Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Historické vozy

Příspěvek od Neo_Moucha » 03.4.2011 14:35


martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od martyn » 29.3.2011 12:11

K výročí 120 let elektrických tramvají v Praze se chystá průvod 11 vozů. Zájemci něchť si zaškrtnou termín 18. července a víc informací po mně nechtějí, neboť je zatím nemám :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.12.2010 3:56

Nedávno jsem jel, po dlouhé době za světla, kolem tady na TF známého kousku a nemohl jsem uvěřit vlastním očím - měl jsem tařka druhé (respektive o pár dní předčasné) Vánoce. Autor má VELKÝ OBDIV A ZASLOUŽÍ DÍK!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Historické vozy

Příspěvek od Absolut » 26.10.2010 8:00

Jasně. Právě proto mě ta kniha trápí, protože mi sice u některých vozů dala celkem pravděpodobně vypadající odpověď na nejasnosti, ale u jiných vozů je kniha v rozporu s věcmi, které si osobně pamatuji a mám je opakovaně zaznamenány. A čert se v tom vyznej, mám pak sklony nevěřit té knize...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od demon » 25.10.2010 20:46

Škoda 7 Tr píše:Co třeba tohle? http://transphoto.ru/, konkrétněji http://transphoto.ru/list.php?did=132
No dobrý, trochu lepší než nic, ale na těhle stránkách se toho taky moc nedozvim...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Historické vozy

Příspěvek od Karotka » 25.10.2010 20:37

Většina údajů o pražských vozech na Transphoto.ru bohužel pochází z oné jmenované knihy, neb lepší zdroje zatím nejsou* :( a Křivorožští píšou, že ve většině vozů už samozřejmě nejsou výrobní štítky.

*) kromě Tramfóra, samozřejmě

Uživatelský avatar
Škoda 7 Tr
ovocnář
Příspěvky: 154
Registrován: 30.10.2007 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od Škoda 7 Tr » 25.10.2010 20:22

demon píše:Popravdě už nevím odkud jsem tyhle informace čerpal a zjevně jde v případě těch vozů o chybu, protože 066 nejspíš není kloubová K3R, složená ze dvou vozů T3, ale sólo T3P.
Zkoušel jsem teď hledat nějaké stránky o tomhle provozu, ale neuspěl jsem... :(
Co třeba tohle? http://transphoto.ru/, konkrétněji http://transphoto.ru/list.php?did=132

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od demon » 25.10.2010 20:02

Popravdě už nevím odkud jsem tyhle informace čerpal a zjevně jde v případě těch vozů o chybu, protože 066 nejspíš není kloubová K3R, složená ze dvou vozů T3, ale sólo T3P.
Zkoušel jsem teď hledat nějaké stránky o tomhle provozu, ale neuspěl jsem... :(

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Historické vozy

Příspěvek od Absolut » 25.10.2010 9:10

Tím se hodně vysvětluje, v téhle knížce je nepřesností hodně, mám tu knížku doma taky.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Historické vozy

Příspěvek od JANEK L. » 25.10.2010 8:59

Mám to z knížky Kolejová vozidla pražské městské hromadné dopravy od pánů Linerta, Fojtíka a Mahela

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Historické vozy

Příspěvek od Absolut » 25.10.2010 7:35

Otevřu ještě jednou ten Krivoj rog. Nerad, ale je tam ještě pár nejasností, které mi nedají spát...

Janek L.: Můžu se zeptat na zdroj informací? Třeba 6558 byl určitě ještě v prosinci 1993 v UDDP, i když byl v roce 1992 odstaven s cílem prodeje na Ukrajinu, tak tam jistě v tomto roce nedorazil. Dále vozy 6560 a 6595 - prokazatelně se opravovaly pro Krivoj Rog a odstaveny z provozu byly v roce 1993, ale ještě v listopadu 1995 jsem jeden z těchto vozů viděl na vlastní oči v UDDP jako holou kostru, která měla do hotové tramvaje dost daleko. Bohužel dodnes nevím, který z těch dvou to byl. Vůz 6722 je dost pravděpodobný, dělal se v PARSu jako zakázka pro Inekon, ale až v roce 1996, v roce 1995 byl vyřazen po nehodě.

Ještě dotaz na Démona. Mám trochu chaos v jedné věci. U vozů 6322 i 6495 se ve více zdrojích uvádí číslo 066 a cílový zákazník Krivoj Rog. To mi značně smrdí. Řekl bych, že ta 6322 je docela jistá a rok zprovoznení 1995 sedí. Ale ta 6495 je divná. Viděl jsem někde foto s vozem 066 v době, kdy ještě 6495 byla určitě v Praze. Vůz 6495 byl v Praze odstaven z provozu 5/1996, pak se objevil 10/1996 na Smíchovském nádraží v řadě odstavených vozů (většina úředně prodána Inekonu). Vozy se hromadně šrotovaly v několika etapách, poslední byla 1-2/1998, ale potvrzení o šrotaci vozu 6495 nemám, co však vím jistě, že jsem vůz č. 6495 na SMíchově odstavený viděl na vlastní oči v obdobích 10/1996, 11/1996, 2/1997, 7/1997 a 1/1998. V únoru 1998 tam už byly jen poslední 4 vozy a 6495 mezi nimi nebyl.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od syverin » 25.10.2010 0:34

Nejde jenom o bočnice, dobře viditelný je i nosník pode dveřmi.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od demon » 23.10.2010 20:39

Karotka píše:Možná nechápu otázku, ale jde o to, jak rozlišit 1419 od 1530, kdyby nebyly očíslované? Potom tuším, že do některého čísla měly krasiny nýtovanou kostru a potom svařovanou.
To je sice fakt, ale podle bočnic to poznat nebude - ty byly vždy přinýtované. Spíš třeba podle tvaru střešních ventilátorů.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Historické vozy

Příspěvek od Karotka » 23.10.2010 13:51

MOp píše:Je to spíše dotaz na fajnšmekry a opravdové mistry, ale zkusím jej. Dá se najít na bočnici krasinu 1419 resp. 1530 nějaký detail, dle kterého by se dalo identifikovat, o který vůz se jedná? Čumím tu na to již několik minut a nic nenacházím..
Možná nechápu otázku, ale jde o to, jak rozlišit 1419 od 1530, kdyby nebyly očíslované? Potom tuším, že do některého čísla měly krasiny nýtovanou kostru a potom svařovanou.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.10.2010 10:11

Že by KT4 na zkušebkách v roce 1983?
http://www.youtube.com/watch?v=mmbFj1v0xyU

Odpovědět