T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 17.3.2012 9:22

Jedná se o vozy 6892 a 6921, oba po provedené opravě PÚ, oba náleží vozovně Střešovice na komerční jízdy. Do běžného provozu již nezasahují.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 99
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Blaueminence » 16.3.2012 19:42

Včera (15. 3.) cca v 10:15 jsem na Strossmayerově náměstí spatřil ve směru od Vltavský přijíždět soupravu T3, pravděpodobně 69xx+68xx, možná opačně. Vypadala tak nějak vypucovaně, snad nalakovaně (pantografy žlutě zářily). Bohužel nemám fotku, protože jsem to viděl jen z okna Porchetry na dvanáctce. Víte někdo, kam a proč jela?

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Pepa » 15.3.2012 17:32

Škoda, že diodové nejsou všechny a ohledně vnitřního...mno nevim nevim...ale budiž.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Brejšín » 15.3.2012 16:45

stav 8O77
čelní - malý, podsvícený diodamy
vnější boční - velký, zářivkový
zadní - malý, zářivkový
vnitřní - maticový s diodamy, umístěn nad vnějším, zkoseně v ohybu stropu (viz cvičné RP) (podsvětlení nebude aktivní)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od pawel » 15.3.2012 9:44

tezko..

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Marek B. » 15.3.2012 1:15

Doufám, že DP ještě nějaké Wany koupí, alespoň aby byla kompletní řada do vozu 8299.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 9001 » 14.3.2012 21:18

Z toho plyne otázka. Jak ty skříně vypadají po deseti letech provozu? Aby je nepřežil třeba nějaký suchoj :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 14.3.2012 20:06

Ani mi nedošlo, že od prvního Brněnského Varu 1560 už je to asi deset let. Tehdy to byl geniální nápad schválit novou skříň jako náhradní díl na T3. První krok k Waně.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Jabberwocky » 14.3.2012 18:07

Absolut píše:modernizace s použitím nové skříně.
To je geniální. Kam se hrabe Théseova loď :-D

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od BerryML » 14.3.2012 6:55

Bobik píše:Díky za vysvětlení. Mě to právě zaujalo, především ta kombinace typu (R.P) a roku výroby. A hlavně nový litinový štítek.
EE, ten štítek je taky recyklovaný....

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 14.3.2012 6:10

Díky za vysvětlení. Mě to právě zaujalo, především ta kombinace typu (R.P) a roku výroby. A hlavně nový litinový štítek.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Karotka » 13.3.2012 19:22

Absolut píše:(...) výrobní štítek (ne vždy z původního vozu, protože ten ho ne vždy měl)
Přesně tak, poctivý litinový štítek dole u schodů se nachází i ve vozech, které měly původně plechový na okenním sloupku (r.v. 1987 a výš) :)

-----
Z jiného soudku: zřejmě se chystá odvoz dalších kousků na Ukrajinu. V Charkově prý šrotují odstavené T6 a za utržený peníz hodlají koupit pražské ojetiny. Odkaz na zdroj.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 13.3.2012 8:36

Všechny T3R.P, T3R.PV i T3R.PVN jezdí na papíry nějaké T3. Třeba řada 66xx tak byla zrecyklována skoro celá. Ze začátku se dával důsledně výrobní štítek (ne vždy z původního vozu, protože ten ho ne vždy měl), na který se vyrazil původní rok výroby, ale i text T3P a rok modernizace tuším taky. Dávat se to tam nutně nemusí. Je-li tam rok 1974, pak bylo toto T3R.P udělané z nějaké T3/V série ze 13. várky pro Prahu, jejíž část má r.v. 1974, konkrétně vozy č. 6878-6922. Pokud to byla vaše tramvaj z VO, tak tipuju 8337 ex. 6891 :)
---
T3R.P není fungl nová tramvaj. Je to opravená a nově oplechovaná stará skříň nabušená novou elektronikou. Může se stát, že na některém voze se stáří rámu dříve nebo později nějak projeví, i když se během modernizace prováděly důkladné kontroly a opravy.
---
T3R.PV a T3R.PVN jsou víc fungl nové tramvaje, než T3R.P, i když něco málo z původních na nich je - to by asi musel upřesnit někdo znalejší - pro některá města se na wany používaly dokonce čepy z původních vozů, jak je to u Prahy upřímně nevím. V době jejich pořízení nešlo (neumělo se) koupit nově tramvaj nesplňující některé podmínky pro nové tramvaje, tak se vymyslelo, že je to modernizace s použitím nové skříně.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 13.3.2012 7:11

Tak mě napadlo, když řešíte výrobní štítky (možná se už kdysi probíralo, uniklo mi), všiml jsem si na některých R.P výrobního štítku (1. dveře) s r.v. např. 1974 - to má co dělat s tím, že byť je to v zásadě fungl nová tram, jezdí to defakto na papíry nějaké T3?
A proč se to tam vůbec dává? Musí? Působí to poněkud úsměvně. :P

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 12.3.2012 21:51

9001: Špatně. Na schůdcích u prvních dveří byly štítky do r. 1987. Na poslední sérii T3SUCS jsou výrobní štítky vedle prostředních dveří.

Odpovědět