Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 30.6.2005 14:49

Tak jo, díky a napadla mě ještě 1 věc ohledně spojování souprav.
Byly běžné soupravy 6821+6822; 7092+7093; 7222+7223; 7236+7237; 7252+7253; 6836+6837 ; 8211+8212 a možná i nějaké další. Schválně jsem napsal soupravy jdoucí ev. č. po sobě a také že vím v jakém složení všechny jezdí, abych se dostal k úplnému jádru problému.
Vše v poho až do chvíle, než se stalo toto: 6798+6822 a zároveň 6821 sólo; 7092+7155 a zároveň 7093 sólo; 7222+7291 a zároveň 7223 sólo; 7252+7237 a zároveň sóla 7253 a 7236; 6868+6837 a zároveň 6836 sólo; 8211+8213 a zároveň 8212 sólo. Dal jsem plno pravdivých příkladů aby se nad tím dalo pořádně zamyslet. A moje otázka zní PROČ?????tisíc otazníků??? Proč se to takhle změnilo, vždyť přece "hezčí" je, když jdou ev.č. po sobě, Ne???
Pozor! nikdo neargumentujte nehodama nebo poruchama, protože je důležité to slovní spojení "a zároveň" -čili jsem vždycky v jednom dni viděl ty určité vozy takto rozdělené

KM

Příspěvek od KM » 30.6.2005 14:40

MOp píše:[
aktualizace se nechysta. obavam se, ze po dnesnim vystupu mém, kocoura, Jonáše, Pajdy, KM a Petra na TF hodne dlouhou dobu zadna aktualizace nebude.
CO SEM ZAS POROVED? :?:

MOp

Příspěvek od MOp » 30.6.2005 14:20

6432 píše:Já ano, a to 8163+8164 a 6921. Ty jsem ještě ani jednou neviděl, a to jezdím tramvajemi dost často :cry: :cry: :cry: :cry:
8163+8164 jezdi, neb to byla tento tyden jedna z nahradnich souprav za zdechle santusice..
6921 strida linky 5 a 25 (vetsinou), je to to celodenni nocni poradi, abych to tak rekl kulantne. :-D
Chystá se zas aktualizace rekonstrukcí? V podstatě všichni víme, že už 6554,6670,6762 a 6824 dojezdily, ale ještě to není potvrzeno na 100% na stránce o přestavbách.. :?:
ano, tyto vozy sice nejezdi, ale az bude teprve znamo, ktere rekonstrukce z techto vozu budou, pak teprve budou vystaveny na strance s aktualizaci ..

aktualizace se nechysta. obavam se, ze po dnesnim vystupu mém, kocoura, Jonáše, Pajdy, KM a Petra na TF hodne dlouhou dobu zadna aktualizace nebude.

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 30.6.2005 14:12

Mám 2 věci na srdci, které se asi nejvíc hodí rozebrat tady.
1, Máte taky jako já smůlu na nějaké vozy, které velmi málo vidíte v ulicích, nebo dokonce jste ještě neviděli? (nemám na mysli zrovna nejnovější T3R.P(V) )
Já ano, a to 8163+8164 a 6921. Ty jsem ještě ani jednou neviděl, a to jezdím tramvajemi dost často :cry: :cry: :cry: :cry:

2,Chystá se zas aktualizace rekonstrukcí? V podstatě všichni víme, že už 6554,6670,6762 a 6824 dojezdily, ale ještě to není potvrzeno na 100% na stránce o přestavbách.. :?:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 25.6.2005 18:31

Syrda píše: No a něco obdobného by se mohlo udělat i pro tramvaje.
Využití: třeba z Barrandova do Holyně (když se tam musí stavět TT). Jedno pořadí na 13 by jezdilo celý den. Zbytek by jezdil jako teď.
Tys asi na Barrandově a v Holyni v poslední době nebyl viď...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 25.6.2005 17:19

14tr ma radove mensi odber jak T3

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Příspěvek od Syrda » 25.6.2005 17:13

K tomu přívěsu s dieselagregátem - cca v letech 1994 - 2001 v Hradci Králové takto byly upraveny 2 trolejbusy (14Tr) - za sebou měly vozík kde byl dieselagregát, ktreý vyráběl el. proud a na ten jezdil cca necelý 1km na konečnou Kluky (+ to samé zpět k "drátům"), kde troleje nejsou (a zatím nebudou). Neznám přesné parametry agergátu, něco bylo v dopravních časákách na začátku 1995 (určitě Dráha). Nádrž byla akorát na celodenní provoz (4.50 - 21.00, int. 60 min. + 2 odstavené svačiny po 30min.). Při mimořádkách (výpadek proudu v "drátech") se na "motor" jedzila celá linka 2 - 3 kola. Pak byl motor týden zavřený na dílně. Konec drátů je totiž na kopci který na elektriku (ss motor) se jede cca 40 - 45 km/h, (asynch. motor. 50km/h. ) diesel ovšem jen cca 5 (slovy PĚT) km/h (počet kaštanů nehraje roli). Od r. 2001 do Kluků jezdí 21TrACI (prototyp).
No a něco obdobného by se mohlo udělat i pro tramvaje.
Využití: třeba z Barrandova do Holyně (když se tam musí stavět TT). Jedno pořadí na 13 by jezdilo celý den. Zbytek by jezdil jako teď.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:52

po motory. Pak uz dojde ke zkratu. To znamena zhruba po prvni schod.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:50

Jakou může mít tramvaj maximální "brodivost" ?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:47

ma to cenu se nekde plazit ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:39

PvvS píše:udelal. Ale musi se vzit v potaz i proud. Ono 600V 500 A , aby solo T3 trochu jela uz je solidni generator. A polovodicovy vyzbroje bych nepouzival. Zrychl ma vyhodu ze pojede i pri nizsim napeti.

Kdyby měl třeba 200kW ?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:32

PvvS píše:S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku...
Kdyby měl ocelová kola s okolkem a rozchodem 1435mm, proč ne? :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:29

udelal. Ale musi se vzit v potaz i proud. Ono 600V 500 A , aby solo T3 trochu jela uz je solidni generator. A polovodicovy vyzbroje bych nepouzival. Zrychl ma vyhodu ze pojede i pri nizsim napeti.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:23

PvvS píše:S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku. Teoreticky by to bylo mozne, po oprave v elektrovyzbroji se vozy zkousi na nizke napeti (okolo 60V) , kolikrat poslouzi i svarecka.

Ve svete uz takovy reseni byla, u ns nikde o zadnym nevim.

Generátor s dieselelmotorem by neudělal víc než nějakejch 60V ?!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:22

S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku. Teoreticky by to bylo mozne, po oprave v elektrovyzbroji se vozy zkousi na nizke napeti (okolo 60V) , kolikrat poslouzi i svarecka.

Ve svete uz takovy reseni byla, u ns nikde o zadnym nevim.

Odpovědět