T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 28.1.2012 0:36

Ale jo, však proto byly pokusy s těmi klíny. Vyhazovalo to měnírny, mimo jiné. Mě jde o to, proč tram do kopce nechtěly jet (čili proč se to neosvědčilo na těch tramvajích). Z hlediska měnírny klíny dobrý, z hlediska narvaný tram v kopci už moc ne. :D

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 7080 » 28.1.2012 0:29

Bobik píše:
DavidD píše: Pokud potřebuje motor více energie sníží se hodnota odporu a vůz si zrychluje. Nečekám, že by klíny byly nastavené jen na první roz. stupeň a věřím, že na ty vyšší se T3 rozjede i do prudšího kopce.
Tady v tom právě vidím ten problém těch klínů. Ano, věcně je to správně, jak píšeš, nicméně jak známo, čím víc to sešlápneš, tím víc ten zrychlovač zrychluje :D , čili tím rychleji se vytočí pilotmotor a zařadí/vyřadí/ odpory. Takže když to prošlápnu až na zem, tak se mi to líp rozjede. A tramvaj samozřejmě papá. Zatímco když sešlápnu "do půlky", pilotmotor se vytáčí pomalu a díky tomu nemusí dojít včas k zařazení potřebných stupňů nutných k překonání odporu daném zátěží a stoupáním.
Čím víc sešlápneš, tím větší proudový náraz dostane měnírna. delší odběr na odporech spíš měnírna vydrží, než když jí šlápneš na podlahu a ona dostane velký nárazový odběr. Jasně, něco pozdrží Rka, ale pak je ten nárůst proudu značný.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 28.1.2012 0:10

DavidD píše: Pokud potřebuje motor více energie sníží se hodnota odporu a vůz si zrychluje. Nečekám, že by klíny byly nastavené jen na první roz. stupeň a věřím, že na ty vyšší se T3 rozjede i do prudšího kopce.
Tady v tom právě vidím ten problém těch klínů. Ano, věcně je to správně, jak píšeš, nicméně jak známo, čím víc to sešlápneš, tím víc ten zrychlovač zrychluje :D , čili tím rychleji se vytočí pilotmotor a zařadí/vyřadí/ odpory. Takže když to prošlápnu až na zem, tak se mi to líp rozjede. A tramvaj samozřejmě papá. Zatímco když sešlápnu "do půlky", pilotmotor se vytáčí pomalu a díky tomu nemusí dojít včas k zařazení potřebných stupňů nutných k překonání odporu daném zátěží a stoupáním.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od DavidD » 27.1.2012 23:18

Bobik píše:Ba ne, dovolím si oponovat. Problém vidím i u zrychla, neboť motor pod zátěží, pokud do něj pustim málo proudu (laicky řečeno) to prostě neutáhne, když ta zátěž je velká a proudu málo. Aby to urval, musím ho patřičně nakrmit (odborníci prominou ty hrozné výrazy :D ). Malým příkladem budiž třeba již zde proběhnuvší diskuze ohledně stání na motorech do kopce u R.P. Probíralo se tu sice zdali to škodí či ne, což je teď vedlejší, pro účely téhle diskuse stačí jako demostrace, že když do nich teče málo proudu, vůz do kopce neurvou (nerozjedou) a dochází k onomu "stání".
S tím se dá souhlasit. Je otázka, co na to zrychlovač. Ten by měl být nastavený tak, aby byl proud konstantní a procházel odporem a motorem. Pokud potřebuje motor více energie sníží se hodnota odporu a vůz si zrychluje. Nečekám, že by klíny byly nastavené jen na první roz. stupeň a věřím, že na ty vyšší se T3 rozjede i do prudšího kopce. Snad je to aspoň trochu správně :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od XSC » 27.1.2012 23:06

Ten motor nakrmíš, ale až za trochu delší čas, než se zrychl stihne vytočit víc. Problém je, že za tu dobu na něm vzniká docela slušná ztráta.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 27.1.2012 21:55

Ba ne, dovolím si oponovat. Problém vidím i u zrychla, neboť motor pod zátěží, pokud do něj pustim málo proudu (laicky řečeno) to prostě neutáhne, když ta zátěž je velká a proudu málo. Aby to urval, musím ho patřičně nakrmit (odborníci prominou ty hrozné výrazy :D ). Malým příkladem budiž třeba již zde proběhnuvší diskuze ohledně stání na motorech do kopce u R.P. Probíralo se tu sice zdali to škodí či ne, což je teď vedlejší, pro účely téhle diskuse stačí jako demostrace, že když do nich teče málo proudu, vůz do kopce neurvou (nerozjedou) a dochází k onomu "stání".

