hooodně moc záběrů poznávám z Prahy zmizelé..Kalanis píše:Nevím, kdo to vysbíral, ale je to historické žraso... (5MB)
Některé jsou známé a i tu visí, jiné jsou (pro mne) neznámé.
Historické vozy + ostatní
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Historické vozy + ostatní
Re: Historické vozy + ostatní
Nevím, kdo to vysbíral, ale je to historické žraso... (5MB)
Některé jsou známé a i tu visí, jiné jsou (pro mne) neznámé.
Některé jsou známé a i tu visí, jiné jsou (pro mne) neznámé.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Na jednu stranu uvedené sedí, ale oba ještě zapomínáte na podstatné!willyjeff píše:Tam jde o to, jestli je vlak určen k přepravě cestujících nebo není. Což z té cedule není úplně jasné, takže to musí vědět řidič, jestli jede režijní výkon nebo ne.DG7021 píše:Otázka pro znalé vyhlášek: jede-li historická tramvaj bez cestujících, ale opatřená cedulí "Vyhlídková jízda Prahou", má povinnost brzdit/stavět v zastávkách? Děkuji předem za odpověď
Dle mne jakákoliv TRAM (ať již historická či "současná") na zvláštní=nepravidelné jízdě i s cestujícími nemá povinnost zastavovat ve stálých zastávkách, když to nepotřebuje (např. k výstupu/nástupu cestujících či z důvodu bezpečnosti - třeba kvůli "výskytu" pravidelného spoje před sebou).D1/2 - str. 26, §33 zastavování v zastávkách, odst. 2 píše: "Z hlediska zastavování se zastávky rozdělují na:"
odrážka "a) stálé, kde musí zastavit všechny vlaky pro pravidelnou přepravu cestujících
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Tam jde o to, jestli je vlak určen k přepravě cestujících nebo není. Což z té cedule není úplně jasné, takže to musí vědět řidič, jestli jede režijní výkon nebo ne.DG7021 píše:Otázka pro znalé vyhlášek: jede-li historická tramvaj bez cestujících, ale opatřená cedulí "Vyhlídková jízda Prahou", má povinnost brzdit/stavět v zastávkách? Děkuji předem za odpověď
Re: Historické vozy + ostatní
Otázka pro znalé vyhlášek: jede-li historická tramvaj bez cestujících, ale opatřená cedulí "Vyhlídková jízda Prahou", má povinnost brzdit/stavět v zastávkách? Děkuji předem za odpověď
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Díky za zajímavé info. Osobně považuji problematiku Prahy a nových tramvají v době kolem roku 2000 za celkem zajímavou věc. Fakt, že Praha čekala na větší serii moderních tramvají až někam k roku 2007, kdy tu 14Téček bylo dost alespoň na prsty dvou ruk, přestože první moderní tramvaj (prototyp RT6) se tu proháněl už skoro před 20 lety.
Takže LT rozhodně nebyla v ČKD vyvíjena s tím, že jí bude "jistojistě" hromadně odebírat DPP jako plnohodnotnou náhradu T3, bez žádnejch zhovadilostí typu T3 R.P(V/LF)....
Ohledně cizích tramvají si pamatuju, jak na něčích (šoto) stránkách bylo před 10 lety prezentováno, jak na Barrandov budou jezdit Combina...
Takže LT rozhodně nebyla v ČKD vyvíjena s tím, že jí bude "jistojistě" hromadně odebírat DPP jako plnohodnotnou náhradu T3, bez žádnejch zhovadilostí typu T3 R.P(V/LF)....
Ohledně cizích tramvají si pamatuju, jak na něčích (šoto) stránkách bylo před 10 lety prezentováno, jak na Barrandov budou jezdit Combina...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Historické vozy + ostatní
fricoolinek2:
Inu, za prvé, neexistoval prototyp a jediný kupec řady LT byl Liberec s nejistým osudem zakázky. Z hlediska obchodního bylo tedy naprosto nesmyslné v takovém projektu pokračovat. Spíše jsem se tehdy domníval, že se Siemensu podaří protlačit na náš trh nějaké zahraniční tramvaje, leč nestalo se tak. Ona souhra okolností, kdy CZ dopravní podniky vypisují výběrová řízení na šířku skříně 2,45-2,50 metru (západní výrobci mají často 2,40 nebo 2,65) s podmínkou homologace v ČR (což je dlouhý proces) a referencí s prodejem v ČR (což nikdo ze zahraničí nemá) o něčem svědčí. Za předpokladu takovéhle tiché buzerace není divu, že to tehdy Siemens ani moc nezkoušel a ze stejných důvodů to teď ani moc nezkouší severní lowcost typu Pesa, Solaris nebo Modertrans - třetí jmenovaný to zkoušel a tvrdě narazil.
