Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 06.4.2017 21:07

Máte někdo (ucelený) přehled o zvažovaných a nakonec nerealizovaných nákupech či modernizacích za posledních 20-40 let? To, že KT8D5 mělo příjít na 200 ks se asi obecně ví, jak to ale bylo třeba s těma Combinama před cca 15 lety?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod P_V v 03.4.2017 0:26

fricoolinek2 napsal:No a třeba vyrobit nízkou kachnu už v 80. letech - byl by to tehdy technicky velký problém...?

Nebyl. Je to jen svařování oceli, žádné hitech. I wanu by šlo udělat, kdyby ČKD nacpalo TV1 výzbroj do jinak tvarované krabice.
Byl by to ovšem problém politický. Bezbariérovost byla neznámý pojem a schody uvnitř interiéru by asi vyvolaly nelibost odběratelů. §1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo): Kočárky přeci patří dozadu, aby nepřekážely, invalidi dopředu, aby na ně řidič viděl, na schodech se bude padat atd.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod PvvS v 02.4.2017 23:55

A takhle to mohlo vypadat :)) SCIFI :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 02.4.2017 23:04

No a třeba vyrobit nízkou kachnu už v 80. letech - byl by to tehdy technicky velký problém...?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod thriller2 v 02.4.2017 21:06

Díky, to ČSDéčko někde mám, podívám se.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod ZXS91 v 02.4.2017 18:24

thriller2 napsal:
MKzB napsal:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.

Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..


Ono je třeba to hledat jako B6A5N. Pak se pár věcí najde. Krátká zmínka je na wiki v článku o T6.. Typák se objevil na káčku od Nina. Nějaký informace jsou také v Československém dopravákovi 4/2015. A nakonec je možno si ji slepit jako třístovkový model
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod thriller2 v 31.3.2017 20:45

MKzB napsal:...Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.

Tak o tom bych chtěl vědět víc. Na netu jsem nic nenašel..
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 31.3.2017 15:55

MKzB napsal:Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.


Díky =D> A nějaké náčrty PKT6, jenž by byly datovány ještě do plyšáka by třeba mohly existovat? =P~
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod MKzB v 31.3.2017 7:25

Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
 
Založen: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Bobik v 31.3.2017 4:53

fricoolinek2 napsal:Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...
Když se podíváš na stroje (včetně návrhů) z té doby, je zřejmá snaha o jistou "modulovost" za účelem zjednodušení/zlevnění výroby. Nicméně řekl bych, že to bylo dáno dobou, resp. tehdejšími možnostmi, stačí se podívat "vedle" na dráhu, např. stroje řad 163, 263, 363 apod. ze Škody Plzeň. Teprve na "poplyšákové" RT6 je vidět snaha o trošku jiný "dizajn".
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 30.3.2017 23:54

9001 napsal:
fricoolinek2 napsal:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?


Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin


Uznávám, je to vágní. :wink:

Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod 9001 v 30.3.2017 21:49

fricoolinek2 napsal:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?


Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod fricoolinek2 v 30.3.2017 21:16

Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod Bobik v 26.9.2016 21:47

Co vím, tak to bylo samozřejmě zakázáno, nicméně, skákalo se kde to šlo a kdy to šlo. Tedy hlavně ven, dovnitř už tolik ne. Ale dělo se to taky, viz jedna z fotek na páteři z Nám. Republiky, kdy jakási dáma nastupuje uprostřed křižovatky rovnou z přechodu do tramvaje stojící na červenou. Nakolik to postihoval průvodčí nevím (myslím, že jim to spíš bylo jedno), ale zato vím, že při vyskakování se muselo dávat bacha, zdali v okolí není policajt, bo když mu člověk "skočil do náruče", tak ho legitimoval, pokutoval a navíc byl hříšník poslán (v rámci trestu) na víkendové školení z dopravních předpisů (prý hlavně 50. léta).
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Odeslatod V. Ložek v 26.9.2016 21:40

P_V napsal:Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)

Povoleno to samozřejmě nebylo ani za jízdy ani při zastavení mimo zastávku. Nepamatuje se, že by to někdy nějak postihoval průvodčí, nejvýš ti vynadal, když si naskakoval blbě. Ale samozřejmě to postihovala dopravní policie. Mimo zastávky se naskakovalo a ještě častěji vyskakovalo zejména na místech kde tramvaje museli jet pomaleji, typické místo bylo třeba při výjezdu z podjezdu u Karlova mostu. Samozřejmě se často vystupovalo a nastupovalo při zastavení před křižovatkou se semafory, ale těch tenkrát v Praze moc nebylo. Úrazy samozřejmě byly, ale myslím si že jich zas nějak moc nebylo. Tramvaje ve špičce někdy jezdily tak plné, že se běžně stálo i venku na schodech, někdy dokonce jen jednou nohou a člověk visel na madle a druhou nohou se opíral o nárazník. :D
V. Ložek
Uživatel
 
Založen: 18.12.2006 22:17

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron