T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.6.2005 15:48

Petr píše:
tramvajak píše:(..)Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje
Stejně tak T1 v původní podobě (třeba i s rudou hvězdou na čele) byla designérsky neskutečně zdařilá. Nejvíc to vynikne na starých čb fotkách. Dávám za úkol zjistit, proč zrovna na nich.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 08.6.2005 15:47

Petr píše:Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje
Moje řeč, nejhezčí byl ječmínek, kde bylo různých cingrlátek a lištiček nejvíce :D

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 08.6.2005 15:43

tramvajak píše:(..)Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.6.2005 15:40

tramvajak píše:Něco podobného bylo i v bočnici okolo výdechu z motorgenerátoru, dokud byly tyto plechy s otvory přišroubovány k okolním. Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Tak tak, lišta okolo výdechu se dala pozorovat u 8056. Ještě jeden malý detailek: tramvaje až do čísla 6505 měly otvor pro dveře nahoře zaoblený, naposledy se to dalo pozorovat na 6432 a ještě pořád to zůstává na některých z prvních T3P z Hostivaře.
Naposledy upravil(a) syverin dne 08.6.2005 15:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 08.6.2005 14:02

syverin píše:Doporučoval bych si prostudovat všechny starší fotky T3, neb takovou lištu měly z výroby všechny T3 původní verze pro Československo. Tedy v Praze 6101-6992, 6101-6171 měly dokonce trochu jiný tvar (naposledy 6124, než ji poslali na T3P). Pak se ale přišlo na to, že je víceméně zbytečná, tak se přestala dávat a mizela i z těch vozů, na kterých původně byla.
dušan píše:zatím jsem si toho na jiné tram nevšiml, ale fakt je ten, že to vypadá podivně
Něco podobného bylo i v bočnici okolo výdechu z motorgenerátoru, dokud byly tyto plechy s otvory přišroubovány k okolním. Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.6.2005 12:29

Pajda píše:
syverin píše:Stejně tak vozy prvních sérií měly čelní a zadní skla mírně tónovaná, možná by se daly zbytky starých zásob ještě někde potkat.
Ta stará zelená okna byla dělená uprostřed před řidičem - sklo bylo ze 2 dílů a ne jako dnes ze 3 dílů. Myslím, že mimo muzeálních kusů to už nikde jezdit nebude.
Já nemyslel jen ty přední, dvoudílné (ty se dají najít na 6102 a 6149), ale zadní, které byly pro všechny série stejné, byť pro ty starší taky do zelena.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 08.6.2005 9:55

syverin píše:Stejně tak vozy prvních sérií měly čelní a zadní skla mírně tónovaná, možná by se daly zbytky starých zásob ještě někde potkat.
Ta stará zelená okna byla dělená uprostřed před řidičem - sklo bylo ze 2 dílů a ne jako dnes ze 3 dílů. Myslím, že mimo muzeálních kusů to už nikde jezdit nebude.

Tramvajáček

Příspěvek od Tramvajáček » 08.6.2005 7:20

Do poloviny roku 2004 jezdily v Liberci expražské T3, které tuto lištu měly taky. Pro mě to byl jeden z identifikačních znaků, že se právě jedná o ex Praha T3.
MOp píše:
pawel píše:všimli jste si někdy nenápadné lišty pod orientací u vozu 6880? http://foto.prazsketramvaje.cz/2005/cer ... 880-02.jpg
zatím jsem ji na žádné jiné T3 neviděl, ale ne že bych zkoumal fota všech 6xxx, co jsou k nalezení:))
stejnou okapnicku ma i vuz 8060 :-D

Obrázek

MOp

Příspěvek od MOp » 07.6.2005 20:40

pawel píše:všimli jste si někdy nenápadné lišty pod orientací u vozu 6880? http://foto.prazsketramvaje.cz/2005/cer ... 880-02.jpg
zatím jsem ji na žádné jiné T3 neviděl, ale ne že bych zkoumal fota všech 6xxx, co jsou k nalezení:))
stejnou okapnicku ma i vuz 8060 :-D

Obrázek

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 07.6.2005 15:09

Stejně tak vozy prvních sérií měly čelní a zadní skla mírně tónovaná, možná by se daly zbytky starých zásob ještě někde potkat.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 07.6.2005 15:07

Doporučoval bych si prostudovat všechny starší fotky T3, neb takovou lištu měly z výroby všechny T3 původní verze pro Československo. Tedy v Praze 6101-6992, 6101-6171 měly dokonce trochu jiný tvar (naposledy 6124, než ji poslali na T3P). Pak se ale přišlo na to, že je víceméně zbytečná, tak se přestala dávat a mizela i z těch vozů, na kterých původně byla.
dušan píše:
pawel píše:všimli jste si někdy nenápadné lišty pod orientací u vozu 6880? http://foto.prazsketramvaje.cz/2005/cer ... 880-02.jpg zatím jsem ji na žádné jiné T3 neviděl, ale ne že bych zkoumal fota všech 6xxx, co jsou k nalezení:))
zatím jsem si toho na jiné tram nevšiml, ale fakt je ten, že to vypadá podivně

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 07.6.2005 12:13

pawel píše:všimli jste si někdy nenápadné lišty pod orientací u vozu 6880? http://foto.prazsketramvaje.cz/2005/cer ... 880-02.jpg
zatím jsem ji na žádné jiné T3 neviděl, ale ne že bych zkoumal fota všech 6xxx, co jsou k nalezení:))
zatím jsem si toho na jiné tram nevšiml, ale fakt je ten, že to vypadá podivně

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 07.6.2005 0:48

všimli jste si někdy nenápadné lišty pod orientací u vozu 6880? http://foto.prazsketramvaje.cz/2005/cer ... 880-02.jpg
zatím jsem ji na žádné jiné T3 neviděl, ale ne že bych zkoumal fota všech 6xxx, co jsou k nalezení:))

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 01.6.2005 10:40

Pepa píše: Zálení na tom v jakém stavu bude skříň, ale když jsem s 6554 jel v sobotu a viděl jsem všude ty shnilá a zrezlá místa tak asi bude za 6554 krnovák...
Zvenku na prvni pohled shnila kastle muze byt v daleko lepsim stavu nez nejake jine radove novejsi a nezrezlejsi. Vnejsi vzhled nic nerika o stavu ramu apod. Takze tezko rict.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 01.6.2005 7:48

pawel píše:no to ještě nikdo nemůže s jistotou říci, o ev.č. mylím moc nejde, ať se to klidně jmenuje 6101-II. důležitý spíš je, jestli půjde na jägerdorfizaci (RPV) nebo jen schönbergizaci (RP). Osobně bych to tipoval na první možnost, takže s umístěním na PA i ev.č.8300 se můžeme rozloučit.
Zálení na tom v jakém stavu bude skříň, ale když jsem s 6554 jel v sobotu a viděl jsem všude ty shnilá a zrezlá místa tak asi bude za 6554 krnovák...

Odpovědět