Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.3.2024 0:27

No ale žlábky se teda musely sólo vyškrabávat nějakou špachtlí, než tam tramvaj projela? Jen aby člověk měl představu, kolik s*aní s tim odhnojením bylo... =P~

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od P_V » 08.3.2024 21:24

Zajede se s pluhem do myčky, ne? :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3165
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od kruťák » 08.3.2024 20:07

A umejvat to bude kdo? :twisted:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.3.2024 22:59

Jakou má tramvaj maximální průjezdnost hnojem?

A může být nápomocen PSP-01 #4604?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Afterman » 16.11.2021 20:08

trainzjohny píše:
16.11.2021 17:01
Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?
Je to ta stejná kamera, kryt je plastový, už se šíří. Jediná výhoda je, že to zabraňuje neúmyslnému natočení úhlu záběru. Nevýhoda je, že úmyslnému nezabraňuje, naopak ještě zhoršuje, protože teď nebude vidět, že kamera "kouká" do země.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3139
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od trainzjohny » 16.11.2021 17:01

Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3139
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od trainzjohny » 08.5.2020 23:09

Naštěstí maximálně nějakým filtrem navíc, ale ne vypnutím.
Nedávno jsem jel 15T kde se příjemně chladilo, naopak 14T začíná být v kombinaci skleník+rouška skoro smrtelně nebezpečná.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.5.2020 22:43

Jak se vlastně bude řešit ventilace/klimatizace u 15T4, případně v novějších SORkách a Solarisech? Ta mi přijde jako idelální pro případný přenos viru. Osobně bych byl pro to jí vůbec nezapínat a míst jen důsledně otevřená okna. Taková T3 se všemi oknami otevřenými by mi přišla "epidemiologicky nejbezpečnější"....

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od mart337 » 13.8.2018 15:38

DavidD píše:Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..
Aha. Já jsem si myslel, že se v těch kolech vrtaj i na PA. Kdysi se přivážely na nálaďáku celý podvozky, ale to už jsem dlouho neviděl. A nyní občas brkámě a přelejzáme přes odstrojené podvozky, co jsou mimo vozy v hale (vozy jsou na provizorních podvozcích) a myslím, že jsem tam viděl na paletách kromě motorů taky složená i samotná kola.?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od DavidD » 12.8.2018 23:03

Karosák píše:A pak mám ještě jedno dumání: Když má 14T také malá kola jako 15T, má větší nápravové tlaky, pevné podvozky, čili větší pravděpodobnost sjetí a přesto jsem za dobu jejich existence nezaznamenal problém s koly na 14T. Proč? Je jich méně a tudíž výrobce stíhá dodávat? Nebo se sjíždí méně?...
Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od petr03 » 08.8.2018 21:58

Demon: Nebyly by prosim nejake fotky te klimosky? Docela by me to zajimalo, jak je to provedene. Obecne se na mensi klimosky pouziva R410a, nebot neni nutna tak velka davka, ta r407 me docela prekvapila. Docela rad bych ji videl, jsem z oboru, delam klimatizace, hlavne tedy centralni zdroje chladu. Tak kdyby se podarilo par fotek poslat, nebo i lepe kdybych mohl osobne se podivat, bylo by to super. Diky

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6698
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od demon » 07.8.2018 15:54

14T má složená kola SAB 610 mm (a taky zdaleka nejsou bezporuchová), 15T má kola osazená kotoučem brzdy 666 mm (resp.kolo samé je oním kotoučem), vozy T mají složená kola 700 mm.

Thermoking má (třeba oproti Konvektě) hlavně nižší výkon 3 kW oproti 4,3 kW, takže se rychleji dostane na limit a zdechne.
Letos k tomu houfně začaly odcházet i měniče, takže je o zábavu postaráno. Chladivo R-407.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 07.8.2018 14:02

mart: Ano, přesně takto vyskládané, když kráčíš halou v Motole jsem rozdíl zřel nejlépe :-) Tato fotka krásně zkresluje, menší kolo vpředu, větší vzadu. Ale ty T6kové vedle těch 14Tkových vypadají v reálu jak z Albatrosa :D

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od petr03 » 07.8.2018 13:38

Karosák píše:Kdo jste trochu do techniky: Proč mají ty waní Thermo Kingy problémy? Na 14T to chladí normálně? Na tý waně to totiž do 25C taky jeden normálně a pak se rozsvítí červený trojúhelník a už to jen fouká. Přehřívání kompresoru? A pak je tu druhá vlna závad, že prostě klima fouká, kompresor sepne a vrní, žádná závada se nehlásí, ale prostě to nevyrobí zimu. To je ztráta tlaku / únik chladiva?
Tech zavad muze byt vice. S tim alarmem muze byt zanesen kondenzator, a pak to neodvadi teplo a pada to do vysokeho tlaku, tepelna ochrana taky muze padat od prehrati, ale nevim, jak je to tam poskladane. A kdyz se to tvari, ze to jako jede, ale nechladi to, s nejvetsi pravdepidobnosti pomaly unik chladiva, a az to dorazi k ochrane, tak se vypne. A bude trojuhelnicek. Podle me zaklad je v udrzbe. Vi nekdo, na jakem chladivu to pracuje?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od mart337 » 07.8.2018 13:01

Karosák píše:To je tutovka. Když se procházíš kolem vyskládaných podvozků různých typů je to vidět na první pohled.
Eh, omlouvám se, ale jelikož jsem podvozek 14T na vlastní oči neviděl (volně) - jen na foto na PT - platí tedy že jsou kola velká? Předpokládám, že na těch fotkách byly nejspíš podvozky 14T a T6 z Motola.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět