T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 21.10.2006 11:52

I.am.good píše:5519 má skutečně rychlost sníženou na 30km/hod :wink:
5516 je normální R.P, takže bez omezení.
Omezení na 30 km/hod má také 5572. Stejně tak 5521.

Fotky T3SUCS na Barrandově existují. :lol:
(Děkujte Proxymu a Petrovi!)

download.php?id=1978
download.php?id=1982
download.php?id=1981

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 21.10.2006 10:58

5519 má skutečně rychlost sníženou na 30km/hod :wink:
5516 je normální R.P, takže bez omezení.

Uživatelský avatar
8655
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 18.10.2006 20:15

Re: Brzdy

Příspěvek od 8655 » 21.10.2006 10:13

radek31 píše: ad školní vozy - nevěřím, že by měla 5519 a 5516 omezení na 30km/h - určitě to je 35 jako všechny ostatní
No,já bych trochu věřil omezení u 5519 ,ale u 5516 nevěřím.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Brzdy

Příspěvek od radek31 » 21.10.2006 10:10

když tramvaj nemůže brzdit elektrodynamicky, tak automaticky nastoupí zajišťovací brzda (stává se to docela často - stačí když nesepne stykač)

ad školní vozy - nevěřím, že by měla 5519 a 5516 omezení na 30km/h - určitě to je 35 jako všechny ostatní

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Brzdy

Příspěvek od XSC » 21.10.2006 10:03

Quetzalcoatl píše:Co by stalo, kdybych zabránil brzdě, aby generovala proud, třeba uštípnutím kabelů vedoucích k odporům? Tipuji, že by to buďto nebrzdilo, anebo by to celé zhořelo.
No prostě by to nebrzdilo, nic by nehořelo. Při funkci brzdy se motor chová jako generátor, je z něj odebírán proud a energie je mařena v odporech. Po odpojení odporů budeš mít motor zapojen naprázdno, tedy stejná situace jako jízda výběhem.

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Brzdy

Příspěvek od Quetzalcoatl » 21.10.2006 3:07

Co by stalo, kdybych zabránil brzdě, aby generovala proud, třeba uštípnutím kabelů vedoucích k odporům? Tipuji, že by to buďto nebrzdilo, anebo by to celé zhořelo.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 21.10.2006 1:06

Jabberwocky píše:Odpory v odporácích se zahřívají jak při rozjezdu, tak při brzdění (elektrodynamická brzda, která generuje proud, jenž se následně maří zase v odporech) a obyčejné T3 a T3SUCS (trochu novější odporáky, ale pořád se zrychlovačem) by se na Barrandově zřejmě upekly. Nebo aspoň přehřívaly, jak jsme tu mohli číst.
Odpory se samozřejmě zahřívají při brždění i v jakékoliv pulsně řízené tramvaji, neboť ta musí být schopná fungovat vždy, tedy i pokud není možné proud zpětně odebírat rekuperací. Jde o to, že zrychlovač v T3 není na trvalé zatížení navržen - jeho chlazení je nedostatečné.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 20.10.2006 23:40

No tak dobře, i když já asi nebudu ten nejpovolanější. Zrychlovač je součást odporové výzbroje (výzbroj = vnitřní elektrické zařízení vozu). Fígl je v tom, že přísun proudu do motoru se reguluje zařazováním a vyřazováním odporů. Odporová výzbroj je zastaralá a neumožňuje plynulou jízdu - proto se jede systémem rozjezd/výběh a tramvaj škube.
T3M (ty s krabicí na střeše) je T3 s polovodičovou tyristorovou výzbrojí TV1, kde se už regulace neprovádí zařazováním odporů, nýbrž tím, že se do motoru pouštějí krátké pulsy. Místo zrychlovače má tramvaj pulsní měnič. Pulsy vyvolávají mechanickou odezvu a tramvaj při rozjezdu či brzdění všelijak "zpívá". Tyristorky jsou však úspornější než odporáky a jízda je plynulejší. V T6 (hranaté tramvaje) a KT8 (dvoukloubovky) je pokročilejší tyristorová výzbroj TV3. V reko KT8 (nízkopodlažní) a reko T3 je transistorová výzbroj TV-Progress, která kromě jiných hezkých vlastností (poutavě o ní umí vyprávět I.am.good) umožňuje rekuperaci, tj. návrat proudu při brzdění zpět do troleje.
Odpory v odporácích se zahřívají jak při rozjezdu, tak při brzdění (elektrodynamická brzda, která generuje proud, jenž se následně maří zase v odporech) a obyčejné T3 a T3SUCS (trochu novější odporáky, ale pořád se zrychlovačem) by se na Barrandově zřejmě upekly. Nebo aspoň přehřívaly, jak jsme tu mohli číst.
Jinak I.am.good, Demon a další Ti to určitě vysvětlí podrobněji a budou při tom okolo sebe házet termíny jako relé, tlumivka a IGBT :-)

Davidf
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 15.5.2006 21:36
Bydliště: Kutnauer...jestli vám to něco řiká.

Příspěvek od Davidf » 20.10.2006 22:48

To vám teda děkuju za odpověď......... ale fakt...... mi to někdo řekněte prosím.............

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 20.10.2006 21:57

Jabberwocky píše:No, zrychlovač je takovej ten člověk v kabině. Dřív s ním jezdil ještě zpomalovač, ale toho zrušili, protože moderní doba si žádá rychlost. Mezi tramvajovou výzbroj řadíme ten chobot vepředu, co se na něj napichují auta, a pak rotační kanón umístěný v tom poklopu vepředu před kabinu. T3M (M=missiles) je standardně vybavená raketami, a proto se na Barrandov může odvážit.
:D Pán je vtipálek.
XSC píše: Z kopce 30 platí pro všechny vozy, ne?
Pro ostatní 35 km/h.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 20.10.2006 21:46

Davidf píše:Sorry ale sem úúúúplně blb*j. Já ani nevim co je zrychlovač-jak funguje atd., nevim ani co znamená tramvajová výzbroj... a jak funguje T3M.. Jestli mě někdo poučí byl bych rád. :?: :idea: Z:idea:
No, zrychlovač je takovej ten člověk v kabině. Dřív s ním jezdil ještě zpomalovač, ale toho zrušili, protože moderní doba si žádá rychlost. Mezi tramvajovou výzbroj řadíme ten chobot vepředu, co se na něj napichují auta, a pak rotační kanón umístěný v tom poklopu vepředu před kabinu. T3M (M=missiles) je standardně vybavená raketami, a proto se na Barrandov může odvážit.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 20.10.2006 21:28

7080 píše:Vždyť i školní 5516 může z kopce dolů maximálně 30 a má vyjímku, aby na ten kopec mohla.
Z kopce 30 platí pro všechny vozy, ne?

Davidf
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 15.5.2006 21:36
Bydliště: Kutnauer...jestli vám to něco řiká.

Příspěvek od Davidf » 20.10.2006 21:18

Sorry ale sem úúúúplně blb*j. Já ani nevim co je zrychlovač-jak funguje atd., nevim ani co znamená tramvajová výzbroj... a jak funguje T3M.. Jestli mě někdo poučí byl bych rád. :?: :idea: Z:idea:

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 20.10.2006 21:15

Stejne tak preci na Barrandov nemuze TV3 s prekopanym topenim a otevrenymi odporniky a proto se do KTcek musi cpat Progres ne? :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 20.10.2006 21:14

7080 píše:Myslel, ale uklepl jsme se.
A ne jednou.jsme se=jsem se

No,je to jedno.Ale škoda že nejsou fotky SUCS na Barrandově.No byly by zajímavý...

Odpovědět