T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1398
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od PvvS » 26.2.2012 21:22

Tohle reseni se mi libilo uz davno v ostrave. =D> =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2012 20:59

Absolut: Ano, jistě 50% práce depa (jež je pak může vyslat na jakoukoliv linku, včetně nočních - s malým až žádným, pokud to bude na výpravně, nasazením sil na výměnu čelní tištěné cílové cedule), 40% zkvalitnění služeb cestujícím (věřím, že bude vevnitř určitě jeden podstropní panel a nejlépe případně el."teploměr" + výhoda v aktuálnosti při mimořádných odklonech/zkráceních linky) a 10% práce řidiče ("neotravujících se" se zátahovými "přehazkami/stříškami").

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 26.2.2012 20:07

Pawel: Jednotnost s T3R.P by znamenala řezat čelo. To se prošvihlo když chodily na PO. Taky by to stálo peníze. A kouzlo recyklace zbytečně ladem ležících transparentů by bylo fuč.

MM-Mikulovsky: Jsem rád, že aspoň někdo tleská. Ono totiž to je opatření hlavně pro usnadnění práce depa, kde by za dva roky zůstalo posledních 18-19 cedulových vozů.

Venca98: Ohledně vozu 8029 já nevím, zda to dostane nebo ne. Podle mého osobního názoru by to dostat neměla a podnik by ji měl nechat dojet kilometry a vyhodit s ostatními starými T3M, protože sice má různé vychytávky poplatné době jejího vytvoření v PARS Šumperk, ale je postavená na poměrně shnilé skříni Olomouckého vozu č. 117, takže bych jí moc nevěřil. Nicméně nevím, zda je možné ji účetně odepsat. Určitě se to brzo dozvíme :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2012 18:10

Bobik: 1.) drahé nepoužitelné vraky - 100% souhlas, respektive se bojím, že bude čím dál hůř
2.) ovšem sečtu-li, že DPP má:
a) cca 16let staré cedulové vozy, které mají ještě minimálně 10let životnost
b) volné "velké" BUSE panely rozměrově padnoucí na bok TRAM a "malé/číselné" pasující dozadu i do čelního "číselníku"
= byl by přímo hřích to nespojit a nechat ty vozy dál jezdit s cedulemi, byť pro ně chybí rozměrově vhodné "čelní cílové" BUSE.
Proč by ve 21.století se měly zbytečně dlouhou dobu složitě (zastarale) řešit běžné věci jako zátahy ("přehazkami/stříškami") či informace o mimořádných odklonech apod.?

PS: A jedna úvaha na závěr - Třeba ještě odlišnost čelních orientací těch vozů od RPéček přivede mezi řady šotoušů či řidičů TRAM nejednoho jedince, jenž se jednou začne pídit po odpovědi na otázku "proč je to odlišné" a díky tomu začne objevovat krásy TRAM.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4406
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 26.2.2012 17:29

MM-Mikulovsky píše:Bobik: Já se nesměji, ale naopak mnohonásobně =D> a @3644 , páč nejde o krásu, ale o užitkovou hodnotu!
No to já teda netleskám. Protože zatímco se nám MO pomalu ale jistě plní nepoužitelnými vraky za xy milionů, tady díky nedostatku peněz vznikaj takovýhle hrůzy.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od pawel » 26.2.2012 15:08

nápad dobrý, ale udělal bych to v rámci jednotnosti á la T3RP - nebo jsou na to ty busové BUSE moc velké?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2012 14:32

7105: Díky za skvělou ilustrační ukázku!
- Jsem přesvědčen, že toto je furt nejen praktičtější, ale dokonce krásnější než ceduláky a jejich zátahové "přehazky/stříšky"!

Ještě mne napadlo, že by se, pro případ jejich mimořádných odklonů, hodilo trochu upravit předpisy a následně je doplnit jednou tištěnou čelní cedulí odkazující na cíl uvedený jen na bočním panelu (" @3632 CÍL Z BOKU" -s šipkou však doleva).

Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 7105 » 26.2.2012 14:17

Pro představu - několik fotek ostravských vozů, které jsou takto upraveny. Myslím, že vypadají docela k světu, žádnej paskvil tedy (snad) nevznikne :D :

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Pepa » 26.2.2012 13:56

Absolut píše:Uvidíme jak to dopadne, když dobře, tak by mohly být během jara transparenty na všech DVC.
Je na čase pořádně nafotit DVC s cedulema, díky za info! Takže výsledek bude něco jako mají v Ostravě.

venca98
Uživatel
Příspěvky: 94
Registrován: 17.8.2011 11:34

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od venca98 » 26.2.2012 12:49

