Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Historické vozy

Příspěvek od vláčky87 » 06.11.2007 8:59

ad MF
Za mne ty cedule ještě moc nebyly, jezdil jsem T1 na 4, 27,12 z Motola, spíš si pamatuji historku z vyprávění instr. Patočky st.jak si řidič uklidil náhradní pojistku do otvoru v panelu, ve kterém byla doutnavka kontroly napětí v troleji a dostal slušnou pecku. Zda to byla pravda nevím,ale v paměti mi to zůstalo dodnes. Byla to doba, kdy jsme vozili po taškách kdeco, náhradní pojistky i krytky kontrolek, které se ze záhadných důvodů ztrácely, takže jsi přišel na výjezd a koukal na holé žárovky.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Historické vozy

Příspěvek od Jabberwocky » 05.11.2007 15:40

Co na to motor a jiné součásti?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Historické vozy

Příspěvek od MF » 05.11.2007 15:30

Dvouosáky topily z odporů - při rozjezdu a zejména při brzdě a pouze když byly odpory pod vozem. Personál se však v mrazech zavíral do salonu motoráku, odklopil podlahu, utáhl pořádně ruční brzdu a zapnul jízdu na 1. stupeň. Takto se běžně topilo.
Např. lokomotiva 4072, která je dnes v muzeu měla úplně zkroucené plechy představků, pod kterými jsou odpory a posádka si takto zcela běžně topila.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Historické vozy

Příspěvek od MF » 05.11.2007 15:25

vláčky87 píše:Dost jsem si T1 zajezdil, pro řidiče tam bylo docela slušné topení, nepříjemné byly ale rozmrazovače oken,ten na levé straně byl v dosahu řidiče, takže pokud byl rozpálený,/ a to docela byl/ byla z toho při troše nepozornosti pěkná spálenina. Slušné topení měl u nohou i průvodčí,ale v interieru nic moc. Stejně na tom byla T2, kalorifery se začaly používat až u T3.
Zejména to bylo dobré, když sis plechovou cedulí co se dávala za okno prosekl kabílek, který rozmrazovače spojoval v sérii. To se občas i rozmrazil šofér :o

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Historické vozy

Příspěvek od vláčky87 » 05.11.2007 10:02

Dost jsem si T1 zajezdil, pro řidiče tam bylo docela slušné topení, nepříjemné byly ale rozmrazovače oken,ten na levé straně byl v dosahu řidiče, takže pokud byl rozpálený,/ a to docela byl/ byla z toho při troše nepozornosti pěkná spálenina. Slušné topení měl u nohou i průvodčí,ale v interieru nic moc. Stejně na tom byla T2, kalorifery se začaly používat až u T3.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Historické vozy

Příspěvek od Jabberwocky » 04.11.2007 21:23

Karotka píše:Vlečňáky netopily vůbec (kromě 70 plecháčů roku výroby 1929-30, ale už v roce 1935 se topení odstranilo).
Tedy, člověk si některé věci už moc neumí představit. Zrovna nedávno jsem měl chuť tady remcat, že je mi v tyristorkách na 24 zima. No, když si jeden uvědomí, jaké byly tehdy zimy a že se v tramvajích netopilo...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Historické vozy

Příspěvek od MF » 04.11.2007 20:10

Přesně. Pokud ovšem odpory nebyly na střeše :D :D :D

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Historické vozy

Příspěvek od Karotka » 04.11.2007 20:06

fricoolinek2 píše:Měli staré 2-nápravové vozy či T1čky topení ?
T1 ano.
Dvouosáky neměly extra topení, ale v motoráku aspoň šlo teplo od odporů. Vlečňáky netopily vůbec (kromě 70 plecháčů roku výroby 1929-30, ale už v roce 1935 se topení odstranilo).

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od PvvS » 04.11.2007 19:37

Jo.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy

Příspěvek od fricoolinek2 » 04.11.2007 19:31

Měli staré 2-nápravové vozy či T1čky topení ?

Anton_H
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.11.2006 15:24
Bydliště: Kyjev

Re: Historické vozy

Příspěvek od Anton_H » 05.9.2007 17:54

Dobry den!!!

Je potřebný typovy vykres Tatry T2 pro rekonstrukce poslední T2 v Kyjeve.
Ted' tramvaj vypadá špatně - http://www.urbantransport.kiev.ua/dir/D ... 1/5043.jpg

Kyjevska organizace tramvajovyh fanoušu chce udelat vuz-kafe z T2.

Organizace uz udelala
1) opravu retro-vozu http://eltransport.in.ua/retro/
2) rekonstrukce vozu-kave T6B5 (prvni Kyjevsky T6) http://eltransport.in.ua/kafe/
3) opravu soupravy 5557+5562 http://eltransport.in.ua/kvr/

Děkuji moc!

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 11.6.2007 22:04

demon píše:Sorry ale musel jsem... :D :D :D
Ale no tak, druhá liga taky liga ;-)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 11.6.2007 20:37

Pepa píše:A co tohle? :P
Hezká cedulka. :)
Taky pamatuji, to už je ale mooc dlouho, jeden noční řidič (myslím Vokovice, ale ruku za to nedám) měl orientaci konečné též prosvícenou, vypadalo to moc hezky.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 11.6.2007 20:34

MF píše:A ještě místo zatahovacích cedulí byly nápisy "Vůz jede do šrotu" to si vybavuji.
A co tohle? :P

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 11.6.2007 19:51

Wuááááááááááááááááá, s Viktorkou, to bude zase liga..... :))))

Odpovědět