Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 288
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Příspěvek od Syrda » 25.6.2005 17:13

K tomu přívěsu s dieselagregátem - cca v letech 1994 - 2001 v Hradci Králové takto byly upraveny 2 trolejbusy (14Tr) - za sebou měly vozík kde byl dieselagregát, ktreý vyráběl el. proud a na ten jezdil cca necelý 1km na konečnou Kluky (+ to samé zpět k "drátům"), kde troleje nejsou (a zatím nebudou). Neznám přesné parametry agergátu, něco bylo v dopravních časákách na začátku 1995 (určitě Dráha). Nádrž byla akorát na celodenní provoz (4.50 - 21.00, int. 60 min. + 2 odstavené svačiny po 30min.). Při mimořádkách (výpadek proudu v "drátech") se na "motor" jedzila celá linka 2 - 3 kola. Pak byl motor týden zavřený na dílně. Konec drátů je totiž na kopci který na elektriku (ss motor) se jede cca 40 - 45 km/h, (asynch. motor. 50km/h. ) diesel ovšem jen cca 5 (slovy PĚT) km/h (počet kaštanů nehraje roli). Od r. 2001 do Kluků jezdí 21TrACI (prototyp).
No a něco obdobného by se mohlo udělat i pro tramvaje.
Využití: třeba z Barrandova do Holyně (když se tam musí stavět TT). Jedno pořadí na 13 by jezdilo celý den. Zbytek by jezdil jako teď.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:52

po motory. Pak uz dojde ke zkratu. To znamena zhruba po prvni schod.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:50

Jakou může mít tramvaj maximální "brodivost" ?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:47

ma to cenu se nekde plazit ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:39

PvvS píše:udelal. Ale musi se vzit v potaz i proud. Ono 600V 500 A , aby solo T3 trochu jela uz je solidni generator. A polovodicovy vyzbroje bych nepouzival. Zrychl ma vyhodu ze pojede i pri nizsim napeti.

Kdyby měl třeba 200kW ?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:32

PvvS píše:S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku...
Kdyby měl ocelová kola s okolkem a rozchodem 1435mm, proč ne? :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:29

udelal. Ale musi se vzit v potaz i proud. Ono 600V 500 A , aby solo T3 trochu jela uz je solidni generator. A polovodicovy vyzbroje bych nepouzival. Zrychl ma vyhodu ze pojede i pri nizsim napeti.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:23

PvvS píše:S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku. Teoreticky by to bylo mozne, po oprave v elektrovyzbroji se vozy zkousi na nizke napeti (okolo 60V) , kolikrat poslouzi i svarecka.

Ve svete uz takovy reseni byla, u ns nikde o zadnym nevim.

Generátor s dieselelmotorem by neudělal víc než nějakejch 60V ?!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:22

S navesem asi ne, s privesem mozna. Otazka je zda by byl schopen jizdy po otevrenem svrsku. Teoreticky by to bylo mozne, po oprave v elektrovyzbroji se vozy zkousi na nizke napeti (okolo 60V) , kolikrat poslouzi i svarecka.

Ve svete uz takovy reseni byla, u ns nikde o zadnym nevim.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.6.2005 21:12

Mohly by tramvaje jezdit bez elektrikcýho proudu v troleji a s návěsem se spalovacim motorem, kterej by sloužil jako elektrocentrála, jenž by vyráběla proud pro onu tramvaj ?

Popřípadě má DP už v Praze takovéto zařízení ???

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 13.5.2005 19:06

ad 1) vidím to následovně: postupně post-péóčkový 6xxx KO->SA a vybrané 8xxx SA->HL
ad 2) souhlas s Radkem
ad 3) viz (2). jinak mě to taky pěkně štve, že jdou do SA. T3RPV jsou danajský dar, protože teď se s nima občas svezu docela rád, jenže při vědomí, že v týhle muzejní podobě tu budou vopruzovat ještě dvacet třicet let, se mi dělá blbě (už se vidím jak se jako důchodce škrábu do olezlé 81xx - ve stavu á la někdejší 6688 - na 22). to už raději aspoň T3RP. nebo wany v podobě bulwa, ty jsou aspoň určitým pokrokem, i když ne velkým.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1415
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 13.5.2005 12:17

ad 2) Není to kvůli tomu, aby měl Motol co dát na výměnu třeba kobyliskému řidiči :?:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 13.5.2005 10:05

tramvajak píše:Dovolím si několik otázek:
1) když se z Hloubětína houfně vyřazují tyristorky, čím budou nahrazeny? Nepamatuji se, že by měl Hloubětín nadbytek vozů...
2) dodávky T3R.PV pro Motol končí ev.č.8170, tedy celkem 20 vozů. Proč do Motola raději nešlo 20 žižkovských T6A5, aby byl komplet osazen té šestkami? Dyť Pankrác, Kobylisy i Hloubětín jsou jasnými důkazy, že DP-SVT chce mít ve vozovnách co největší počet vozů stejného typu...
3) proč Motol dostal 20 T3R.PV a následují Strašidelnice, když právě tyto dvě vozovny mají dostat poršetry???
Rád bych věděl, kdo rozhoduje o rozmístění vozů a popovídal si s ním.
ad 1) nevím
ad 2) protože do Motola půjdou poršata, tak je to jen provizorní řešení, pak se imho krnováci přesunou jinam (třeba do SA)
ad 3) k nám do SA poršata stejně nepůjdou, tak nám asi chtějí hodit kost :-)

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 13.5.2005 9:31

Dovolím si několik otázek:
1) když se z Hloubětína houfně vyřazují tyristorky, čím budou nahrazeny? Nepamatuji se, že by měl Hloubětín nadbytek vozů...
2) dodávky T3R.PV pro Motol končí ev.č.8170, tedy celkem 20 vozů. Proč do Motola raději nešlo 20 žižkovských T6A5, aby byl komplet osazen té šestkami? Dyť Pankrác, Kobylisy i Hloubětín jsou jasnými důkazy, že DP-SVT chce mít ve vozovnách co největší počet vozů stejného typu...
3) proč Motol dostal 20 T3R.PV a následují Strašidelnice, když právě tyto dvě vozovny mají dostat poršetry???
Rád bych věděl, kdo rozhoduje o rozmístění vozů a popovídal si s ním.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Re: 2X

Příspěvek od tramvajak » 13.5.2005 9:24

Jonáš píše:
4021 píše:Samozřejmě bez cestujících, bylo okolo 12.45 a na displeji měla takovej ten trojúhelníček.
Trojúhelníček je služební jízda a ve voze na vnitřním buse svítí 2X.
Trojúhelníček je v podstatě označení linky a lze jej použít k jakémukoliv nápisu na apexu (konečná, přeprava invalidů, ...), stejně jako dětičky, invalidu atd.

Odpovědět