Historické vozy + ostatní
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
K výročí 120 let elektrických tramvají v Praze se chystá průvod 11 vozů. Zájemci něchť si zaškrtnou termín 18. července a víc informací po mně nechtějí, neboť je zatím nemám
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
Nedávno jsem jel, po dlouhé době za světla, kolem tady na TF známého kousku a nemohl jsem uvěřit vlastním očím - měl jsem tařka druhé (respektive o pár dní předčasné) Vánoce. Autor má VELKÝ OBDIV A ZASLOUŽÍ DÍK!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Historické vozy
Jasně. Právě proto mě ta kniha trápí, protože mi sice u některých vozů dala celkem pravděpodobně vypadající odpověď na nejasnosti, ale u jiných vozů je kniha v rozporu s věcmi, které si osobně pamatuji a mám je opakovaně zaznamenány. A čert se v tom vyznej, mám pak sklony nevěřit té knize...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
No dobrý, trochu lepší než nic, ale na těhle stránkách se toho taky moc nedozvim...Škoda 7 Tr píše:Co třeba tohle? http://transphoto.ru/, konkrétněji http://transphoto.ru/list.php?did=132
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Historické vozy
Většina údajů o pražských vozech na Transphoto.ru bohužel pochází z oné jmenované knihy, neb lepší zdroje zatím nejsou* a Křivorožští píšou, že ve většině vozů už samozřejmě nejsou výrobní štítky.
*) kromě Tramfóra, samozřejmě
*) kromě Tramfóra, samozřejmě
- Škoda 7 Tr
- ovocnář
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30.10.2007 20:44
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
Co třeba tohle? http://transphoto.ru/, konkrétněji http://transphoto.ru/list.php?did=132demon píše:Popravdě už nevím odkud jsem tyhle informace čerpal a zjevně jde v případě těch vozů o chybu, protože 066 nejspíš není kloubová K3R, složená ze dvou vozů T3, ale sólo T3P.
Zkoušel jsem teď hledat nějaké stránky o tomhle provozu, ale neuspěl jsem...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
Popravdě už nevím odkud jsem tyhle informace čerpal a zjevně jde v případě těch vozů o chybu, protože 066 nejspíš není kloubová K3R, složená ze dvou vozů T3, ale sólo T3P.
Zkoušel jsem teď hledat nějaké stránky o tomhle provozu, ale neuspěl jsem...
Zkoušel jsem teď hledat nějaké stránky o tomhle provozu, ale neuspěl jsem...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Historické vozy
Tím se hodně vysvětluje, v téhle knížce je nepřesností hodně, mám tu knížku doma taky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Historické vozy
Mám to z knížky Kolejová vozidla pražské městské hromadné dopravy od pánů Linerta, Fojtíka a Mahela
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Historické vozy
Otevřu ještě jednou ten Krivoj rog. Nerad, ale je tam ještě pár nejasností, které mi nedají spát...
Janek L.: Můžu se zeptat na zdroj informací? Třeba 6558 byl určitě ještě v prosinci 1993 v UDDP, i když byl v roce 1992 odstaven s cílem prodeje na Ukrajinu, tak tam jistě v tomto roce nedorazil. Dále vozy 6560 a 6595 - prokazatelně se opravovaly pro Krivoj Rog a odstaveny z provozu byly v roce 1993, ale ještě v listopadu 1995 jsem jeden z těchto vozů viděl na vlastní oči v UDDP jako holou kostru, která měla do hotové tramvaje dost daleko. Bohužel dodnes nevím, který z těch dvou to byl. Vůz 6722 je dost pravděpodobný, dělal se v PARSu jako zakázka pro Inekon, ale až v roce 1996, v roce 1995 byl vyřazen po nehodě.
