Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
HOnzula
Uživatel
Příspěvky: 194
Registrován: 23.9.2010 16:53

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od HOnzula » 21.3.2013 22:21

Kalanis píše:Nevím, kdo to vysbíral, ale je to historické žraso... (5MB)
Některé jsou známé a i tu visí, jiné jsou (pro mne) neznámé.
hooodně moc záběrů poznávám z Prahy zmizelé..

Kalanis
Uživatel
Příspěvky: 97
Registrován: 04.10.2008 17:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Kalanis » 21.3.2013 22:07

Nevím, kdo to vysbíral, ale je to historické žraso... (5MB)
Některé jsou známé a i tu visí, jiné jsou (pro mne) neznámé.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.1.2013 16:07

willyjeff píše:
DG7021 píše:Otázka pro znalé vyhlášek: jede-li historická tramvaj bez cestujících, ale opatřená cedulí "Vyhlídková jízda Prahou", má povinnost brzdit/stavět v zastávkách? Děkuji předem za odpověď 8-)
Tam jde o to, jestli je vlak určen k přepravě cestujících nebo není. :) Což z té cedule není úplně jasné, takže to musí vědět řidič, jestli jede režijní výkon nebo ne.
Na jednu stranu uvedené sedí, ale oba ještě zapomínáte na podstatné!
D1/2 - str. 26, §33 zastavování v zastávkách, odst. 2 píše: "Z hlediska zastavování se zastávky rozdělují na:"
odrážka "a) stálé, kde musí zastavit všechny vlaky pro pravidelnou přepravu cestujících
Dle mne jakákoliv TRAM (ať již historická či "současná") na zvláštní=nepravidelné jízdě i s cestujícími nemá povinnost zastavovat ve stálých zastávkách, když to nepotřebuje (např. k výstupu/nástupu cestujících či z důvodu bezpečnosti - třeba kvůli "výskytu" pravidelného spoje před sebou).

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od willyjeff » 05.1.2013 14:31

DG7021 píše:Otázka pro znalé vyhlášek: jede-li historická tramvaj bez cestujících, ale opatřená cedulí "Vyhlídková jízda Prahou", má povinnost brzdit/stavět v zastávkách? Děkuji předem za odpověď 8-)
Tam jde o to, jestli je vlak určen k přepravě cestujících nebo není. :) Což z té cedule není úplně jasné, takže to musí vědět řidič, jestli jede režijní výkon nebo ne.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od DG7021 » 05.1.2013 14:26

Otázka pro znalé vyhlášek: jede-li historická tramvaj bez cestujících, ale opatřená cedulí "Vyhlídková jízda Prahou", má povinnost brzdit/stavět v zastávkách? Děkuji předem za odpověď 8-)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.11.2012 23:31

Díky za zajímavé info. Osobně považuji problematiku Prahy a nových tramvají v době kolem roku 2000 za celkem zajímavou věc. Fakt, že Praha čekala na větší serii moderních tramvají až někam k roku 2007, kdy tu 14Téček bylo dost alespoň na prsty dvou ruk, přestože první moderní tramvaj (prototyp RT6) se tu proháněl už skoro před 20 lety.

Takže LT rozhodně nebyla v ČKD vyvíjena s tím, že jí bude "jistojistě" hromadně odebírat DPP jako plnohodnotnou náhradu T3, bez žádnejch zhovadilostí typu T3 R.P(V/LF)....

Ohledně cizích tramvají si pamatuju, jak na něčích (šoto) stránkách bylo před 10 lety prezentováno, jak na Barrandov budou jezdit Combina...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Absolut » 19.11.2012 22:55

fricoolinek2:

Inu, za prvé, neexistoval prototyp a jediný kupec řady LT byl Liberec s nejistým osudem zakázky. Z hlediska obchodního bylo tedy naprosto nesmyslné v takovém projektu pokračovat. Spíše jsem se tehdy domníval, že se Siemensu podaří protlačit na náš trh nějaké zahraniční tramvaje, leč nestalo se tak. Ona souhra okolností, kdy CZ dopravní podniky vypisují výběrová řízení na šířku skříně 2,45-2,50 metru (západní výrobci mají často 2,40 nebo 2,65) s podmínkou homologace v ČR (což je dlouhý proces) a referencí s prodejem v ČR (což nikdo ze zahraničí nemá) o něčem svědčí. Za předpokladu takovéhle tiché buzerace není divu, že to tehdy Siemens ani moc nezkoušel a ze stejných důvodů to teď ani moc nezkouší severní lowcost typu Pesa, Solaris nebo Modertrans - třetí jmenovaný to zkoušel a tvrdě narazil.

