Ale vsadím se, že tohle není novinka ČKD. Takovéto podvozky určitě nějaké zahraniční NP tramvaje mají také a běžně jezdí. Ale ona i taková výška podlahy nad podvozky jako má Astra je snesitelná a tam by se snad vešly otočné podvozky s trochu větším průměrem okolků než RT6S.kresta píše:Ta RT6S má právě zmenšený průměr okolků -> jeden schod v interiéru a jak jsem se dočetl, tak právě ten malý průměr je strašnou nevýhodou a proto také, kdyby tato tramvaj jezdila výborně bez ostatních poruch, právě tohleto by jí pořád vadilo -> provoz by byl problémový a drahý.
Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Ad podvozky: Když má NGT 12 DD otočné podvozky, proč si je DPP nevybojoval u Poršetry
Ad RT6N1 vs RT6S: RT6N1 má nevýhodu, že má v předních článcích dva schdy v interiéru, ale za tu cenu, že okolky mají větší průměr, což jevýhodou. Ta RT6S má právě zmenšený průměr okolků -> jeden schod v interiéru a jak jsem se dočetl, tak právě ten malý průměr je strašnou nevýhodou a proto také, kdyby tato tramvaj jezdila výborně bez ostatních poruch, právě tohleto by jí pořád vadilo -> provoz by byl problémový a drahý.
Ad RT6 vs VEKTRA apod.: RT6 je kratší, uvědomte si, že sama VEKTRA je o něco malilinko delší jak KT8D5 a Poršetra jen o něco malilinko kratší či stejně dlouhá jak KT8D5.
Ad KVATRO: Místo sešikmené podlahy bych tam dal jeden schod, snad by to tolik neublížilo a také, jak tu někdo psal, že se může použít jako náhradní skříň, nemohlo by se jedno postavit na techničák bývalé KT8D5 9006
Ad RT6N1 vs RT6S: RT6N1 má nevýhodu, že má v předních článcích dva schdy v interiéru, ale za tu cenu, že okolky mají větší průměr, což jevýhodou. Ta RT6S má právě zmenšený průměr okolků -> jeden schod v interiéru a jak jsem se dočetl, tak právě ten malý průměr je strašnou nevýhodou a proto také, kdyby tato tramvaj jezdila výborně bez ostatních poruch, právě tohleto by jí pořád vadilo -> provoz by byl problémový a drahý.
Ad RT6 vs VEKTRA apod.: RT6 je kratší, uvědomte si, že sama VEKTRA je o něco malilinko delší jak KT8D5 a Poršetra jen o něco malilinko kratší či stejně dlouhá jak KT8D5.
Ad KVATRO: Místo sešikmené podlahy bych tam dal jeden schod, snad by to tolik neublížilo a také, jak tu někdo psal, že se může použít jako náhradní skříň, nemohlo by se jedno postavit na techničák bývalé KT8D5 9006
Zalezi pouze na delce tech jednotlivych clanku. Pokud ty nesene clanky nejsou "moc" dlouhe a vzdalenost podvozek - kloub (u clanku s podvozky) je "spravna" (urcite kratsi, nez u T3) tak se to vejde do profilu vozu T4.Phabbey píše: Ale mně jde spíš o to, jak to funguje, když je jeden článek se dvěma otočnými podvozky a pak kloub bez podvozku, nesený článek a pak zase totéž. To se podle mě nemůže vejít do průjezdného profilu (navíc v Drážďanech užšího), kloub musí strašně vyčnívat.
Je to pekne videt i na te fotce, co je trochu nize v teto diskuzi. Ty clanky bez podvozku jsou hodne kratke, a podvozky jsou temer na konci clanku s podvozky.
Tak strasne moc penez by zas potreba nebylo. Jedna z tramvaji teto koncepce se jmenuje Alstom CitadisMarek píše: A mimochodem, pokud by byla snaha a peníze (asi relativně hodně peněz), určitě by šlo udělat variantu RT6S s hnaným (neotočným) podvozkem ve středním článku při zachování jeho nízkopodlažnosti. Netuším ale, jestli je to potřeba.