Absolut píše:Tak už je to venku a můžu k tomu tedy něco napsat. Vozy T3MDVC byly (naprosto správně) vyhodnoceny jako nejvíce perspektivní ze stávajících ceduláků. Nicméně ty cedule u nich způsobují jistou diskriminaci - o víkendu je leckdy není kam vypravit, protože jsou mraky přejezdových pořadí a v dnešní době již nelze nutit řidiče, aby měnili cedule. Dále je nevýhoda v tom, že se cedule kradou - a při představě, že by zůstaly v roce 2015 jen necelé dvě desítky cedulových vozů, tak by asi byly očesané furt. Vznikla tedy idea vybavit je digitálními transparenty. Protože se šetří a všechny DVC už jsou po své první PO, tak se hledala cesta co nejlevnější. Výsledkem je to, že se nebude vůbec řezat čelo, takže budou mít vepředu BUSE jen na číslo a na koncovou zastávku zůstane cedule, ale bude to jediná cedule na voze a tedy mnohem menší problém, tu už si bude moct řidič nosit z výpravny. Největší zajímavost je ale v tom, že se na DVC nainstalují recyklované buse panely z vyřazených autobusů, kterých je ve skladech neskutečná spousta - ať už zářivkových z devítistovek, nebo diodových ze sedmistovek. Možná se dočkáme i kombinace někde diody, jinde zářivky, tohle ještě není jasný, musí se vyzkoušet, co se z autobusových zbytků dá jak dobře na T3 namontovat. Navíc je potřeba i úprava softwaru. Ale vše je řešitelné. Status pokusného králíka získal vůz č. 8077, který je toho času na PÚ a od čtvrtka už se na něm dělají pokusy jak tam panely instalovat a přitom ten vůz co nejméně rozebrat nad rámec PÚ. Uvidíme jak to dopadne, když dobře, tak by mohly být během jara transparenty na všech DVC.
A 8029 to bude mít taky, že? Pokud jo, tak to bude vypadat jako R.P, až na tu přední ceduli.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2012 12:42

Bobik: Já se nesměji, ale naopak mnohonásobně =D> a @3644 , páč nejde o krásu, ale o užitkovou hodnotu!
Naprosto stejně tomu je, že do nových SORek se dávají původní označovače jízdenek z vyřazenejch KAROS, protože je určitě správný předpoklad (po vzoru mnoha menších měst v ČR) brzkého přechodu na systémy elektronických peněženek apod.!
PS: Ještě vloni jsem však určitě současně s takovým moderním systémem viděl používané staré děrovače jízdenek (možná starší než jsem sám) - tomu by se asi dalo říct bastl!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4406
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 26.2.2012 12:32

Jůů to bude správnej bastl. :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 26.2.2012 9:13

Tak už je to venku a můžu k tomu tedy něco napsat. Vozy T3MDVC byly (naprosto správně) vyhodnoceny jako nejvíce perspektivní ze stávajících ceduláků. Nicméně ty cedule u nich způsobují jistou diskriminaci - o víkendu je leckdy není kam vypravit, protože jsou mraky přejezdových pořadí a v dnešní době již nelze nutit řidiče, aby měnili cedule. Dále je nevýhoda v tom, že se cedule kradou - a při představě, že by zůstaly v roce 2015 jen necelé dvě desítky cedulových vozů, tak by asi byly očesané furt. Vznikla tedy idea vybavit je digitálními transparenty. Protože se šetří a všechny DVC už jsou po své první PO, tak se hledala cesta co nejlevnější. Výsledkem je to, že se nebude vůbec řezat čelo, takže budou mít vepředu BUSE jen na číslo a na koncovou zastávku zůstane cedule, ale bude to jediná cedule na voze a tedy mnohem menší problém, tu už si bude moct řidič nosit z výpravny. Největší zajímavost je ale v tom, že se na DVC nainstalují recyklované buse panely z vyřazených autobusů, kterých je ve skladech neskutečná spousta - ať už zářivkových z devítistovek, nebo diodových ze sedmistovek. Možná se dočkáme i kombinace někde diody, jinde zářivky, tohle ještě není jasný, musí se vyzkoušet, co se z autobusových zbytků dá jak dobře na T3 namontovat. Navíc je potřeba i úprava softwaru. Ale vše je řešitelné. Status pokusného králíka získal vůz č. 8077, který je toho času na PÚ a od čtvrtka už se na něm dělají pokusy jak tam panely instalovat a přitom ten vůz co nejméně rozebrat nad rámec PÚ. Uvidíme jak to dopadne, když dobře, tak by mohly být během jara transparenty na všech DVC.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od BerryML » 26.2.2012 1:04

7105 píše:Co je pravdy na tom, že se do T3M2-DVC montují BUSE? (A k čemu, vždyť se přeci šetří.)
Pravda to je, neboť půjdou na noční. Prioritní je zbavit se zrychlovačů a T3M. DVCčkový eMka jsou novostavby z let 1995-96, takže ještě poměrně mladé vozy s poptávkovým otevíráním dveří a tudíž na noční ideální....

Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 7105 » 26.2.2012 0:52

Co je pravdy na tom, že se do T3M2-DVC montují BUSE? (A k čemu, vždyť se přeci šetří.)

Odpovědět