T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 05.6.2020 18:35

Jo, magnety na baterku sice fungují, jenže jí taky dokážou pěkně rychle vycucnout. A tady se jedná nejen o délku fungování, ale taky - a to hlavně - i o nějaký dostatečný výkon chlazení. A právě v tom bude problém. Pokud bys to roztočil tak, aby to dokázalo dostatečně chladit, pak se obávám, že bys baterku vycucnul natotata.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od mart337 » 05.6.2020 18:31

No nevím. Já bych to asi zase až tak černě neviděl. Pokud si to dobře pamatuju, tak na baterku musí fungovat i magnety, aby to nebyla úplná mrtvola a na to je asi potřeba taky pěkná kapacita. Takže asi nějakou chvilku to vydrží, ale otazník je jak dlouho, aby to pak nebyla mrtvola, než to sjede dolů.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 05.6.2020 18:02

No vidíš, sám sis odpověděl, že by to nešlo. :D Jak účinej větrák by to asi byl, kdybys do toho místo 600V pustil jen 24V? (za předpokladu, že by tím ta čtyřiadvacítka vůbec dokázala otočit). :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3721
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od P_V » 05.6.2020 16:59

Papá 600V, ale z druhé strany z něj leze 24V. Tak že by jako motoroval z té druhé strany.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 05.6.2020 14:43

Obávám se, že nešlo, protože papá jaksi víc, než kolik je kapacita baterky.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3721
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od P_V » 05.6.2020 12:23

Bylo by možné upravit zapojení motorgenerátoru, aby při tom výpadku napájení se dal přepnout na baterku a tedy větral? To by na ten kopec mohlo vystačit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6201
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 05.6.2020 11:56

Ano, nesmí tam z bezpečnostních důvodů, protože při výpadku napájení by se nechladila výzbroj a došlo by k jejímu poškození.
Za běžných podmínek tam ty vozy samozřejmě normálně vyjedou a i sjedou, byť úplně dobře jim to vzhledem k délce klesání/stoupání opravdu nedělá, nakonec několikrát tam jak T3, tak T3M byly a k žádnému technickému problému se neschylovalo.
Takže možnost povolení podobné šotoakce není technicky vyloučená (na výjimku), ale je krajně nepravděpodobná.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od mart337 » 05.6.2020 10:27

Omlouvám se, nejsem odborník. Jen co jsem snad pochopil kdysi z vysvětlování, tak staré vozy včetně T3 na Barrandov nesmějí ne z důvodu, že by tam nevyjely, ale že by z důvodů přehřátí nemusely bezpečně sjet dolů. A z toho důvodu asi nejde ani slavnostně pendlovat z Hlubočep do Holyně.
Teoreticky by snad šlo vyjet nahoru, ale pak by se dolů muselo spřahat s něčím co na Barrandov normálně může.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2420
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od fricoolinek2 » 05.6.2020 9:52

demon píše:
02.6.2020 20:48
fricoolinek2 píše:
01.6.2020 0:45
A co jsem se měl dozvědět na páteřích? Že pomeranč je odporový (resp. předpokldám, že informace o tom, že by dostat jinou výzbroj, by nebyla tajena) je fakt a že on byl vůbec první tramvají, co kdy vyjela na Barrandov, je též fakt. Dalším faktem je ti to, že běžný Suchoj se na Barrandov rozhodně podíval.
Trakční výzbroj pomeranče byla rekonstruována na sérioparalelní řazení trakčních motorů s možností trvale pomalé jízdy na sériové spojení. U úpravy SP2 má přepínač se čtyřmi polohami Pojezd (pomalá jízda), Série, Sério - paralel a Shunt (sério - paralel s odbuzením).
Proto na Barrandov bez omezení smí, na rozdíl od běžných Suchojů. Je pravda že se Barrandov několikrát podívaly, ale nelze z toho cokoli vyvozovat.
Tak lze z toho vyvozovat to, že je v silách toho stroje tam vyjet i sjet, ne? Nebo jaké největší limitace se tehdy při té zkušebce ukázaly?

Znova opakuji - otevře se trať do Holyně a jako atrakce by tam prostě jezdil pendl T3, který by třeba se ještě za den otočil 2x v Hlubočepích, kdy by mezi Sídlištěm Barrandov a Geologickou svezl pár fotičů.

To je celé. A jestli je to kravina? Kravinou byste nazvali před třemi roky i ideu odkupu dvou kusů T2R a jejich rekonstrukce do podoby, jak by to vypadalo v alernativní historii, ve které by se T2 do Prahy koupily.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 9001 » 05.6.2020 9:11

P_V: Prý se trhalo plátno... Pak byla evoluce Pragotron :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3721
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od P_V » 05.6.2020 8:11

A proč se neosvědčil? Tipuju že kvůli nepraktičnosti manipulace s ním, ne že by byl zbytečný.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 05.6.2020 5:23

P_V píše:
04.6.2020 21:20
Vždyť ty nejstarší T3 měly transparent...
Jo, jenže se neosvědčil, takže se zavedla velká čísla. Tedy je otázka, zdali jde o "návrat ke kořenům", nebo "zpátky na stromy". :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3721
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od P_V » 04.6.2020 21:20

Vždyť ty nejstarší T3 měly transparent, takže buse je návrat ke kořenům.
Můžeme se jen dohadovat o tvaru okýnka, které si v každém městě udělali trochu jinak, a jestli je lepené sklo přílišný anachronismus a melo by být v gumě.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2057
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Petrpes » 04.6.2020 14:37

Přesně tak, RP měla mít vpředu LED o velikosti cedule a tam svítit bílé číslo na modrém podkladu, těma BUSE vzor ČKD 1960 pěkně doprasili...

Ad. R.P vs. R.PV: Myslel jsem že na první pohled odlišnou skříň R.PV musí každý uživatel PRT poznat, pomineme-li fakt, že je to všeobecně známá a dohledatelná informace.

Stejně tak který zrychlovač má úpravu Barrandov...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6201
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 02.6.2020 20:48

fricoolinek2 píše:
01.6.2020 0:45
A co jsem se měl dozvědět na páteřích? Že pomeranč je odporový (resp. předpokldám, že informace o tom, že by dostat jinou výzbroj, by nebyla tajena) je fakt a že on byl vůbec první tramvají, co kdy vyjela na Barrandov, je též fakt. Dalším faktem je ti to, že běžný Suchoj se na Barrandov rozhodně podíval.
Trakční výzbroj pomeranče byla rekonstruována na sérioparalelní řazení trakčních motorů s možností trvale pomalé jízdy na sériové spojení. U úpravy SP2 má přepínač se čtyřmi polohami Pojezd (pomalá jízda), Série, Sério - paralel a Shunt (sério - paralel s odbuzením).
Proto na Barrandov bez omezení smí, na rozdíl od běžných Suchojů. Je pravda že se Barrandov několikrát podívaly, ale nelze z toho cokoli vyvozovat.

Odpovědět