T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Motory mají vlastní chlazení, takže pro ně se nic nemění a měnič je chlazen motorem na 24V, takže taky no problem.von Špilberk píše: ↑08.12.2019 11:09Tak ještě dotaz na T6: ta přece nerekuperuje, ale Barrandov při výpadku proudu sjet může, takže u ní je to s chlazením výzbroje jak (brzdové odpory jsou taky na střeše, dobrý, ale co zbytek )
Odbuzení by pro motory problém být mohl, ale spíš v létě a napomáhá jim i to, že se tam teď lítá závratných 40 (30, 20, 15...), navíc od dob provádění zkoušek (někdy 2003 tušim), kdy jsme měli v provozu motory v třídě izolace B (130 °C), máme dneska v provozu motory v třídě izolace H-C (180-220°C).
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Spíš nejednalo. Někde v hloubi fóra to tu je pro každý typ popsané, proč u něj byl s Barrandovem problém. To stoupání není sice tak strmé jako Trojská, ale je dost dlouhé, takže jak cesta nahoru, tak hlavně dolu působí starším strojům problémy. Navíc pro běžného cestujícího mezi T3, T3M a T3RP zas takový rozdíl není.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Nemohlo se v případě Barrandova jednat i tak o trochu "politickou záležitost", kdy prostě nebylo žádoucí, aby supermoderní trať "hyzdily" staré tramvaje, resp. aby obyvatelé Barrandova nemuseli přesedat z relativně nových autobusů (připomínám, že třeba Karosa KB B900 byly staré nanejvýš 6 let) do starých tramvají?
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Nebyl ještě u té tyristorky nějaký problém s automatickým odbuzením motorů, což se na cestu nahoru na Barrandov moc nehodí? Nebo to je jen u klasiky?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
demon:
tak konečně to začíná dávat nějaký smysl, bohužel takovéhle technické detaily, co který vůz dělá/nedělá při výpadku proudu by mohly být na našich supr školeních, ale nejsou.
Tak ještě dotaz na T6: ta přece nerekuperuje, ale Barrandov při výpadku proudu sjet může, takže u ní je to s chlazením výzbroje jak (brzdové odpory jsou taky na střeše, dobrý, ale co zbytek )
tak konečně to začíná dávat nějaký smysl, bohužel takovéhle technické detaily, co který vůz dělá/nedělá při výpadku proudu by mohly být na našich supr školeních, ale nejsou.
Tak ještě dotaz na T6: ta přece nerekuperuje, ale Barrandov při výpadku proudu sjet může, takže u ní je to s chlazením výzbroje jak (brzdové odpory jsou taky na střeše, dobrý, ale co zbytek )
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Asi se očekává, že si Progress energii potřebnou k provozu ventilátorů vyrobí sám rekuperací, což může platit právě do zastavení, pak už se nejspíš dynamika nenabudí.
Na rozdíl od toho vozy bez rekuperace budou závislé na někom jiném, kterej se sice ve špičce dá očekávat, ale nemusí se k nim ta energie dostat přes sekce, nebo jí schramstne někdo jinej.
V tomhle to má tyristorka mnohem lepší než zrychlovač, protože bude-li v okamžiku výpadku nabuzená dynamika, tak normálně zůstane brzdit až do prvního zastavení, měnič zas tolik nehřeje, odporníky se chladí vzduchem a motory ty dvě minuty bez problému vydrží, zatímco zrychlovač se za tu dobu spolehlivě rozpálí do běla.
Dělali se na tohle téma nějaké výzkumy a zkoušky, jejich výsledky jsem sice kdysi viděl, ale zdárně zapomněl.
Takže sice jde o chybu, která se ale dá pochopit, protože donedávna mohla Pankrác vypravovat všechno všude, takže to varovný světýlko vzadu v hlavě, co maj tak pečlivě vypěstovaný v Hloubětíně, nestihlo zablikat a která žádnym zásadnim způsobem nemohla ohrozit provoz, vůz ani cestující, jen prostě nahrála různym Bořivojum a OhMájGodum ke smečování na jejich nízký pudy.
Na rozdíl od toho vozy bez rekuperace budou závislé na někom jiném, kterej se sice ve špičce dá očekávat, ale nemusí se k nim ta energie dostat přes sekce, nebo jí schramstne někdo jinej.
V tomhle to má tyristorka mnohem lepší než zrychlovač, protože bude-li v okamžiku výpadku nabuzená dynamika, tak normálně zůstane brzdit až do prvního zastavení, měnič zas tolik nehřeje, odporníky se chladí vzduchem a motory ty dvě minuty bez problému vydrží, zatímco zrychlovač se za tu dobu spolehlivě rozpálí do běla.
Dělali se na tohle téma nějaké výzkumy a zkoušky, jejich výsledky jsem sice kdysi viděl, ale zdárně zapomněl.