Smiřte se konečně s tím, že tramvaj "Praze na míru" neexistuje. Z retro důvodů se to tvrdí o T3, ale v době jejího zavádění to byla strašlivá lež. Mediálně se tak prezentovala 14T, která je, jak již dnes víme, provozně dost nepraktická. Mediálně se tak prezentuje 15T, která je o dost dál než 14T, ale rozhodně není nějak speciálně Pražská. Je pěkná, mám ji rád. Ale kdyby se v rozměrových parametrech vyhovujících ČSN, zejména ČSN 280337 a ČSN 280318, vyrobily některé známé zahraniční tramvaje, pak by jistě v Praze fungovaly taky. Namátkou mě napadá třeba ABB / Adtranz / Bombardier Eurotram, pokus který se sice zas tak moc neuchytil, ale přesně v době konce ČKD byl v sériové výrobě krátkých kusů, na konci vývoje dlouhých kusů a v přípravě jednosměrné verze. Udělat to taky na šířku 2,46 do Prahy by jistě šlo. Stoprocentně nízkopodlažní to taky bylo (už v roce 1994 !!!), úzké uličky v nosných článcích jsou srovnatelné s uličkami mezi články v 15T. To jen tak na okraj.
Inu, za prvé, neexistoval prototyp a jediný kupec řady LT byl Liberec s nejistým osudem zakázky. Z hlediska obchodního bylo tedy naprosto nesmyslné v takovém projektu pokračovat. Spíše jsem se tehdy domníval, že se Siemensu podaří protlačit na náš trh nějaké zahraniční tramvaje, leč nestalo se tak. Ona souhra okolností, kdy CZ dopravní podniky vypisují výběrová řízení na šířku skříně 2,45-2,50 metru (západní výrobci mají často 2,40 nebo 2,65) s podmínkou homologace v ČR (což je dlouhý proces) a referencí s prodejem v ČR (což nikdo ze zahraničí nemá) o něčem svědčí. Za předpokladu takovéhle tiché buzerace není divu, že to tehdy Siemens ani moc nezkoušel a ze stejných důvodů to teď ani moc nezkouší severní lowcost typu Pesa, Solaris nebo Modertrans - třetí jmenovaný to zkoušel a tvrdě narazil.
Smiřte se konečně s tím, že tramvaj "Praze na míru" neexistuje. Z retro důvodů se to tvrdí o T3, ale v době jejího zavádění to byla strašlivá lež. Mediálně se tak prezentovala 14T, která je, jak již dnes víme, provozně dost nepraktická. Mediálně se tak prezentuje 15T, která je o dost dál než 14T, ale rozhodně není nějak speciálně Pražská. Je pěkná, mám ji rád. Ale kdyby se v rozměrových parametrech vyhovujících ČSN, zejména ČSN 280337 a ČSN 280318, vyrobily některé známé zahraniční tramvaje, pak by jistě v Praze fungovaly taky. Namátkou mě napadá třeba ABB / Adtranz / Bombardier Eurotram, pokus který se sice zas tak moc neuchytil, ale přesně v době konce ČKD byl v sériové výrobě krátkých kusů, na konci vývoje dlouhých kusů a v přípravě jednosměrné verze. Udělat to taky na šířku 2,46 do Prahy by jistě šlo. Stoprocentně nízkopodlažní to taky bylo (už v roce 1994 !!!), úzké uličky v nosných článcích jsou srovnatelné s uličkami mezi články v 15T. To jen tak na okraj.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Ona nebyla LT 32 dělána "Praze (téměř) na míru"? To jsem tak předpokládal, že ano....gabuliatko píše:On byl na tu tramvaj nějaký kupec? Výběrové řízení pro Prahu bylo lehce specifické a tak se nedivím, že s tím Siemens nechtěl nic mít.fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Historické vozy + ostatní
On byl na tu tramvaj nějaký kupec? Výběrové řízení pro Prahu bylo lehce specifické a tak se nedivím, že s tím Siemens nechtěl nic mít.fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Prý se stihly udělat bočnice...trainzjohny píše:Tak podle mě měl Siemens dost svých tramvají a LTéčko bylo spíš vize něž nějaká tramvaj, takže proč si dělat sám sobě konkureci ?!fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Tak podle mě měl Siemens dost svých tramvají a LTéčko bylo spíš vize něž nějaká tramvaj, takže proč si dělat sám sobě konkureci ?!fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 23
- Registrován: 09.3.2008 20:44
- Bydliště: kraj Vysočina
Re: Historické vozy + ostatní
Chtěl bych se zeptat, zdali je u historických dvounápravových tramvají nějak řešena nadproudová ochrana trakčního obvodu a k čemu vlastně u nich slouží hlavní pojistka, umístěná pod plošinou?
Díky!
Díky!
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy + ostatní
jedna tramvaj se mihla ve filmu dynastye nováků v 11 díle. s lidma nikdy nejezdila v praze. je to rok 1978-9.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 13
- Registrován: 01.2.2012 21:59
6340+6418
Nazdárek všichni pražští tramvajáci!
Posílám pár fotek z převozu vozu 6418 do nebe..
Je s podivem, že vozy jely tak, jak maj správně seřízený téčka jet...
Jo, údržba na našem skladu nebyla provedena přesně 20 let...
Zdar Jenda.
Sloučeno ze samostatného tématu, stejné (duplicitní) téma smazáno ! Mod. TJ.
Posílám pár fotek z převozu vozu 6418 do nebe..
Je s podivem, že vozy jely tak, jak maj správně seřízený téčka jet...
Jo, údržba na našem skladu nebyla provedena přesně 20 let...
Zdar Jenda.
Sloučeno ze samostatného tématu, stejné (duplicitní) téma smazáno ! Mod. TJ.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.