T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4429
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Bobik » 09.12.2019 8:09

Pokud někomu jde o senzaci a nikoli o fakta, tak i kdybys všecko dělal na 120% perfektně, stejně to nepomůže.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3903
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od von Špilberk » 09.12.2019 7:51

XSC píše:
08.12.2019 20:34
Nejhorší ze všeho je aktivní blb, který na tom dělá politiku.
Jediná obrana proti aktivním blbům je nenahrávat jim. Kdežto u DP mám poslední dobou pocit, že si na výrobu nahrávek pro aktivní blby založil extra odbor. #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9781
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od 9001 » 08.12.2019 21:22

Upřímně čekám až napíše, že tam jezdí 15T, která byly v ranní špičce na estakádě sundala kolo, tak budou mít hasiči celé dopoledne co řešit...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1537
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od XSC » 08.12.2019 20:34

Nejhorší ze všeho je aktivní blb, který na tom dělá politiku.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.12.2019 17:35


Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6167
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 08.12.2019 13:50

von Špilberk píše:
08.12.2019 11:09
Tak ještě dotaz na T6: ta přece nerekuperuje, ale Barrandov při výpadku proudu sjet může, takže u ní je to s chlazením výzbroje jak :?: (brzdové odpory jsou taky na střeše, dobrý, ale co zbytek :?: )
Motory mají vlastní chlazení, takže pro ně se nic nemění a měnič je chlazen motorem na 24V, takže taky no problem.
XSC píše:
08.12.2019 11:13
Nebyl ještě u té tyristorky nějaký problém s automatickým odbuzením motorů, což se na cestu nahoru na Barrandov moc nehodí? Nebo to je jen u klasiky?
Odbuzení by pro motory problém být mohl, ale spíš v létě a napomáhá jim i to, že se tam teď lítá závratných 40 (30, 20, 15...), navíc od dob provádění zkoušek (někdy 2003 tušim), kdy jsme měli v provozu motory v třídě izolace B (130 °C), máme dneska v provozu motory v třídě izolace H-C (180-220°C).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1537
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od XSC » 08.12.2019 12:53

Spíš nejednalo. Někde v hloubi fóra to tu je pro každý typ popsané, proč u něj byl s Barrandovem problém. To stoupání není sice tak strmé jako Trojská, ale je dost dlouhé, takže jak cesta nahoru, tak hlavně dolu působí starším strojům problémy. Navíc pro běžného cestujícího mezi T3, T3M a T3RP zas takový rozdíl není.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.12.2019 11:52

Nemohlo se v případě Barrandova jednat i tak o trochu "politickou záležitost", kdy prostě nebylo žádoucí, aby supermoderní trať "hyzdily" staré tramvaje, resp. aby obyvatelé Barrandova nemuseli přesedat z relativně nových autobusů (připomínám, že třeba Karosa KB B900 byly staré nanejvýš 6 let) do starých tramvají?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1537
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od XSC » 08.12.2019 11:13

Nebyl ještě u té tyristorky nějaký problém s automatickým odbuzením motorů, což se na cestu nahoru na Barrandov moc nehodí? Nebo to je jen u klasiky?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3903
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od von Špilberk » 08.12.2019 11:09

demon: @3644
tak konečně to začíná dávat nějaký smysl, bohužel takovéhle technické detaily, co který vůz dělá/nedělá při výpadku proudu by mohly být na našich supr školeních, ale nejsou. #-o
Tak ještě dotaz na T6: ta přece nerekuperuje, ale Barrandov při výpadku proudu sjet může, takže u ní je to s chlazením výzbroje jak :?: (brzdové odpory jsou taky na střeše, dobrý, ale co zbytek :?: )

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6167
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od demon » 08.12.2019 10:29

Asi se očekává, že si Progress energii potřebnou k provozu ventilátorů vyrobí sám rekuperací, což může platit právě do zastavení, pak už se nejspíš dynamika nenabudí.
Na rozdíl od toho vozy bez rekuperace budou závislé na někom jiném, kterej se sice ve špičce dá očekávat, ale nemusí se k nim ta energie dostat přes sekce, nebo jí schramstne někdo jinej.
V tomhle to má tyristorka mnohem lepší než zrychlovač, protože bude-li v okamžiku výpadku nabuzená dynamika, tak normálně zůstane brzdit až do prvního zastavení, měnič zas tolik nehřeje, odporníky se chladí vzduchem a motory ty dvě minuty bez problému vydrží, zatímco zrychlovač se za tu dobu spolehlivě rozpálí do běla.
Dělali se na tohle téma nějaké výzkumy a zkoušky, jejich výsledky jsem sice kdysi viděl, ale zdárně zapomněl.
Takže sice jde o chybu, která se ale dá pochopit, protože donedávna mohla Pankrác vypravovat všechno všude, takže to varovný světýlko vzadu v hlavě, co maj tak pečlivě vypěstovaný v Hloubětíně, nestihlo zablikat a která žádnym zásadnim způsobem nemohla ohrozit provoz, vůz ani cestující, jen prostě nahrála různym Bořivojum a OhMájGodum ke smečování na jejich nízký pudy.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3903
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od von Špilberk » 08.12.2019 8:31

Nejsem depák, ani elektrikář. Jsem řidič a říkám to tak, jak nás to učili. Jestli je to jinak, tak :smt102

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od Afterman » 07.12.2019 20:14

Ano na baterie.
U T3(M) je potřeba chladit i motory v podvozku, to funguje jen když pracuje motorgenerátor, a ten pracuje jen když je proud. Proto taky pro tramvaje T3 (SU, M) platil pokyn, že při výpadku napájení je při brždění potřeba dokončit brždění, zastavit a už se nerozjíždět.
Naproti tomu u T3RP a dalších typů platí při jízdě z Barrandova, že se má jet až dolů do Hlubočep, aby nestály vlaky na estakádě kvůli případné komplikované evakuaci cestujících.
A jak se dá rozběhnout přes baterii soustava ventilátorů na RP, když ventilace je napájena střídavým proudem ze statického měniče?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3903
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od von Špilberk » 07.12.2019 19:19

P_V píše:
07.12.2019 18:47
U ostatních typů tramvají, co tam mohou, jsou větráky na baterii, nebo jak je to zajištěno?
Ano na baterie.
U T3(M) je potřeba chladit i motory v podvozku, to funguje jen když pracuje motorgenerátor, a ten pracuje jen když je proud. Proto taky pro tramvaje T3 (SU, M) platil pokyn, že při výpadku napájení je při brždění potřeba dokončit brždění, zastavit a už se nerozjíždět.
Naproti tomu u T3RP a dalších typů platí při jízdě z Barrandova, že se má jet až dolů do Hlubočep, aby nestály vlaky na estakádě kvůli případné komplikované evakuaci cestujících.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3698
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3, T3M, T3SU, T3SUCS

Příspěvek od P_V » 07.12.2019 18:47

U ostatních typů tramvají, co tam mohou, jsou větráky na baterii, nebo jak je to zajištěno?

Odpovědět