To je pravda. Tramvaj koncepce Vektry s neotočnými podvozky má být 100%NP (či lépe nemá být vůbec a mají být spíš tramvaje jako RT6).MOp píše:a prosetra bude vypadat jak? hure.. krajni clanky po 1 podvozku, pak nic a pak uprostred jen jeden podvozek.. to je jeste vetsi udes..Phabbey píše:Ale co se týče otočných podvozků, tak mě docela děsí NGT 12 DD, nechápu, jaktože se to v oblouku nerozsype - vždycky jeden článek se dvěma podvozky a jeden článek bez podvozků, nejde mi to do hlavy...
Ale mně jde spíš o to, jak to funguje, když je jeden článek se dvěma otočnými podvozky a pak kloub bez podvozku, nesený článek a pak zase totéž. To se podle mě nemůže vejít do průjezdného profilu (navíc v Drážďanech užšího), kloub musí strašně vyčnívat.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Mně tedy ty dveře přijdou široké normálně - pokud se dívám na ten typový výkres :|Predseda píše:To je to, když nikdo nikdy nekonzultuje s cestujícíma jejich potřeby. Narážím tím třeba na úzké dveře.
Pouze přední dveře jsou (s ohledem na průjezdní profil) užší, stejně tak jako u KT8. A pokud by takové vozidlo bylo nabídnuto Praze a ta bude trvat na samostatných dveří do kabiny řidiče - tak přední dveře nebudou vůbec, a jejich šířka nebude cestující příliš zajímat :mrgreen:
a prosetra bude vypadat jak? hure.. krajni clanky po 1 podvozku, pak nic a pak uprostred jen jeden podvozek.. to je jeste vetsi udes..Phabbey píše:Ale co se týče otočných podvozků, tak mě docela děsí NGT 12 DD, nechápu, jaktože se to v oblouku nerozsype - vždycky jeden článek se dvěma podvozky a jeden článek bez podvozků, nejde mi to do hlavy...
Nojo, tak ten podvozek by byl jenom hnaný neotočný.Proxy píše:Trochu jsem nepochopil, jak bys udělal střední podvozek u RT6 otočný? a ta představa mne trochu děsí.
Mimochodem uspořádání podlahy ve Poršetře (jiné než ve Vektře) je stejné jako tvém návrhu RT6S se zvýšeným středním článkem, včetně kolmého sezení. Krajní články mají stejnou výši podlahy jako střední článek - tj. o jeden schod.
Vektra: právě, je to prostě RT6, akorát zbytečně rozčlánkovaná a bez otočných podvozků
Ale co se týče otočných podvozků, tak mě docela děsí NGT 12 DD, nechápu, jaktože se to v oblouku nerozsype - vždycky jeden článek se dvěma podvozky a jeden článek bez podvozků, nejde mi to do hlavy...Proxy píše:Možná ano, ale DPP požaduje 100% adhezi. :|Phabbey píše:Ale ertéšestky mají docela slušný výkon motorů, tak by snad mohly stačit dva hnané podvozky (RT6N1; nevím, jestli RT6S taky).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Hm, mě hlavně zaráží, že u toho projektu není napsán také bod "splňuje požadavky pohodlného cestování" - předposlední bod se mi v tomto zdá trochu nedostatečný. To je to, když nikdo nikdy nekonzultuje s cestujícíma jejich potřeby. Narážím tím třeba na úzké dveře. Nejhorší je, že třeba i jinak dobrý vozidlo dokáže nějakej chytrák zk**it takovou věcí, jako je třeba známé pískání dveřní výstrahy T6ek (důvod, proč T6kama pokud možno nejezdím).fricoolinek2 píše:Další česká NP tramvaj aneb nevíte něco o tom víc hoši ???
http://www.ckdpragoimex.cz/cz/contents/ ... o/page.htm
Názor laika.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Trochu jsem nepochopil, jak bys udělal střední podvozek u RT6 otočný? a ta představa mne trochu děsí.Phabbey píše:V případě RT6S a jejích podvozků by otočný hnaný podvozek ve středním článku z hlediska uspořádání interiéru nemusel být takový problém (byl by tam ten jeden schod). Horší je to už u Vektry, kde je neotočný podvozek a podlaha je v každém článku úplně jinde (a zejm. střední článek je dost hrůza).
Mimochodem uspořádání podlahy ve Poršetře (jiné než ve Vektře) je stejné jako tvém návrhu RT6S se zvýšeným středním článkem, včetně kolmého sezení. Krajní články mají stejnou výši podlahy jako střední článek - tj. o jeden schod.