Smiřte se konečně s tím, že tramvaj "Praze na míru" neexistuje. Z retro důvodů se to tvrdí o T3, ale v době jejího zavádění to byla strašlivá lež. Mediálně se tak prezentovala 14T, která je, jak již dnes víme, provozně dost nepraktická. Mediálně se tak prezentuje 15T, která je o dost dál než 14T, ale rozhodně není nějak speciálně Pražská. Je pěkná, mám ji rád. Ale kdyby se v rozměrových parametrech vyhovujících ČSN, zejména ČSN 280337 a ČSN 280318, vyrobily některé známé zahraniční tramvaje, pak by jistě v Praze fungovaly taky. Namátkou mě napadá třeba ABB / Adtranz / Bombardier Eurotram, pokus který se sice zas tak moc neuchytil, ale přesně v době konce ČKD byl v sériové výrobě krátkých kusů, na konci vývoje dlouhých kusů a v přípravě jednosměrné verze. Udělat to taky na šířku 2,46 do Prahy by jistě šlo. Stoprocentně nízkopodlažní to taky bylo (už v roce 1994 !!!), úzké uličky v nosných článcích jsou srovnatelné s uličkami mezi články v 15T. To jen tak na okraj.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.11.2012 22:28

gabuliatko píše:
fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
On byl na tu tramvaj nějaký kupec? Výběrové řízení pro Prahu bylo lehce specifické a tak se nedivím, že s tím Siemens nechtěl nic mít.
Ona nebyla LT 32 dělána "Praze (téměř) na míru"? To jsem tak předpokládal, že ano....

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od gabuliatko » 19.11.2012 21:21

fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
On byl na tu tramvaj nějaký kupec? Výběrové řízení pro Prahu bylo lehce specifické a tak se nedivím, že s tím Siemens nechtěl nic mít.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.11.2012 17:04

trainzjohny píše:
fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
Tak podle mě měl Siemens dost svých tramvají a LTéčko bylo spíš vize něž nějaká tramvaj, takže proč si dělat sám sobě konkureci ?!
Prý se stihly udělat bočnice...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od trainzjohny » 19.11.2012 16:12

fricoolinek2 píše:Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?
Tak podle mě měl Siemens dost svých tramvají a LTéčko bylo spíš vize něž nějaká tramvaj, takže proč si dělat sám sobě konkureci ?!

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.11.2012 16:01

Taková blbá otázka - proč nepřevzal Siemens Kolejová vozidla od ČKD DS vedle výroby M1ček i LT 32? Nebo nestalo by se tak, kdyby DPP na prahu milénia tak strašně nekašlal na tramvaje?

pterodaktyl
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 09.3.2008 20:44
Bydliště: kraj Vysočina

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od pterodaktyl » 19.11.2012 12:51

Chtěl bych se zeptat, zdali je u historických dvounápravových tramvají nějak řešena nadproudová ochrana trakčního obvodu a k čemu vlastně u nich slouží hlavní pojistka, umístěná pod plošinou?
Díky!

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od mixik » 31.7.2012 19:26

jedna tramvaj se mihla ve filmu dynastye nováků v 11 díle. s lidma nikdy nejezdila v praze. je to rok 1978-9.
snapshot20120731185923.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

JendaGotak
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 01.2.2012 21:59

6340+6418

Příspěvek od JendaGotak » 06.7.2012 21:20

Nazdárek všichni pražští tramvajáci!
Posílám pár fotek z převozu vozu 6418 do nebe..
Je s podivem, že vozy jely tak, jak maj správně seřízený téčka jet...
Jo, údržba na našem skladu nebyla provedena přesně 20 let...
Zdar Jenda.

Sloučeno ze samostatného tématu, stejné (duplicitní) téma smazáno ! Mod. TJ.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět