T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 18.6.2005 22:56

6432 píše:Mohou se spojit T3M a T3M2-DVC? (prakticky) Zajímá mě důvod proč ne-z mého vlastního pozorování jsem to ještě neviděl...
Chvíli přemýšlej :-) Trochu ti na klasických T3M chybí předvolba dveří cestujícími a proto ti chybí i obvody tohoto ovládání :lol:

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 18.6.2005 22:55

Mohou se spojit T3M a T3M2-DVC? (prakticky) Zajímá mě důvod proč ne-z mého vlastního pozorování jsem to ještě neviděl...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

8089

Příspěvek od Radek » 17.6.2005 6:59

Ty roky zhruba odpovídají. Byly tam zapůjčemy kvůli zkouškám dveřního pohonu Bahoza.

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Příspěvek od 6529 » 17.6.2005 1:34

Tonda Ježek píše:
Martin píše:Dotaz pro znalce a pamětníky:
Kdy byl ve vozovně Pankrác deponován vůz 8089...
Byl tam deponován ve dvojici s vozem 8088 (plastové dveře). rok si bohužel nepamatuji, ale bylo to snad ještě před tím, než se začalo se Šumperáky.
Ve stavu voz.Pankrác byly evidovány ještě k 31.8.2001,zatímco k 31.12. téhož roku už byly v Hloubětíně.V Hloubětíně byly evidovány i koncem 90.let,takže na Pankrác mohly být zapůjčeny někdy v r.2000.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 17.6.2005 0:05

Martin píše:Dotaz pro znalce a pamětníky:
Kdy byl ve vozovně Pankrác deponován vůz 8089 (ex piánko). V Pražském dopravním magazínu (zajímavý měsíčník k mání zdarma, dnes v IC na Andělu ovšem jen květnové číslo) je vyfocen na lince 18 při průjezdu Mánesovým mostem, který je zjevně už po rekonstrukci.
Díky
Byl tam deponován ve dvojici s vozem 8088 (plastové dveře). rok si bohužel nepamatuji, ale bylo to snad ještě před tím, než se začalo se Šumperáky.

Martin

Příspěvek od Martin » 16.6.2005 23:27

Dotaz pro znalce a pamětníky:
Kdy byl ve vozovně Pankrác deponován vůz 8089 (ex piánko). V Pražském dopravním magazínu (zajímavý měsíčník k mání zdarma, dnes v IC na Andělu ovšem jen květnové číslo) je vyfocen na lince 18 při průjezdu Mánesovým mostem, který je zjevně už po rekonstrukci.
Díky

KZsoci

Příspěvek od KZsoci » 11.6.2005 10:39

Ahoj!

Prosím pomoc! :)

Má někdo fotku nebo kresbu z Tatra-Podvozek(? - myslím na jízdní ústrojí)? Umíte poslat mňe (tatrat3@freemail.hu)? :oops:

Děkuji pěkně!

Žolt z Maďarska

P.s.: m6ak, Tvoje fotka je dobrá :D

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 10.6.2005 23:14

m6ak píše:Nebo třeba taky 8325 (ex 6468), dnes ověřeno. Kdežto 8324 ne Z:shock: (ex 6142 dle fotky zaoblení měla)...
No 8359 ex moje nejoblíbenější tramvaj 6124 taky už zaoblení nemá. A jinak proč 6124? Jednou jsem tak stál u ND, potřeboval jsem domů, na Žižkov, a říkal si, jak by bylo krásné, kdyby přijela 6124, tehdy již nejstarší. A ona skutečně přijela. Vůz to byl slušný, s tím kolik toho najezdil. Navíc ke konci měl na bočnicích nalepené reklamy... aby se zakryla rez a odloupaný lak. Sorry za off-topic.

Uživatelský avatar
m6ak
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 28.12.2004 22:52
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m6ak » 10.6.2005 18:25

A to jsi znalec... prohlídni si pořádně třeba 8313. Grrrrrrrrrrrr.
Nebo třeba taky 8325 (ex 6468), dnes ověřeno. Kdežto 8324 ne Z:shock: (ex 6142 dle fotky zaoblení měla)...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.6.2005 14:54

tramvajak píše:
syverin píše:...ještě pořád to zůstává na některých z prvních T3P z Hostivaře.
no tak to nemáš pravdu - některý alstomy sice mají ještě původní hranatý stupačky na střechu, ale zaoblený otvor dveří nemá ani jeden T3R.P. (-X
A to jsi znalec... prohlídni si pořádně třeba 8313. Grrrrrrrrrrrr.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 09.6.2005 14:24

syverin píše:...ještě pořád to zůstává na některých z prvních T3P z Hostivaře.
no tak to nemáš pravdu - některý alstomy sice mají ještě původní hranatý stupačky na střechu, ale zaoblený otvor dveří nemá ani jeden T3R.P. (-X

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 09.6.2005 11:41

Já pamatuju že za zády řidiče bylo plexi vždy, ale dvířka byly jen nízké lítačky (snad opravdu na obě strany). Někteří řidiči si za záda a nad lítačky dávali závěs na gumičce, aby jim tam nikdo nekoukal.
Po letech se dveře zvýšily tak jako jsou dnes.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.6.2005 8:22

6529 píše:Když je řeč o původních vozech,asi do začátku 80.let vypadaly otevřené kabiny řidiče tak jako u 6102-místo vysokých dveří tam byly malé "lítačky"-už si přesně nepamatuji,jestli byl ve 2.vozech nějak zamezen přístup na stanoviště řidiče.Nepamatujete někdo,zda tam nebylo nějaké sklo nebo zástěna?
Řekl bych, že tam byla odendavací plexiková přepážka, která se později přetransformovala ve dveře současné pododby (ty plexikové, samozřejmě)

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Příspěvek od 6529 » 08.6.2005 20:48

Když je řeč o původních vozech,asi do začátku 80.let vypadaly otevřené kabiny řidiče tak jako u 6102-místo vysokých dveří tam byly malé "lítačky"-už si přesně nepamatuji,jestli byl ve 2.vozech nějak zamezen přístup na stanoviště řidiče.Nepamatujete někdo,zda tam nebylo nějaké sklo nebo zástěna?

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 08.6.2005 17:23

Petr píše:
tramvajak píše:(..)Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje
Totéž jsem v podstatě chtěl napsat já. Původní kardausův vůz byl opravdu velmi neotřelý, originální a zdařený. V dnešní době, po té, co jsou všechny vozy unifikovaně "praktické", tj. jen to nejnutnější, je to nuda se na ně dívat.
syverin píše:Stejně tak T1 v původní podobě (třeba i s rudou hvězdou na čele) byla designérsky neskutečně zdařilá. Nejvíc to vynikne na starých čb fotkách. Dávám za úkol zjistit, proč zrovna na nich.
Obecvně na černobílých fotkách více vynikají detily. Je to velkým kontrastem. Proto se třeba u televizních kamer používají pro náhled jen černobílé obrazovky a "kukátka", je na nich lépe poznat ostrost.

Odpovědět