Možná ano, ale DPP požaduje 100% adhezi. :|Phabbey píše:Ale ertéšestky mají docela slušný výkon motorů, tak by snad mohly stačit dva hnané podvozky (RT6N1; nevím, jestli RT6S taky).
V případě RT6S a jejích podvozků by otočný hnaný podvozek ve středním článku z hlediska uspořádání interiéru nemusel být takový problém (byl by tam ten jeden schod). Horší je to už u Vektry, kde je neotočný podvozek a podlaha je v každém článku úplně jinde (a zejm. střední článek je dost hrůza). Ale ertéšestky mají docela slušný výkon motorů, tak by snad mohly stačit dva hnané podvozky (RT6N1; nevím, jestli RT6S taky).Marek píše:A mimochodem, pokud by byla snaha a peníze (asi relativně hodně peněz), určitě by šlo udělat variantu RT6S s hnaným (neotočným) podvozkem ve středním článku při zachování jeho nízkopodlažnosti. Netuším ale, jestli je to potřeba.
Pokud máte na mysli koncepci tramvají skutečně postavených, pak se mi ta RT6S líbí taky nejvíc. Z těch už nepostavených bych pak byl pro LT38.Proxy píše:RT6S se mi v tomto ohledu také nejvíc zamlouvá, ale za cenu ztráty třetiny adheze. Kdyby byl ve středním článku trakční podvozek - tak by tam přibyly ještě dvoje schody, a to by také nebylo příjemné.Phabbey píše:V tomhle ohledu mi z českých tramvají přijde asi nejlepší RT6S (velké procento NP, ale nad podvozky je podlaha jenom o jeden schod výš než zbytek vozidla a sedačky taky nejsou na schodech). Ale ona nejezdí :cry:
A mimochodem, pokud by byla snaha a peníze (asi relativně hodně peněz), určitě by šlo udělat variantu RT6S s hnaným (neotočným) podvozkem ve středním článku při zachování jeho nízkopodlažnosti. Netuším ale, jestli je to potřeba.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
RT6S se mi v tomto ohledu také nejvíc zamlouvá, ale za cenu ztráty třetiny adheze. Kdyby byl ve středním článku trakční podvozek - tak by tam přibyly ještě dvoje schody, a to by také nebylo příjemné.Phabbey píše:V tomhle ohledu mi z českých tramvají přijde asi nejlepší RT6S (velké procento NP, ale nad podvozky je podlaha jenom o jeden schod výš než zbytek vozidla a sedačky taky nejsou na schodech). Ale ona nejezdí
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
A jak je to vlastně s RT6S ? jezdila v Liberci....Phabbey píše:Jen proto, aby se o vozidle dalo říct, že je 100% nízkopodlažní budeme dělat takovéhle sedačky, které se stejně "nikomu nelíbí"? Samozřejmě nejsem proti nízkopodlažním vozidlům, ale je pořád lepší nelpět na nízkopodlažnosti celého vozidla a raději ho udělat NP jen částečně, zato ale bez takových zbytečností znepříjemňujících život jako sedadla na schodu, šikmá podlaha apod.Proxy píše:Sedačky na soklech v Citybusech (které se nikomu nelíbí) jsou nutným zlem u všech nízkopodlažních vozidel
V tomhle ohledu mi z českých tramvají přijde asi nejlepší RT6S (velké procento NP, ale nad podvozky je podlaha jenom o jeden schod výš než zbytek vozidla a sedačky taky nejsou na schodech). Ale ona nejezdí
Jen proto, aby se o vozidle dalo říct, že je 100% nízkopodlažní budeme dělat takovéhle sedačky, které se stejně "nikomu nelíbí"? Samozřejmě nejsem proti nízkopodlažním vozidlům, ale je pořád lepší nelpět na nízkopodlažnosti celého vozidla a raději ho udělat NP jen částečně, zato ale bez takových zbytečností znepříjemňujících život jako sedadla na schodu, šikmá podlaha apod.Proxy píše:Sedačky na soklech v Citybusech (které se nikomu nelíbí) jsou nutným zlem u všech nízkopodlažních vozidel
V tomhle ohledu mi z českých tramvají přijde asi nejlepší RT6S (velké procento NP, ale nad podvozky je podlaha jenom o jeden schod výš než zbytek vozidla a sedačky taky nejsou na schodech). Ale ona nejezdí