Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod 9001 v 30.3.2017 21:49

fricoolinek2 napsal:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?


Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 30.3.2017 21:16

Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Bobik v 26.9.2016 21:47

Co vím, tak to bylo samozřejmě zakázáno, nicméně, skákalo se kde to šlo a kdy to šlo. Tedy hlavně ven, dovnitř už tolik ne. Ale dělo se to taky, viz jedna z fotek na páteři z Nám. Republiky, kdy jakási dáma nastupuje uprostřed křižovatky rovnou z přechodu do tramvaje stojící na červenou. Nakolik to postihoval průvodčí nevím (myslím, že jim to spíš bylo jedno), ale zato vím, že při vyskakování se muselo dávat bacha, zdali v okolí není policajt, bo když mu člověk "skočil do náruče", tak ho legitimoval, pokutoval a navíc byl hříšník poslán (v rámci trestu) na víkendové školení z dopravních předpisů (prý hlavně 50. léta).
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod V. Ložek v 26.9.2016 21:40

P_V napsal:Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)

Povoleno to samozřejmě nebylo ani za jízdy ani při zastavení mimo zastávku. Nepamatuje se, že by to někdy nějak postihoval průvodčí, nejvýš ti vynadal, když si naskakoval blbě. Ale samozřejmě to postihovala dopravní policie. Mimo zastávky se naskakovalo a ještě častěji vyskakovalo zejména na místech kde tramvaje museli jet pomaleji, typické místo bylo třeba při výjezdu z podjezdu u Karlova mostu. Samozřejmě se často vystupovalo a nastupovalo při zastavení před křižovatkou se semafory, ale těch tenkrát v Praze moc nebylo. Úrazy samozřejmě byly, ale myslím si že jich zas nějak moc nebylo. Tramvaje ve špičce někdy jezdily tak plné, že se běžně stálo i venku na schodech, někdy dokonce jen jednou nohou a člověk visel na madle a druhou nohou se opíral o nárazník. :D
V. Ložek
Uživatel
 
Založen: 18.12.2006 22:17

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod P_V v 26.9.2016 12:44

Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod PvvS v 23.8.2016 16:08

Hmm věřím 111. Ono moc vlnitoplechejch T4 a vůbec sólo vozů vyrobený nebylo..
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod S_M_Lomoz v 23.8.2016 12:55

Chvíli jsem hledal - a na Flickru našel pár fotek bělehradské tramvaje 111 z roku 1968. Vypadá podezřele, i se tam o ní tvrdí, že je to prototyp T4.

https://www.flickr.com/photos/76521871@ ... gq-bvYdis/
S_M_Lomoz
Uživatel
 
Založen: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod JANEK L. v 23.8.2016 11:30

Přátelé, jaké ev.č. měl vůz 5500 v Bělehradu? Na http://transphoto.ru/vehicle/105439/#n101721 a http://www.prag-straba.de/fahrzeuge/555 ... rsion.html je to 111 a tady je to 211. Díky :(
JANEK L.
Uživatel
 
Založen: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Brejšín v 11.5.2016 18:41

Jo, jo 34 let. kdyz porovnáme jejich vizuální stav....tak je to nesrovnatelne.
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
 
Založen: 03.5.2005 17:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod 9001 v 11.5.2016 15:29

Karosák napsal:
9001 napsal:Jsem zvědavý jak se s tím poperou resp. jestli na 3 pošlou víc NP vozů...

:smt043 :smt044 :smt082 ..ty si dobrej. Depáák, to by se mušelo překopat vypravenííí, nóóó. A kvůli lidem? Z:arrow: :smt016 :zadnice


Vzhledem k tomu, že na webu mají jak spolupracují s magistrátem a DPP tak je to trochu k pláči...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Karosák v 11.5.2016 14:41

9001 napsal:Jsem zvědavý jak se s tím poperou resp. jestli na 3 pošlou víc NP vozů...

:smt043 :smt044 :smt082 ..ty si dobrej. Depáák, to by se mušelo překopat vypravenííí, nóóó. A kvůli lidem? Z:arrow: :smt016 :zadnice
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod 9001 v 11.5.2016 13:03

Venca napsal:Na stránkách Ropidu se objevil jízdní řád linky 92 v trase Dvorce, Národní třída, Karlovo nám, Dvorce platný pouze ve sředu 25.5. V nadpisu JŘ je "Historická tramvajová linka". Nevíte někdo o co jde?


Opět bude akce Kočárkem Prahou a bude jezdit historická linka...

Jsem zvědavý jak se s tím poperou resp. jestli na 3 pošlou víc NP vozů...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Venca v 11.5.2016 12:57

Na stránkách Ropidu se objevil jízdní řád linky 92 v trase Dvorce, Národní třída, Karlovo nám, Dvorce platný pouze ve sředu 25.5. V nadpisu JŘ je "Historická tramvajová linka". Nevíte někdo o co jde?
Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
 
Založen: 24.4.2004 22:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod DP150 v 11.5.2016 7:19

Dobu běžného linkového provozu? Oba cca 34 let?
A tak mě napadá, že brzo to bude 20 let co jsem jel naposled v 6102 na lince 21 (i když místo čísla tam už bylo "Vůz jede do šrotu"). Je moc dobře, že tam nedojel a za to zúčastněným velký dík.
DP150
Uživatel
 
Založen: 09.9.2009 7:46

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Brejšín v 10.5.2016 19:22

že za jejich další existencí se skrývá tvoje jméno

Vůbec, za 6102 může hlavně Robert Mara a za 7001 ... no jak to říct, když jsem zjišťoval, zda by nemohla být alespoň vyškrtnuta ze seznamu pro Mariupol, už to bylo rozhodnuté..., takže zde ovace patří jinším lidem. I když mám radost, že mi byla dána důvěra spoludirigovat jak má vypadat. 8-)

Otázka byla zaměřena spíše na statistické fakta.
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
 
Založen: 03.5.2005 17:17
Bydliště: Kde dobře vařej

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron