Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 03.4.2017 0:04

No a třeba vyrobit nízkou kachnu už v 80. letech - byl by to tehdy technicky velký problém...?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od thriller2 » 02.4.2017 22:06

Díky, to ČSDéčko někde mám, podívám se.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od ZXS91 » 02.4.2017 19:24

thriller2 píše:
MKzB píše:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..
Ono je třeba to hledat jako B6A5N. Pak se pár věcí najde. Krátká zmínka je na wiki v článku o T6.. Typák se objevil na káčku od Nina. Nějaký informace jsou také v Československém dopravákovi 4/2015. A nakonec je možno si ji slepit jako třístovkový model

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od thriller2 » 31.3.2017 21:45

MKzB píše:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.3.2017 16:55

MKzB píše:Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
Díky =D> A nějaké náčrty PKT6, jenž by byly datovány ještě do plyšáka by třeba mohly existovat? =P~

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od MKzB » 31.3.2017 8:25

Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Bobik » 31.3.2017 5:53

fricoolinek2 píše:Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...
Když se podíváš na stroje (včetně návrhů) z té doby, je zřejmá snaha o jistou "modulovost" za účelem zjednodušení/zlevnění výroby. Nicméně řekl bych, že to bylo dáno dobou, resp. tehdejšími možnostmi, stačí se podívat "vedle" na dráhu, např. stroje řad 163, 263, 363 apod. ze Škody Plzeň. Teprve na "poplyšákové" RT6 je vidět snaha o trošku jiný "dizajn".

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.3.2017 0:54

9001 píše:
fricoolinek2 píše:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin
Uznávám, je to vágní. :wink:

Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 30.3.2017 22:49

fricoolinek2 píše:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2017 22:16

Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Bobik » 26.9.2016 22:47

Co vím, tak to bylo samozřejmě zakázáno, nicméně, skákalo se kde to šlo a kdy to šlo. Tedy hlavně ven, dovnitř už tolik ne. Ale dělo se to taky, viz jedna z fotek na páteři z Nám. Republiky, kdy jakási dáma nastupuje uprostřed křižovatky rovnou z přechodu do tramvaje stojící na červenou. Nakolik to postihoval průvodčí nevím (myslím, že jim to spíš bylo jedno), ale zato vím, že při vyskakování se muselo dávat bacha, zdali v okolí není policajt, bo když mu člověk "skočil do náruče", tak ho legitimoval, pokutoval a navíc byl hříšník poslán (v rámci trestu) na víkendové školení z dopravních předpisů (prý hlavně 50. léta).

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 18.12.2006 22:17

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od V. Ložek » 26.9.2016 22:40

P_V píše:Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)
Povoleno to samozřejmě nebylo ani za jízdy ani při zastavení mimo zastávku. Nepamatuje se, že by to někdy nějak postihoval průvodčí, nejvýš ti vynadal, když si naskakoval blbě. Ale samozřejmě to postihovala dopravní policie. Mimo zastávky se naskakovalo a ještě častěji vyskakovalo zejména na místech kde tramvaje museli jet pomaleji, typické místo bylo třeba při výjezdu z podjezdu u Karlova mostu. Samozřejmě se často vystupovalo a nastupovalo při zastavení před křižovatkou se semafory, ale těch tenkrát v Praze moc nebylo. Úrazy samozřejmě byly, ale myslím si že jich zas nějak moc nebylo. Tramvaje ve špičce někdy jezdily tak plné, že se běžně stálo i venku na schodech, někdy dokonce jen jednou nohou a člověk visel na madle a druhou nohou se opíral o nárazník. :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od P_V » 26.9.2016 13:44

Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od PvvS » 23.8.2016 17:08

Hmm věřím 111. Ono moc vlnitoplechejch T4 a vůbec sólo vozů vyrobený nebylo..

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od S_M_Lomoz » 23.8.2016 13:55

Chvíli jsem hledal - a na Flickru našel pár fotek bělehradské tramvaje 111 z roku 1968. Vypadá podezřele, i se tam o ní tvrdí, že je to prototyp T4.

https://www.flickr.com/photos/76521871@ ... gq-bvYdis/

Odpovědět