Takže sice jde o chybu, která se ale dá pochopit, protože donedávna mohla Pankrác vypravovat všechno všude, takže to varovný světýlko vzadu v hlavě, co maj tak pečlivě vypěstovaný v Hloubětíně, nestihlo zablikat a která žádnym zásadnim způsobem nemohla ohrozit provoz, vůz ani cestující, jen prostě nahrála různym Bořivojum a OhMájGodum ke smečování na jejich nízký pudy.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Nejsem depák, ani elektrikář. Jsem řidič a říkám to tak, jak nás to učili. Jestli je to jinak, tak
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
A jak se dá rozběhnout přes baterii soustava ventilátorů na RP, když ventilace je napájena střídavým proudem ze statického měniče?Ano na baterie.
U T3(M) je potřeba chladit i motory v podvozku, to funguje jen když pracuje motorgenerátor, a ten pracuje jen když je proud. Proto taky pro tramvaje T3 (SU, M) platil pokyn, že při výpadku napájení je při brždění potřeba dokončit brždění, zastavit a už se nerozjíždět.
Naproti tomu u T3RP a dalších typů platí při jízdě z Barrandova, že se má jet až dolů do Hlubočep, aby nestály vlaky na estakádě kvůli případné komplikované evakuaci cestujících.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
Ano na baterie.
U T3(M) je potřeba chladit i motory v podvozku, to funguje jen když pracuje motorgenerátor, a ten pracuje jen když je proud. Proto taky pro tramvaje T3 (SU, M) platil pokyn, že při výpadku napájení je při brždění potřeba dokončit brždění, zastavit a už se nerozjíždět.
Naproti tomu u T3RP a dalších typů platí při jízdě z Barrandova, že se má jet až dolů do Hlubočep, aby nestály vlaky na estakádě kvůli případné komplikované evakuaci cestujících.
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
U ostatních typů tramvají, co tam mohou, jsou větráky na baterii, nebo jak je to zajištěno?
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
A co té tyristorce vadí? Má odpory na střeše, tam dobře luftují, na rozdíl od klasiky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
„Ale pane Dente, ty plány byly přístupné na místním plánovacím úřadě tři čtvrtě roku.von Špilberk píše: ↑07.12.2019 15:10...jako řadový řidič nejsem oficiálně o zákazu jízd nějakého typu TRAM na Barrandov informován a nemám k dispozici žádný předpis, ve kterém by to bylo...
To jo, a jakmile jsem se to dozvěděl, hned jsem se taky na ně šel podívat, včera odpoledne to bylo. Zrovna jste se nenamáhali na ně upozorňovat, co? Jako třeba že byste to někomu řekli, nebo tak něco na ten způsob.
Ale ty plány byly vyvěšeny...
Vyvěšeny? Musel jsem je nakonec jít hledat do sklepa.
Tam je oddělení, kde je vyvěšují.
S baterkou.
Asi byl zrovna výpadek proudu.
A schody zřejmě taky vypadly.
Podívejte se, našel jste to oznámení nebo ne?
Ale jo, našel. Na dně zamčené registračky, a tu vecpali na zrušený záchod a na dveře dali ceduli Pozor, leopard!“ (Stopařův průvodce po galaxii)
Aby to s tím předpisem ohledně jízd na Barrandov nebylo podobné...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS
No, ve staré D1/2 bylo jasně napsáno, že jen T3R a T6. Stará D1/2 měla totiž extra kapitolu o podmínkách jízdy na trati na Barrandov. Pak někdo vymyslel, že předpisy mají být obecné a neřešit konkrétní místo a kapitola zmizela. Stejně jako zmizel odstavec, že Trojskou dolů max. 25 km/h a byl nahrazen obyčejnou OR na drátě, která tam předtím nebyla.
Takže jako řadový řidič nejsem oficiálně o zákazu jízd nějakého typu TRAM na Barrandov informován a nemám k dispozici žádný předpis, ve kterém by to bylo. Ovšem jako osoba informovaná na "modrých" bych se asi cukal, kdybych dostal ve výpravně k deskám l.4 klíče k tyristorce, ale spousta řidičů nejsou šotouši a je to pro ně "jen" práce (není myšleno jako kritika, ale konstatování faktu), takže jsou jim takovéhle věci jedno.
Takže jako řadový řidič nejsem oficiálně o zákazu jízd nějakého typu TRAM na Barrandov informován a nemám k dispozici žádný předpis, ve kterém by to bylo. Ovšem jako osoba informovaná na "modrých" bych se asi cukal, kdybych dostal ve výpravně k deskám l.4 klíče k tyristorce, ale spousta řidičů nejsou šotouši a je to pro ně "jen" práce (není myšleno jako kritika, ale konstatování faktu), takže jsou jim takovéhle věci jedno.