T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 10.6.2005 23:14

m6ak píše:Nebo třeba taky 8325 (ex 6468), dnes ověřeno. Kdežto 8324 ne Z:shock: (ex 6142 dle fotky zaoblení měla)...
No 8359 ex moje nejoblíbenější tramvaj 6124 taky už zaoblení nemá. A jinak proč 6124? Jednou jsem tak stál u ND, potřeboval jsem domů, na Žižkov, a říkal si, jak by bylo krásné, kdyby přijela 6124, tehdy již nejstarší. A ona skutečně přijela. Vůz to byl slušný, s tím kolik toho najezdil. Navíc ke konci měl na bočnicích nalepené reklamy... aby se zakryla rez a odloupaný lak. Sorry za off-topic.

Uživatelský avatar
m6ak
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 28.12.2004 22:52
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m6ak » 10.6.2005 18:25

A to jsi znalec... prohlídni si pořádně třeba 8313. Grrrrrrrrrrrr.
Nebo třeba taky 8325 (ex 6468), dnes ověřeno. Kdežto 8324 ne Z:shock: (ex 6142 dle fotky zaoblení měla)...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.6.2005 14:54

tramvajak píše:
syverin píše:...ještě pořád to zůstává na některých z prvních T3P z Hostivaře.
no tak to nemáš pravdu - některý alstomy sice mají ještě původní hranatý stupačky na střechu, ale zaoblený otvor dveří nemá ani jeden T3R.P. (-X
A to jsi znalec... prohlídni si pořádně třeba 8313. Grrrrrrrrrrrr.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 09.6.2005 14:24

syverin píše:...ještě pořád to zůstává na některých z prvních T3P z Hostivaře.
no tak to nemáš pravdu - některý alstomy sice mají ještě původní hranatý stupačky na střechu, ale zaoblený otvor dveří nemá ani jeden T3R.P. (-X

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 09.6.2005 11:41

Já pamatuju že za zády řidiče bylo plexi vždy, ale dvířka byly jen nízké lítačky (snad opravdu na obě strany). Někteří řidiči si za záda a nad lítačky dávali závěs na gumičce, aby jim tam nikdo nekoukal.
Po letech se dveře zvýšily tak jako jsou dnes.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.6.2005 8:22

6529 píše:Když je řeč o původních vozech,asi do začátku 80.let vypadaly otevřené kabiny řidiče tak jako u 6102-místo vysokých dveří tam byly malé "lítačky"-už si přesně nepamatuji,jestli byl ve 2.vozech nějak zamezen přístup na stanoviště řidiče.Nepamatujete někdo,zda tam nebylo nějaké sklo nebo zástěna?
Řekl bych, že tam byla odendavací plexiková přepážka, která se později přetransformovala ve dveře současné pododby (ty plexikové, samozřejmě)

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Příspěvek od 6529 » 08.6.2005 20:48

Když je řeč o původních vozech,asi do začátku 80.let vypadaly otevřené kabiny řidiče tak jako u 6102-místo vysokých dveří tam byly malé "lítačky"-už si přesně nepamatuji,jestli byl ve 2.vozech nějak zamezen přístup na stanoviště řidiče.Nepamatujete někdo,zda tam nebylo nějaké sklo nebo zástěna?

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 08.6.2005 17:23

Petr píše:
tramvajak píše:(..)Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje
Totéž jsem v podstatě chtěl napsat já. Původní kardausův vůz byl opravdu velmi neotřelý, originální a zdařený. V dnešní době, po té, co jsou všechny vozy unifikovaně "praktické", tj. jen to nejnutnější, je to nuda se na ně dívat.
syverin píše:Stejně tak T1 v původní podobě (třeba i s rudou hvězdou na čele) byla designérsky neskutečně zdařilá. Nejvíc to vynikne na starých čb fotkách. Dávám za úkol zjistit, proč zrovna na nich.
Obecvně na černobílých fotkách více vynikají detily. Je to velkým kontrastem. Proto se třeba u televizních kamer používají pro náhled jen černobílé obrazovky a "kukátka", je na nich lépe poznat ostrost.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.6.2005 15:48

Petr píše:
tramvajak píše:(..)Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje
Stejně tak T1 v původní podobě (třeba i s rudou hvězdou na čele) byla designérsky neskutečně zdařilá. Nejvíc to vynikne na starých čb fotkách. Dávám za úkol zjistit, proč zrovna na nich.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 08.6.2005 15:47

Petr píše:Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje
Moje řeč, nejhezčí byl ječmínek, kde bylo různých cingrlátek a lištiček nejvíce :D

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1952
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 08.6.2005 15:43

tramvajak píše:(..)Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Jenže právě tyhle "zbytečnosti" dělaly z původní té trojky krásný vůz. To, co se z ní stalo po letech, byla již jen sériová výroba karoserie, oproštěná od všeho "nadbytečného", co zdržovalo výrobu. Bohužel ke škodě téhle tramvaje

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.6.2005 15:40

tramvajak píše:Něco podobného bylo i v bočnici okolo výdechu z motorgenerátoru, dokud byly tyto plechy s otvory přišroubovány k okolním. Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...
Tak tak, lišta okolo výdechu se dala pozorovat u 8056. Ještě jeden malý detailek: tramvaje až do čísla 6505 měly otvor pro dveře nahoře zaoblený, naposledy se to dalo pozorovat na 6432 a ještě pořád to zůstává na některých z prvních T3P z Hostivaře.
Naposledy upravil(a) syverin dne 08.6.2005 15:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 08.6.2005 14:02

syverin píše:Doporučoval bych si prostudovat všechny starší fotky T3, neb takovou lištu měly z výroby všechny T3 původní verze pro Československo. Tedy v Praze 6101-6992, 6101-6171 měly dokonce trochu jiný tvar (naposledy 6124, než ji poslali na T3P). Pak se ale přišlo na to, že je víceméně zbytečná, tak se přestala dávat a mizela i z těch vozů, na kterých původně byla.
dušan píše:zatím jsem si toho na jiné tram nevšiml, ale fakt je ten, že to vypadá podivně
Něco podobného bylo i v bočnici okolo výdechu z motorgenerátoru, dokud byly tyto plechy s otvory přišroubovány k okolním. Starší T3 byly všeobecně vybaveny nejrůznějšími lištičkami a podobnými zbytečnostmi...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 08.6.2005 12:29

Pajda píše:
syverin píše:Stejně tak vozy prvních sérií měly čelní a zadní skla mírně tónovaná, možná by se daly zbytky starých zásob ještě někde potkat.
Ta stará zelená okna byla dělená uprostřed před řidičem - sklo bylo ze 2 dílů a ne jako dnes ze 3 dílů. Myslím, že mimo muzeálních kusů to už nikde jezdit nebude.
Já nemyslel jen ty přední, dvoudílné (ty se dají najít na 6102 a 6149), ale zadní, které byly pro všechny série stejné, byť pro ty starší taky do zelena.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 08.6.2005 9:55

syverin píše:Stejně tak vozy prvních sérií měly čelní a zadní skla mírně tónovaná, možná by se daly zbytky starých zásob ještě někde potkat.
Ta stará zelená okna byla dělená uprostřed před řidičem - sklo bylo ze 2 dílů a ne jako dnes ze 3 dílů. Myslím, že mimo muzeálních kusů to už nikde jezdit nebude.

Odpovědět