Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Bobik v 23.11.2017 17:56

Když je to vyřazený z provozu a "podobný" typ už nejezdí, tak se to dá považovat za historický. Třeba spousta lidí má problém rozlišit dodnes jezdící R.P od vyřazených "klasik" či SU, pro ně je to "stejná" tramvaj, akorát drobet "zmodernizovaná" (el. displeje, jiný židle). A rozdíl mezi SU, "klasikou" a "eMkem" je pod rozlišovací schopnost většiny už úplně (maximálně tak v tom, že jedna z nich má za kabinou "bednu", na který se dá sedět a možná si všimnou, že jinak "hučí").
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod P_V v 23.11.2017 17:16

Vnímám to jako zařazení do muzea, nebo vyřazení z běžného provozu.
Staly se případy, kdy vozidlo šlo jako historické do muzea, ale v běžném provozu ještě jiné kusy jezdily, a dodnes jezdí v jiných městech. Nebo vozový park linky 23, to je tak nějak na pomezí.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod mixik v 23.11.2017 16:08

dostal jsem zajímavou otázku, proto se s vámi o ní podělím. ještě zajímavější může být odpověď...
otázka... kdy se vozidlo MHD stává historickým vozidlem?
odpovědi...
zařazením do muzea....
počtem let od výroby...
počet vozidel stejného druhu klesl k nule...
zapsáním do v evidenci jako historický/muzejní...
atd... každý má na to jiný pohled a názor...
ale oficiálně je to jasné a dané..
ale odpověď je o tom jak to vidí nebo cítí ten který jedinec......

a co vy? jak to vnímáte?
Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
 
Založen: 07.10.2008 22:04
Bydliště: Přívory - Všetaty

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 23.10.2017 9:54

https://www.facebook.com/adam.bartas/po ... 1027356435

Funus tramvaj ožila po 100 letech na velice povedených až strašidelných grafikách.
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod MM-Mikulovsky v 30.8.2017 10:37

MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod JANEK L. v 31.5.2017 17:44

Přátelé, na fb Výtopny Zlíchov je info o převozu vozu 2008 do Střešovic. Plánuje se jeho zprovozění nebo na ND?

Neví někdo v.č. těchto historických tram?

MV: 3083, 4072, 4092, 4100

VV: 526, 1200, 1201, 1202, 1219, 1562, 1580, 4532, 4548

Díky
JANEK L.
Uživatel
 
Založen: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 24.5.2017 19:52

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 06.4.2017 21:07

Máte někdo (ucelený) přehled o zvažovaných a nakonec nerealizovaných nákupech či modernizacích za posledních 20-40 let? To, že KT8D5 mělo příjít na 200 ks se asi obecně ví, jak to ale bylo třeba s těma Combinama před cca 15 lety?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod P_V v 03.4.2017 0:26

fricoolinek2 napsal:No a třeba vyrobit nízkou kachnu už v 80. letech - byl by to tehdy technicky velký problém...?

Nebyl. Je to jen svařování oceli, žádné hitech. I wanu by šlo udělat, kdyby ČKD nacpalo TV1 výzbroj do jinak tvarované krabice.
Byl by to ovšem problém politický. Bezbariérovost byla neznámý pojem a schody uvnitř interiéru by asi vyvolaly nelibost odběratelů. §1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo): Kočárky přeci patří dozadu, aby nepřekážely, invalidi dopředu, aby na ně řidič viděl, na schodech se bude padat atd.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod PvvS v 02.4.2017 23:55

A takhle to mohlo vypadat :)) SCIFI :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 02.4.2017 23:04

No a třeba vyrobit nízkou kachnu už v 80. letech - byl by to tehdy technicky velký problém...?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod thriller2 v 02.4.2017 21:06

Díky, to ČSDéčko někde mám, podívám se.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod ZXS91 v 02.4.2017 18:24

thriller2 napsal:
MKzB napsal:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.

Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..


Ono je třeba to hledat jako B6A5N. Pak se pár věcí najde. Krátká zmínka je na wiki v článku o T6.. Typák se objevil na káčku od Nina. Nějaký informace jsou také v Československém dopravákovi 4/2015. A nakonec je možno si ji slepit jako třístovkový model
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 N7 72 90)

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod thriller2 v 31.3.2017 20:45

MKzB napsal:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.

Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 31.3.2017 15:55

MKzB napsal:Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.


Díky =D> A nějaké náčrty PKT6, jenž by byly datovány ještě do plyšáka by třeba mohly existovat? =P~
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Polaanek a 4 návštevníků

cron