Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 19.6.2005 20:32

Nerozumím přesně řešenému problému. Má ten dotaz znamenat, jestli tramvaje a trolejbusy mohou mít 1 drát společně? Myslím, že ne, protože tramvaje mají druhý pól vedený zemí, naproti tomu by měl být trolejbusový obvod od země odizolován. Toto "moudro" není z mé hlavy, někde se to řešilo(zde nebo na K-repu, už nevím), ale zní to logicky. Takhle to vypadá třeba v Brně: http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4433.jpg . Ta tramvajová a trolejbusová trolej může být vzájemně ještě blíže, ale vždy odděleně. Oba dopravní prostředky přitom mohou jezdit ve stejném jízdním pruhu. Tykadla mohou být vytočená do strany poměrně značně. Toto je jen náznak: http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4569.jpg

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 20:07

Nemusi, v brne tak bylo vcelku dost manipulacnich i pravidelnych trati. Sberace u trbusu pak byly dost daleko od sebe.

MOp

Příspěvek od MOp » 19.6.2005 20:00

PvvS píše:Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku
a jeste by pantograf musel byt hodne uzonkej, aby obe troleje nespojil.. dela se to tak, ze jsou troleje kazda v jine vyskove urovni..ta trolejbusova byva vetsinou o kousek vys..

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 18:13

6432 píše:Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic. :o
Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 18.6.2005 23:09

Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic. :o

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 12.6.2005 10:53

Tonda Ježek píše:
kocour píše: No, ona by ta malá trať dokonce byla skoro přesně tam, kde kdysi pražské trolejbusy začínaly ...
Ale zkus tohle vysvětlit úředníkům, kteří by o tom měli rozhodovat.
Pokud dodas dostatek penez, tak by ta kratka t-bus trat klidne byt mohla, ale pocitej s tim, ze ji z bezpecnostnich duvodu nelze pripojit na tramvajove menirny => nutnost vystavby nove menirny, a kabelovych tras. A to uz se sarkra prodrazi, a kvuli historickemu provozu jednou za pul roku to nikdo delat nebude. To je daleko vetsi mnozstvi dulezitejsich a uzitecnejsich projektu, kam dat penize.

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 10.6.2005 9:57

Proxy píše:
Kočí píše:Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102 :lol: I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna" :wink:
Když si představím s jakým citem byla stodvojka opravováno do nejmenšího detailu, bylo by škoda jí pustit do normálního provozu. To bych si vzal v práci dovolenou a šel bych jí snad i hlídat, aby jí nějací vandalové zevnitř nepočmárali.
Na 5602 zase toho není tolik co zničit.
No, kdybych měl čas, taky bych se přidal... Knížka o 6102 byla fakt poutavá, zvláště při shánění panoramatických skel :lol: Ale i 5602 si nezaslouží "počmárání". U ní je výhoda, že spousta neznalců do ní nevleze včetně našich podporujících vzhled interiérů a taky jeftě fakt, že kabina je otevřenější, což ale samozřejmě neznamená, že je vidět všechno :-({|=

A ta soupravička by mohla jezdit v září, jako tenkrát Ečs-ko @3655

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 09.6.2005 16:16

Hmm to by mohla byt slibovana souprava 6102+6149 :) .

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 09.6.2005 12:11

Kočí píše:Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102 :lol: I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna" :wink:
Když si představím s jakým citem byla stodvojka opravováno do nejmenšího detailu, bylo by škoda jí pustit do normálního provozu. To bych si vzal v práci dovolenou a šel bych jí snad i hlídat, aby jí nějací vandalové zevnitř nepočmárali.
Na 5602 zase toho není tolik co zničit.

Uživatelský avatar
Kočí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 19.3.2005 14:26
Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kočí » 09.6.2005 11:49

Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102 :lol: I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna" :wink:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 08.6.2005 21:28

fricoolinek2 píše:Trolejbusy by nemohli jezdit s motorovym návěsem ?
Tak mohly by, ale není to ono.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.6.2005 21:04

Trolejbusy by nemohli jezdit s motorovym návěsem ?

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Re: 5602

Příspěvek od 6529 » 08.6.2005 20:54

Gagarin píše:Jaké je interní označení takového vozu/"linky"/pořadí? Jak to třeba vnímá DORIS?
Tato "linka" snad jezdí mimo pořadí a na oknech je označena nápisy "jezdí po trase l.č.24"+ trasa vyobrazená rovněž na oknech stejným způsobem jako panely v metru.

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Re: 5602

Příspěvek od Gagarin » 08.6.2005 20:48

6529 píše:
Jonáš píše:Včera jsem se svezl vyhlídkovou tramvají. Interiér je velmi zajímavý a systém dvou dveří a otevřené kabiny mě fascinoval. Také vypolstrování sedáček jsem kvitoval a mile mě překvapilo, že jela slušně obsazená.
Také jsem si dnes nenechal ujít možnost svézt se 5602.Půl hodiny jsem na ni čekal v Otakarově,o několik hodin později další půlhodinku na Palmovce :D .Od té nejmenované firmy je využití tohoto vozu docela dobrý počin,kdy jindy by se tím cestující svezli, a zadarmo?Rovněž jsem ocenil absenci kabiny,díky tomu cestující vidí prakticky všechno.Tramvaj jela celkem prázdná,pouze v centru se naplnila,asi si na ni lidé ještě moc nezvykli.I reakce jsou celkem zajímavé,u někoho nevěřícný pohled,kam to vlezl,pro někoho je to "nějaká stará tramvaj",což je vlastně pravda,dost to připomíná zájezdový autobus.Stojí to za svezení,škoda,že 5601 dopadla jak dopadla...
Jaké je interní označení takového vozu/"linky"/pořadí? Jak to třeba vnímá DORIS?

6529
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 17.1.2004 21:57

Re: 5602

Příspěvek od 6529 » 08.6.2005 20:33

Jonáš píše:Včera jsem se svezl vyhlídkovou tramvají. Interiér je velmi zajímavý a systém dvou dveří a otevřené kabiny mě fascinoval. Také vypolstrování sedáček jsem kvitoval a mile mě překvapilo, že jela slušně obsazená.
Také jsem si dnes nenechal ujít možnost svézt se 5602.Půl hodiny jsem na ni čekal v Otakarově,o několik hodin později další půlhodinku na Palmovce :D .Od té nejmenované firmy je využití tohoto vozu docela dobrý počin,kdy jindy by se tím cestující svezli, a zadarmo?Rovněž jsem ocenil absenci kabiny,díky tomu cestující vidí prakticky všechno.Tramvaj jela celkem prázdná,pouze v centru se naplnila,asi si na ni lidé ještě moc nezvykli.I reakce jsou celkem zajímavé,u někoho nevěřícný pohled,kam to vlezl,pro někoho je to "nějaká stará tramvaj",což je vlastně pravda,dost to připomíná zájezdový autobus.Stojí to za svezení,škoda,že 5601 dopadla jak dopadla...

Odpovědět