Ještě dotaz na Démona. Mám trochu chaos v jedné věci. U vozů 6322 i 6495 se ve více zdrojích uvádí číslo 066 a cílový zákazník Krivoj Rog. To mi značně smrdí. Řekl bych, že ta 6322 je docela jistá a rok zprovoznení 1995 sedí. Ale ta 6495 je divná. Viděl jsem někde foto s vozem 066 v době, kdy ještě 6495 byla určitě v Praze. Vůz 6495 byl v Praze odstaven z provozu 5/1996, pak se objevil 10/1996 na Smíchovském nádraží v řadě odstavených vozů (většina úředně prodána Inekonu). Vozy se hromadně šrotovaly v několika etapách, poslední byla 1-2/1998, ale potvrzení o šrotaci vozu 6495 nemám, co však vím jistě, že jsem vůz č. 6495 na SMíchově odstavený viděl na vlastní oči v obdobích 10/1996, 11/1996, 2/1997, 7/1997 a 1/1998. V únoru 1998 tam už byly jen poslední 4 vozy a 6495 mezi nimi nebyl.
Janek L.: Můžu se zeptat na zdroj informací? Třeba 6558 byl určitě ještě v prosinci 1993 v UDDP, i když byl v roce 1992 odstaven s cílem prodeje na Ukrajinu, tak tam jistě v tomto roce nedorazil. Dále vozy 6560 a 6595 - prokazatelně se opravovaly pro Krivoj Rog a odstaveny z provozu byly v roce 1993, ale ještě v listopadu 1995 jsem jeden z těchto vozů viděl na vlastní oči v UDDP jako holou kostru, která měla do hotové tramvaje dost daleko. Bohužel dodnes nevím, který z těch dvou to byl. Vůz 6722 je dost pravděpodobný, dělal se v PARSu jako zakázka pro Inekon, ale až v roce 1996, v roce 1995 byl vyřazen po nehodě.
Ještě dotaz na Démona. Mám trochu chaos v jedné věci. U vozů 6322 i 6495 se ve více zdrojích uvádí číslo 066 a cílový zákazník Krivoj Rog. To mi značně smrdí. Řekl bych, že ta 6322 je docela jistá a rok zprovoznení 1995 sedí. Ale ta 6495 je divná. Viděl jsem někde foto s vozem 066 v době, kdy ještě 6495 byla určitě v Praze. Vůz 6495 byl v Praze odstaven z provozu 5/1996, pak se objevil 10/1996 na Smíchovském nádraží v řadě odstavených vozů (většina úředně prodána Inekonu). Vozy se hromadně šrotovaly v několika etapách, poslední byla 1-2/1998, ale potvrzení o šrotaci vozu 6495 nemám, co však vím jistě, že jsem vůz č. 6495 na SMíchově odstavený viděl na vlastní oči v obdobích 10/1996, 11/1996, 2/1997, 7/1997 a 1/1998. V únoru 1998 tam už byly jen poslední 4 vozy a 6495 mezi nimi nebyl.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
Nejde jenom o bočnice, dobře viditelný je i nosník pode dveřmi.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
To je sice fakt, ale podle bočnic to poznat nebude - ty byly vždy přinýtované. Spíš třeba podle tvaru střešních ventilátorů.Karotka píše:Možná nechápu otázku, ale jde o to, jak rozlišit 1419 od 1530, kdyby nebyly očíslované? Potom tuším, že do některého čísla měly krasiny nýtovanou kostru a potom svařovanou.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Historické vozy
Možná nechápu otázku, ale jde o to, jak rozlišit 1419 od 1530, kdyby nebyly očíslované? Potom tuším, že do některého čísla měly krasiny nýtovanou kostru a potom svařovanou.MOp píše:Je to spíše dotaz na fajnšmekry a opravdové mistry, ale zkusím jej. Dá se najít na bočnici krasinu 1419 resp. 1530 nějaký detail, dle kterého by se dalo identifikovat, o který vůz se jedná? Čumím tu na to již několik minut a nic nenacházím..
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
Že by KT4 na zkušebkách v roce 1983?
http://www.youtube.com/watch?v=mmbFj1v0xyU
http://www.youtube.com/watch?v=mmbFj1v0xyU