Stránka 1 z 69

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 10.3.2024 0:27
od fricoolinek2
No ale žlábky se teda musely sólo vyškrabávat nějakou špachtlí, než tam tramvaj projela? Jen aby člověk měl představu, kolik s*aní s tim odhnojením bylo... =P~

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 08.3.2024 21:24
od P_V
Zajede se s pluhem do myčky, ne? :)

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 08.3.2024 20:07
od kruťák
A umejvat to bude kdo? :twisted:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 07.3.2024 22:59
od fricoolinek2
Jakou má tramvaj maximální průjezdnost hnojem?

A může být nápomocen PSP-01 #4604?

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 16.11.2021 20:08
od Afterman
trainzjohny píše:
16.11.2021 17:01
Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?
Je to ta stejná kamera, kryt je plastový, už se šíří. Jediná výhoda je, že to zabraňuje neúmyslnému natočení úhlu záběru. Nevýhoda je, že úmyslnému nezabraňuje, naopak ještě zhoršuje, protože teď nebude vidět, že kamera "kouká" do země.

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 16.11.2021 17:01
od trainzjohny
Dneska jsem dvou na R.Péčkách (tuším 8478-8479) viděl nějakou novou verzi nehodové kamery, nebo to možná byla ta stejná, ale v jakémsi kovovém krytu, vypadalo to o poznání lépe než ta "čínská přidělaná Pepou na koleni" , nevíte zda se to bude šířit, nebo je to nějaký hokus pokus ?

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 08.5.2020 23:09
od trainzjohny
Naštěstí maximálně nějakým filtrem navíc, ale ne vypnutím.
Nedávno jsem jel 15T kde se příjemně chladilo, naopak 14T začíná být v kombinaci skleník+rouška skoro smrtelně nebezpečná.

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 08.5.2020 22:43
od fricoolinek2
Jak se vlastně bude řešit ventilace/klimatizace u 15T4, případně v novějších SORkách a Solarisech? Ta mi přijde jako idelální pro případný přenos viru. Osobně bych byl pro to jí vůbec nezapínat a míst jen důsledně otevřená okna. Taková T3 se všemi oknami otevřenými by mi přišla "epidemiologicky nejbezpečnější"....

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 13.8.2018 15:38
od mart337
DavidD píše:Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..
Aha. Já jsem si myslel, že se v těch kolech vrtaj i na PA. Kdysi se přivážely na nálaďáku celý podvozky, ale to už jsem dlouho neviděl. A nyní občas brkámě a přelejzáme přes odstrojené podvozky, co jsou mimo vozy v hale (vozy jsou na provizorních podvozcích) a myslím, že jsem tam viděl na paletách kromě motorů taky složená i samotná kola.?

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 12.8.2018 23:03
od DavidD
Karosák píše:A pak mám ještě jedno dumání: Když má 14T také malá kola jako 15T, má větší nápravové tlaky, pevné podvozky, čili větší pravděpodobnost sjetí a přesto jsem za dobu jejich existence nezaznamenal problém s koly na 14T. Proč? Je jich méně a tudíž výrobce stíhá dodávat? Nebo se sjíždí méně?...
Problematika kol je překvapivě docela složitá a není to vlastně ani tak o jejich průměrech. Oni obě tramvaje to ojedou cca stejně, ale pokud dojde k potřebě přehození obručí na 14T, tak stačí zvedeky a trochu nářadí a kola si klidně prohodi na vozovně, ale pokud máš vůz 15T tak musíš nejen sundat podvozek z vozu, ale i ho celý rozebrat. Dále sundal z podvozku nápravnice a teprve pak kola vyměnit. Takový proces jde udělat pouze v UD nebo ve Škodovce..Podvozkárna, která tento proces umí, již teď nestíhá z důvodu nedostatku lidí standartní PUčka, tak pak není divu, že vozovnám nestíhají ani přezout vozy, které jsou jen sjeté bez nároku na PU..

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 08.8.2018 21:58
od petr03
Demon: Nebyly by prosim nejake fotky te klimosky? Docela by me to zajimalo, jak je to provedene. Obecne se na mensi klimosky pouziva R410a, nebot neni nutna tak velka davka, ta r407 me docela prekvapila. Docela rad bych ji videl, jsem z oboru, delam klimatizace, hlavne tedy centralni zdroje chladu. Tak kdyby se podarilo par fotek poslat, nebo i lepe kdybych mohl osobne se podivat, bylo by to super. Diky

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 07.8.2018 15:54
od demon
14T má složená kola SAB 610 mm (a taky zdaleka nejsou bezporuchová), 15T má kola osazená kotoučem brzdy 666 mm (resp.kolo samé je oním kotoučem), vozy T mají složená kola 700 mm.

Thermoking má (třeba oproti Konvektě) hlavně nižší výkon 3 kW oproti 4,3 kW, takže se rychleji dostane na limit a zdechne.
Letos k tomu houfně začaly odcházet i měniče, takže je o zábavu postaráno. Chladivo R-407.

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 07.8.2018 14:02
od Karosák
mart: Ano, přesně takto vyskládané, když kráčíš halou v Motole jsem rozdíl zřel nejlépe :-) Tato fotka krásně zkresluje, menší kolo vpředu, větší vzadu. Ale ty T6kové vedle těch 14Tkových vypadají v reálu jak z Albatrosa :D

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 07.8.2018 13:38
od petr03
Karosák píše:Kdo jste trochu do techniky: Proč mají ty waní Thermo Kingy problémy? Na 14T to chladí normálně? Na tý waně to totiž do 25C taky jeden normálně a pak se rozsvítí červený trojúhelník a už to jen fouká. Přehřívání kompresoru? A pak je tu druhá vlna závad, že prostě klima fouká, kompresor sepne a vrní, žádná závada se nehlásí, ale prostě to nevyrobí zimu. To je ztráta tlaku / únik chladiva?
Tech zavad muze byt vice. S tim alarmem muze byt zanesen kondenzator, a pak to neodvadi teplo a pada to do vysokeho tlaku, tepelna ochrana taky muze padat od prehrati, ale nevim, jak je to tam poskladane. A kdyz se to tvari, ze to jako jede, ale nechladi to, s nejvetsi pravdepidobnosti pomaly unik chladiva, a az to dorazi k ochrane, tak se vypne. A bude trojuhelnicek. Podle me zaklad je v udrzbe. Vi nekdo, na jakem chladivu to pracuje?

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Napsal: 07.8.2018 13:01
od mart337
Karosák píše:To je tutovka. Když se procházíš kolem vyskládaných podvozků různých typů je to vidět na první pohled.
Eh, omlouvám se, ale jelikož jsem podvozek 14T na vlastní oči neviděl (volně) - jen na foto na PT - platí tedy že jsou kola velká? Předpokládám, že na těch fotkách byly nejspíš podvozky 14T a T6 z Motola.