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od DavidD » 27.1.2012 20:23

Bobik píše:8750 Z:arrow: Nejvíc proudu to žere při rozjezdu, když sešlápneš až na zem. Schválně někdy u zrychla pozoruj ampérmetr. Jakmile se to trošku hne, ručička postupně klesá. Když našlápneš do půlky, ručička tolik nevyletí (ale zase se to pomaleji rozjíždí). No a ty klíny měly zabránit tomu, aby při kumulaci tram to nevyhazovalo měnírnu, čili zabránit proudovejm špičkám. Co vím, tak se to moc nesvědčilo a narvaný tram měly problémy s jízdou do kopce.
S jizdou do kopce by mít problém neměly, jelikož zrychlovač se neustále vytáčí a vůz se vždy rozjede. Spíš šlo o to, že se tyto klíny montovaly do T3M. Samozřejmě to nemělo moc smysl a pak občas neměly dost šťávy na rozjezd do prudčího kopce..:)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 27.1.2012 5:33

8750 Z:arrow: Nejvíc proudu to žere při rozjezdu, když sešlápneš až na zem. Schválně někdy u zrychla pozoruj ampérmetr. Jakmile se to trošku hne, ručička postupně klesá. Když našlápneš do půlky, ručička tolik nevyletí (ale zase se to pomaleji rozjíždí). No a ty klíny měly zabránit tomu, aby při kumulaci tram to nevyhazovalo měnírnu, čili zabránit proudovejm špičkám. Co vím, tak se to moc nesvědčilo a narvaný tram měly problémy s jízdou do kopce.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.1.2012 23:56

8750 píše:K tomu bych se chtěl zeptat, jak moc mohly ty klíny u zrychlovače snížit odběr, když zrychlovačová výzbroj i při malých rychlostech odebírá proudu hodně, akorát jde větší část do odporů?
Nešlo spíše o to docílit (mírnému) snížení max. rychlosti a (výraznému) prodloužení času potřebného k jejímu dosažení???

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 8750 » 26.1.2012 23:51

egee v Poznáte místo na fotografii? píše:Pokud projdu svou paměť u ND byla nehoda během spartakiády, té poslední a mělo to být tak - řidička tram se rozjížděla ze stanice ND jako DRUHÁ a vzhledem k situaci že byla čerstvá a příslušník VB ji ukazoval že si má pospíšit našlápla a zadním vozem se podhodila .. Pak se tuším zavedly i tzv. omezovací klíny pod pedál jízdy . Je podivné že se o té nehodě nějak neví v análach DP .
Podle tohoto příspěvku zas prý řidička přehlédla postavení výhybky.
K těm omezovacím klínům - nezaváděly se spíš pro snížení odběru proudu a odlehčení měníren při spartakiádách? K tomu bych se chtěl zeptat, jak moc mohly ty klíny u zrychlovače snížit odběr, když zrychlovačová výzbroj i při malých rychlostech odebírá proudu hodně, akorát jde větší část do odporů?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 25.1.2012 20:15

Ano. Šlo pouze o převodovky s dvojím převodem, nikde se nic nepřehazovalo.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od PvvS » 25.1.2012 19:43

A neslo pouze o jinou konstrukci prevodovek ? Musto obvyklych hypoidnich se pouzily s dvojim prevodem , tusim stejne jako v Osieku na horsky usek ? Aspon ja jsem nikde nenasel noc o tom ze by CKD mela napravovy prevodovky s menitelnym prevodem. Pouze nekolik typu prevodovek s ruznym prevodovym pomerem.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 7080 » 24.1.2012 23:49

gabuliatko píše:Co si pamatuji, tak to byly asi 2 KO soupravy T3, (jezdily na 17) než se přišlo na to, že to je zbytečné.
Zde se v případě výpadku signalizace řidiči telefonicky (polní telefon) hlásili, bo v úseku nesměla být víc jak 1 souprava (směrem nahoru 1 úsek, dolu 2 úseky). Teoreticky se nesmělo směrem nahoru zastavit, ale prakticky jsem to několikrát zažil (typicky za popelářema) a nic se nestalo.
Nesmělo se stavit, byla obava, že se to ve stoupání nerozjede.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Absolut » 24.1.2012 22:23

Nevím. Bohužel o tom nemám žádné podrobné informace, ale patří to k dlouhodobým úkolům, které si chci do evidence tramvají doplnit. Pokud by někdo věděl, prosím o upřesnění.

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 24.1.2012 22:09

Dík. A jak se tam řadily ty stupně, to jako, že když byly ty vozy na Trojské (Hercovce) tak přeply převod kličkou, sjely (popř. Vyjely) přeply a jely dál?

Odpovědět