Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
skynet73
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.4.2009 20:55
Bydliště: 3,7,17,21,52

Re: Historické vozy

Příspěvek od skynet73 » 09.4.2010 18:59

Na páteřních stránkách v článku o T1 se píše: Předpokládal se provoz s dvounápravovým vlečným vozem, proto byla první pětadvacetikusová série vybavena obvodem pro napájení elektromagnetické brzdy vlečného vozu. Provoz s vlečným vozem se však neosvědčil, proto byly další vozy opatřeny zásuvkami pro mnohočlenné řízení, které se však v praxi příliš nevyužívalo.

Dle Lososova Atlasu tramvají byly takto rekonstruovány 3 vozy:

1581 - z vozu 1465 v roce 1956
1582 - z vozu 1537 v roce 1961
1583 - z vozu 1515 v roce 1964

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Historické vozy

Příspěvek od MF » 09.4.2010 14:08

Jezdit T1 s krasinem snad možné bylo v rámci zkušebních jízd, kde se zjistilo, že to není to pravé ořechové. Ale nevím jestli to byl klasický krasin, nebo tenhle upravený pro vozy Mevro. Ale prý některá z T1 měla zásuvku (nejspíš provizorní) pro napájení solenoidu krasinu. O vzhlednosti takové soupravy si uděláte úsudek sami. Co se týče jejich možného provozu po roce 74, tak to je nejspíš holý nesmyl. Rušily se průvodčí (brzdaři) vlečných vozů a žádný z tehdejších vleků neměl parkovací, resp samočinnou brzdu. V případě roztržení vlaku by vlečný vůz kromě cestujících neměl kdo zastavit...

Padych
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 30.10.2007 9:22

Re: Historické vozy

Příspěvek od Padych » 09.4.2010 13:50

I já jsem to slyšel, někdy v roce 1974, jezdil jsem tenkrát v Kobylisích, zrovna se v Praze zrušily staré vozy a mluvilo se o tom, že by měly T1 jezdit s těma reko krasinama, alespoň do té doby, než přijde další várka T3. Údajně to někdo z mých tehdejších kolegů i viděl ve zkušebním provozu... Ovšem jak by to bylo propojený kabelem, to je mi záhada, T1 v té době už měly odstraněný zásuvky :roll:

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od syverin » 09.4.2010 7:27

Možná je to šotofáma, ale také jsem to nespočetněkrát slyšel ;)

Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 02.4.2008 19:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od J*M*B » 09.4.2010 1:59

MKzB píše:Ten vlek přestavěný z krasinu byl snad původně zamýšlen za T1.
To snad ne, to snad není myšleno vážně. Bylo to určeno za jiný typ vozu, ten však brzo vyřazován, tak se nerozšířilo

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od MKzB » 08.4.2010 21:11

Moc pěkná stránka s historickými vozy ve Vokovicích.
Ten vlek přestavěný z krasinu byl snad původně zamýšlen za T1.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Historické vozy

Příspěvek od Jamie » 13.3.2010 9:02

Na webových stránkách, které uvádím níže jsem se dočetl o tom, že vagónka Ringhoffer vyvezla v roce 1906 desítku tramvají do Říma, nevěděl by k tomu někdo víc, popřípadě nevlastní obrázek? Chápu, že je to "pravěk", ale docela by mě to zajímalo. Díky.

http://www.tramroma.com/
http://www.tramroma.com/tramroma/rete_u ... rot_03.htm

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od syverin » 09.2.2010 22:29

Jestliže se nic nezměnilo (a mám dojem, že nikoliv), pak stojí tady.
Ovšem jaké jsou záměry současného majitele, to naprosto netuším.

Ventil Hrůza
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 09.2.2010 18:40

Re: Historické vozy

Příspěvek od Ventil Hrůza » 09.2.2010 18:57

Zdravím,

věděl by někdo,prosím,kde se t.č. nachází skříň vozu 265?Příp.kdo je současným majitelem a jaké s ní má úmysly?

Díky

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od Quetzalcoatl » 27.1.2010 19:08

2130 má nejspíš nového majitele. O 709.601 se dokonce poprali. Nečekal jsem, že by některou z nich někdo koupil.
http://www.troostwijkauctions.com/cs/ce ... 1-1050225/

oTTo
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 27.8.2007 10:57
Bydliště: práhááá
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od oTTo » 16.1.2010 14:07

no tak do toho jdu .. :D

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od Oskar » 16.1.2010 9:41

MKzB píše:Jedna historická v aukci.
Vyvolávací cena 15000 €.
Líbí se mi údaj railwidth approx 1400 mm. #-o

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od MKzB » 15.1.2010 23:12

Jedna historická v aukci.
Vyvolávací cena 15000 €.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od demon » 11.1.2010 23:24

Ono těch relativně "bezcených" adeptů je tam víc...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od PvvS » 11.1.2010 23:20

Co zlikvidovat trebas tu rakvarni T3 ?

Odpovědět