14T to chladí normálně? Na tý waně to totiž do 25C taky jeden normálně a pak se rozsvítí červený trojúhelník a už to jen fouká. Přehřívání kompresoru? A pak je tu druhá vlna závad, že prostě klima fouká, kompresor sepne a vrní, žádná závada se nehlásí, ale prostě to nevyrobí zimu. To je ztráta tlaku / únik chladiva?


Tech zavad muze byt vice. S tim alarmem muze byt zanesen kondenzator, a pak to neodvadi teplo a pada to do vysokeho tlaku, tepelna ochrana taky muze padat od prehrati, ale nevim, jak je to tam poskladane. A kdyz se to tvari, ze to jako jede, ale nechladi to, s nejvetsi pravdepidobnosti pomaly unik chladiva, a az to dorazi k ochrane, tak se vypne. A bude trojuhelnicek. Podle me zaklad je v udrzbe. Vi nekdo, na jakem chladivu to pracuje?
Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
 
Založen: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod mart337 v 07.8.2018 12:01

Karosák napsal:To je tutovka. Když se procházíš kolem vyskládaných podvozků různých typů je to vidět na první pohled.

Eh, omlouvám se, ale jelikož jsem podvozek 14T na vlastní oči neviděl (volně) - jen na foto na PT - platí tedy že jsou kola velká? Předpokládám, že na těch fotkách byly nejspíš podvozky 14T a T6 z Motola.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod Karosák v 07.8.2018 0:52

To je tutovka. Když se procházíš kolem vyskládaných podvozků různých typů je to vidět na první pohled.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod mart337 v 06.8.2018 22:45

A jenom dotaz? Má 14T malá kola? Když jsem koukal na foto, tak mi to moc nepřišlo. Přišly mi stejná jako na klasikách. O malých kolech se psalo až s 15T.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod 9001 v 06.8.2018 21:58

Karosák: Demon tu psal, že hlavní problém je protáčení kol a 14T je pořád v tomhe směru klasická tramvaj. Jenže 15T si hraje s každým kolem zvlášt a to asi kolum taky moc nepřidá.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod Karosák v 06.8.2018 21:27

A pak mám ještě jedno dumání: Když má 14T také malá kola jako 15T, má větší nápravové tlaky, pevné podvozky, čili větší pravděpodobnost sjetí a přesto jsem za dobu jejich existence nezaznamenal problém s koly na 14T. Proč? Je jich méně a tudíž výrobce stíhá dodávat? Nebo se sjíždí méně?...
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod Karosák v 06.8.2018 18:07

Kdo jste trochu do techniky: Proč mají ty waní Thermo Kingy problémy? Na 14T to chladí normálně? Na tý waně to totiž do 25C taky jeden normálně a pak se rozsvítí červený trojúhelník a už to jen fouká. Přehřívání kompresoru? A pak je tu druhá vlna závad, že prostě klima fouká, kompresor sepne a vrní, žádná závada se nehlásí, ale prostě to nevyrobí zimu. To je ztráta tlaku / únik chladiva?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod Petrpes v 06.12.2016 1:07

Pokud máš v rodině 2 :auto, počítáš spotřebu na obě dohromady a dělíš 2? Pokud ano, je to na dvojici :D
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod fricoolinek2 v 05.12.2016 16:12

No a je to na sólo či soupravu? =P~
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Odeslatod von Špilberk v 05.12.2016 15:07

Tak už víme, kolik stojí elektřina na 1 km jízdy s T3, T3M a T3RP. Co ostatní typy :?: :?: :-k
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Další

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron