Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod PvvS v 19.6.2005 19:59

Tohle se provozovalo zhruba v 60-70 letech . Momentalne nemuzu najit zadnou fotku. Izolovana sit je novinkou po rekonstrukcich meniren. Tehdy se vyuzival jeden pol tramvaje a druhy byl veden dalsim dratem specielne pro trolejbusy . Jinak nejde o vyboceni sberacu ale o jejich roztazeni . Zberace mezi sobou obvykle maji zruba 60 cm, a v tekovych usecich mivali i pres metr.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod Ladislav Kubera v 19.6.2005 19:32

Nerozumím přesně řešenému problému. Má ten dotaz znamenat, jestli tramvaje a trolejbusy mohou mít 1 drát společně? Myslím, že ne, protože tramvaje mají druhý pól vedený zemí, naproti tomu by měl být trolejbusový obvod od země odizolován. Toto "moudro" není z mé hlavy, někde se to řešilo(zde nebo na K-repu, už nevím), ale zní to logicky. Takhle to vypadá třeba v Brně: http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4433.jpg . Ta tramvajová a trolejbusová trolej může být vzájemně ještě blíže, ale vždy odděleně. Oba dopravní prostředky přitom mohou jezdit ve stejném jízdním pruhu. Tykadla mohou být vytočená do strany poměrně značně. Toto je jen náznak: http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4569.jpg
Ladislav Kubera
 

Odeslatod PvvS v 19.6.2005 19:07

Nemusi, v brne tak bylo vcelku dost manipulacnich i pravidelnych trati. Sberace u trbusu pak byly dost daleko od sebe.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod MOp v 19.6.2005 19:00

PvvS napsal:Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku

a jeste by pantograf musel byt hodne uzonkej, aby obe troleje nespojil.. dela se to tak, ze jsou troleje kazda v jine vyskove urovni..ta trolejbusova byva vetsinou o kousek vys..
MOp
 

Odeslatod PvvS v 19.6.2005 17:13

6432 napsal:Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic. :o


Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod 6432 v 18.6.2005 22:09

Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic. :o
Uživatelský avatar
6432
Uživatel
 
Založen: 08.4.2004 10:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Odeslatod adam_r v 12.6.2005 9:53

Tonda Ježek napsal:
kocour napsal:No, ona by ta malá trať dokonce byla skoro přesně tam, kde kdysi pražské trolejbusy začínaly ...

Ale zkus tohle vysvětlit úředníkům, kteří by o tom měli rozhodovat.

Pokud dodas dostatek penez, tak by ta kratka t-bus trat klidne byt mohla, ale pocitej s tim, ze ji z bezpecnostnich duvodu nelze pripojit na tramvajove menirny => nutnost vystavby nove menirny, a kabelovych tras. A to uz se sarkra prodrazi, a kvuli historickemu provozu jednou za pul roku to nikdo delat nebude. To je daleko vetsi mnozstvi dulezitejsich a uzitecnejsich projektu, kam dat penize.
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 9:23
Bydliště: Brno

Odeslatod Kočí v 10.6.2005 8:57

Proxy napsal:
Kočí napsal:Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102 :lol: I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna" :wink:
Když si představím s jakým citem byla stodvojka opravováno do nejmenšího detailu, bylo by škoda jí pustit do normálního provozu. To bych si vzal v práci dovolenou a šel bych jí snad i hlídat, aby jí nějací vandalové zevnitř nepočmárali.
Na 5602 zase toho není tolik co zničit.

No, kdybych měl čas, taky bych se přidal... Knížka o 6102 byla fakt poutavá, zvláště při shánění panoramatických skel :lol: Ale i 5602 si nezaslouží "počmárání". U ní je výhoda, že spousta neznalců do ní nevleze včetně našich podporujících vzhled interiérů a taky jeftě fakt, že kabina je otevřenější, což ale samozřejmě neznamená, že je vidět všechno :-({|=

A ta soupravička by mohla jezdit v září, jako tenkrát Ečs-ko @3655
Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
 
Založen: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí

Odeslatod PvvS v 09.6.2005 15:16

Hmm to by mohla byt slibovana souprava 6102+6149 :) .
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod Proxy v 09.6.2005 11:11

Kočí napsal:Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102 :lol: I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna" :wink:
Když si představím s jakým citem byla stodvojka opravováno do nejmenšího detailu, bylo by škoda jí pustit do normálního provozu. To bych si vzal v práci dovolenou a šel bych jí snad i hlídat, aby jí nějací vandalové zevnitř nepočmárali.
Na 5602 zase toho není tolik co zničit.
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Odeslatod Kočí v 09.6.2005 10:49

Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102 :lol: I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna" :wink:
Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
 
Založen: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí

Odeslatod Tonda Ježek v 08.6.2005 20:28

fricoolinek2 napsal:Trolejbusy by nemohli jezdit s motorovym návěsem ?


Tak mohly by, ale není to ono.
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 22:54

Odeslatod fricoolinek2 v 08.6.2005 20:04

Trolejbusy by nemohli jezdit s motorovym návěsem ?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: 5602

Odeslatod 6529 v 08.6.2005 19:54

Gagarin napsal:Jaké je interní označení takového vozu/"linky"/pořadí? Jak to třeba vnímá DORIS?
Tato "linka" snad jezdí mimo pořadí a na oknech je označena nápisy "jezdí po trase l.č.24"+ trasa vyobrazená rovněž na oknech stejným způsobem jako panely v metru.
6529
Uživatel
 
Založen: 17.1.2004 21:57

Re: 5602

Odeslatod Gagarin v 08.6.2005 19:48

6529 napsal:
Jonáš napsal:Včera jsem se svezl vyhlídkovou tramvají. Interiér je velmi zajímavý a systém dvou dveří a otevřené kabiny mě fascinoval. Také vypolstrování sedáček jsem kvitoval a mile mě překvapilo, že jela slušně obsazená.
Také jsem si dnes nenechal ujít možnost svézt se 5602.Půl hodiny jsem na ni čekal v Otakarově,o několik hodin později další půlhodinku na Palmovce :D .Od té nejmenované firmy je využití tohoto vozu docela dobrý počin,kdy jindy by se tím cestující svezli, a zadarmo?Rovněž jsem ocenil absenci kabiny,díky tomu cestující vidí prakticky všechno.Tramvaj jela celkem prázdná,pouze v centru se naplnila,asi si na ni lidé ještě moc nezvykli.I reakce jsou celkem zajímavé,u někoho nevěřícný pohled,kam to vlezl,pro někoho je to "nějaká stará tramvaj",což je vlastně pravda,dost to připomíná zájezdový autobus.Stojí to za svezení,škoda,že 5601 dopadla jak dopadla...


Jaké je interní označení takového vozu/"linky"/pořadí? Jak to třeba vnímá DORIS?
Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
 
Založen: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron