Historické vozy + ostatní
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Historické vozy
ad MF
Za mne ty cedule ještě moc nebyly, jezdil jsem T1 na 4, 27,12 z Motola, spíš si pamatuji historku z vyprávění instr. Patočky st.jak si řidič uklidil náhradní pojistku do otvoru v panelu, ve kterém byla doutnavka kontroly napětí v troleji a dostal slušnou pecku. Zda to byla pravda nevím,ale v paměti mi to zůstalo dodnes. Byla to doba, kdy jsme vozili po taškách kdeco, náhradní pojistky i krytky kontrolek, které se ze záhadných důvodů ztrácely, takže jsi přišel na výjezd a koukal na holé žárovky.
Za mne ty cedule ještě moc nebyly, jezdil jsem T1 na 4, 27,12 z Motola, spíš si pamatuji historku z vyprávění instr. Patočky st.jak si řidič uklidil náhradní pojistku do otvoru v panelu, ve kterém byla doutnavka kontroly napětí v troleji a dostal slušnou pecku. Zda to byla pravda nevím,ale v paměti mi to zůstalo dodnes. Byla to doba, kdy jsme vozili po taškách kdeco, náhradní pojistky i krytky kontrolek, které se ze záhadných důvodů ztrácely, takže jsi přišel na výjezd a koukal na holé žárovky.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Historické vozy
Co na to motor a jiné součásti?
Re: Historické vozy
Dvouosáky topily z odporů - při rozjezdu a zejména při brzdě a pouze když byly odpory pod vozem. Personál se však v mrazech zavíral do salonu motoráku, odklopil podlahu, utáhl pořádně ruční brzdu a zapnul jízdu na 1. stupeň. Takto se běžně topilo.
Např. lokomotiva 4072, která je dnes v muzeu měla úplně zkroucené plechy představků, pod kterými jsou odpory a posádka si takto zcela běžně topila.
Např. lokomotiva 4072, která je dnes v muzeu měla úplně zkroucené plechy představků, pod kterými jsou odpory a posádka si takto zcela běžně topila.
Re: Historické vozy
Zejména to bylo dobré, když sis plechovou cedulí co se dávala za okno prosekl kabílek, který rozmrazovače spojoval v sérii. To se občas i rozmrazil šoférvláčky87 píše:Dost jsem si T1 zajezdil, pro řidiče tam bylo docela slušné topení, nepříjemné byly ale rozmrazovače oken,ten na levé straně byl v dosahu řidiče, takže pokud byl rozpálený,/ a to docela byl/ byla z toho při troše nepozornosti pěkná spálenina. Slušné topení měl u nohou i průvodčí,ale v interieru nic moc. Stejně na tom byla T2, kalorifery se začaly používat až u T3.
Re: Historické vozy
Dost jsem si T1 zajezdil, pro řidiče tam bylo docela slušné topení, nepříjemné byly ale rozmrazovače oken,ten na levé straně byl v dosahu řidiče, takže pokud byl rozpálený,/ a to docela byl/ byla z toho při troše nepozornosti pěkná spálenina. Slušné topení měl u nohou i průvodčí,ale v interieru nic moc. Stejně na tom byla T2, kalorifery se začaly používat až u T3.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Historické vozy
Tedy, člověk si některé věci už moc neumí představit. Zrovna nedávno jsem měl chuť tady remcat, že je mi v tyristorkách na 24 zima. No, když si jeden uvědomí, jaké byly tehdy zimy a že se v tramvajích netopilo...Karotka píše:Vlečňáky netopily vůbec (kromě 70 plecháčů roku výroby 1929-30, ale už v roce 1935 se topení odstranilo).
Re: Historické vozy
Přesně. Pokud ovšem odpory nebyly na střeše
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Historické vozy
T1 ano.fricoolinek2 píše:Měli staré 2-nápravové vozy či T1čky topení ?
Dvouosáky neměly extra topení, ale v motoráku aspoň šlo teplo od odporů. Vlečňáky netopily vůbec (kromě 70 plecháčů roku výroby 1929-30, ale už v roce 1935 se topení odstranilo).
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historické vozy
Měli staré 2-nápravové vozy či T1čky topení ?
Re: Historické vozy
Dobry den!!!
Je potřebný typovy vykres Tatry T2 pro rekonstrukce poslední T2 v Kyjeve.
Ted' tramvaj vypadá špatně - http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/D ... 1/5043.jpg
Kyjevska organizace tramvajovyh fanoušu chce udelat vuz-kafe z T2.
Organizace uz udelala
1) opravu retro-vozu http://eltransport.in.ua/retro/
2) rekonstrukce vozu-kave T6B5 (prvni Kyjevsky T6) http://eltransport.in.ua/kafe/
3) opravu soupravy 5557+5562 http://eltransport.in.ua/kvr/
Děkuji moc!
Je potřebný typovy vykres Tatry T2 pro rekonstrukce poslední T2 v Kyjeve.
Ted' tramvaj vypadá špatně - http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/D ... 1/5043.jpg
Kyjevska organizace tramvajovyh fanoušu chce udelat vuz-kafe z T2.
Organizace uz udelala
1) opravu retro-vozu http://eltransport.in.ua/retro/
2) rekonstrukce vozu-kave T6B5 (prvni Kyjevsky T6) http://eltransport.in.ua/kafe/
3) opravu soupravy 5557+5562 http://eltransport.in.ua/kvr/
Děkuji moc!
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)