Stránka 3 z 266

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 08.12.2019 8:31
od von Špilberk
Nejsem depák, ani elektrikář. Jsem řidič a říkám to tak, jak nás to učili. Jestli je to jinak, tak :smt102

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 20:14
od Afterman
Ano na baterie.
U T3(M) je potřeba chladit i motory v podvozku, to funguje jen když pracuje motorgenerátor, a ten pracuje jen když je proud. Proto taky pro tramvaje T3 (SU, M) platil pokyn, že při výpadku napájení je při brždění potřeba dokončit brždění, zastavit a už se nerozjíždět.
Naproti tomu u T3RP a dalších typů platí při jízdě z Barrandova, že se má jet až dolů do Hlubočep, aby nestály vlaky na estakádě kvůli případné komplikované evakuaci cestujících.
A jak se dá rozběhnout přes baterii soustava ventilátorů na RP, když ventilace je napájena střídavým proudem ze statického měniče?

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 19:19
od von Špilberk
P_V píše:
07.12.2019 18:47
U ostatních typů tramvají, co tam mohou, jsou větráky na baterii, nebo jak je to zajištěno?
Ano na baterie.
U T3(M) je potřeba chladit i motory v podvozku, to funguje jen když pracuje motorgenerátor, a ten pracuje jen když je proud. Proto taky pro tramvaje T3 (SU, M) platil pokyn, že při výpadku napájení je při brždění potřeba dokončit brždění, zastavit a už se nerozjíždět.
Naproti tomu u T3RP a dalších typů platí při jízdě z Barrandova, že se má jet až dolů do Hlubočep, aby nestály vlaky na estakádě kvůli případné komplikované evakuaci cestujících.

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 18:47
od P_V
U ostatních typů tramvají, co tam mohou, jsou větráky na baterii, nebo jak je to zajištěno?

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 17:21
od sajmon
P_V píše:
07.12.2019 15:33
A co té tyristorce vadí? Má odpory na střeše, tam dobře luftují, na rozdíl od klasiky.
Problém by údajně byl při výpadku 600V, při jízdě dolů by se nechladila výzbroj.

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 15:33
od P_V
A co té tyristorce vadí? Má odpory na střeše, tam dobře luftují, na rozdíl od klasiky.

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 15:13
od Bobik
von Špilberk píše:
07.12.2019 15:10
...jako řadový řidič nejsem oficiálně o zákazu jízd nějakého typu TRAM na Barrandov informován a nemám k dispozici žádný předpis, ve kterém by to bylo...
„Ale pane Dente, ty plány byly přístupné na místním plánovacím úřadě tři čtvrtě roku.
To jo, a jakmile jsem se to dozvěděl, hned jsem se taky na ně šel podívat, včera odpoledne to bylo. Zrovna jste se nenamáhali na ně upozorňovat, co? Jako třeba že byste to někomu řekli, nebo tak něco na ten způsob.
Ale ty plány byly vyvěšeny...
Vyvěšeny? Musel jsem je nakonec jít hledat do sklepa.
Tam je oddělení, kde je vyvěšují.
S baterkou.
Asi byl zrovna výpadek proudu.
A schody zřejmě taky vypadly.
Podívejte se, našel jste to oznámení nebo ne?
Ale jo, našel. Na dně zamčené registračky, a tu vecpali na zrušený záchod a na dveře dali ceduli Pozor, leopard!“ (Stopařův průvodce po galaxii)


Aby to s tím předpisem ohledně jízd na Barrandov nebylo podobné... 8-) :lol:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 15:10
od von Špilberk
No, ve staré D1/2 bylo jasně napsáno, že jen T3R a T6. Stará D1/2 měla totiž extra kapitolu o podmínkách jízdy na trati na Barrandov. Pak někdo vymyslel, že předpisy mají být obecné a neřešit konkrétní místo a kapitola zmizela. Stejně jako zmizel odstavec, že Trojskou dolů max. 25 km/h a byl nahrazen obyčejnou OR na drátě, která tam předtím nebyla.
Takže jako řadový řidič nejsem oficiálně o zákazu jízd nějakého typu TRAM na Barrandov informován a nemám k dispozici žádný předpis, ve kterém by to bylo. Ovšem jako osoba informovaná na "modrých" bych se asi cukal, kdybych dostal ve výpravně k deskám l.4 klíče k tyristorce, ale spousta řidičů nejsou šotouši a je to pro ně "jen" práce (není myšleno jako kritika, ale konstatování faktu), takže jsou jim takovéhle věci jedno. :smt102

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 13:47
od 9001
A můžou T3M na Barrandov podle papíru nebo ne? To je asi rozhodující...

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 12:24
od von Špilberk
Tak to je jasné, že ten někdo bude z mistrovny na PA, nejspíš ten, kdo to vypravení napsal. Kdo taky jinej, žejo. #-o

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 12:14
od Bobik
Ústečák píše:
07.12.2019 10:05
Se bojím, že to zase někdo odnese, jako onehdá SU na 7 nebo T6 bez terminálu.
A ten někdo bude jenom nějaký "obětní beránek". Bohužel.

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 10:05
od Ústečák
von Špilberk píše:
07.12.2019 8:48
Tak jo, beru na vědomí: https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... =3&theater =D>
Pak se to točilo v Hlubočepech a nakonec se to na poslední výjezd na Barrandov dokonce měnilo za jiný vůz. Se bojím, že to zase někdo odnese, jako onehdá SU na 7 nebo T6 bez terminálu.

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 07.12.2019 8:48
od von Špilberk

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 02.6.2019 11:30
od JANEK L.
Od kterého roku se začaly pantografy natírat na žluto? Díky

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Napsal: 14.2.2019 11:51
od demon
Já myslim že to tu (nebo na Fb, kde jsi též) nejednou padlo, tak zkus hledat...