Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od MKzB » 31.3.2017 8:25

Hlavním problémem ČKD bylo, že Sovjetskij sajuz chtěl furt T3 se zrychlovačem, které jsou v ruských podmínkách snadno opravitelné. Proto taky T6B5 byly prodávány jako T3M.
Nemohu posoudit, jestli se v normalizační době řešil design nebo ne. Nicméně se jedná o éru kubismu, který preferoval hranaté tvary, takže krabicoidní T6 a KT8 tomu i odpovídá.
Nový design byl aplikován až na RT6 a Manilly, nicméně se stejnými čely měly být dodány do i KT8D5N do Brna v letech 1997-8. Nevím, co bylo důvodem aplikace starých čel (Možná šetření v ČKD, snaha o využití totalitních skladových zásob.)
Pod označením PKT6B5 a PKT6D5 se začalo dělat v roce 1988 na nízkopodlažním vozidle, pozdější RT6.
Jinak určitě existovaly i projekty wanoidních T6, na netu se dá najít typák B6A5LF. Akorát tehdy je nikdo nechtěl.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Bobik » 31.3.2017 5:53

fricoolinek2 píše:Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...
Když se podíváš na stroje (včetně návrhů) z té doby, je zřejmá snaha o jistou "modulovost" za účelem zjednodušení/zlevnění výroby. Nicméně řekl bych, že to bylo dáno dobou, resp. tehdejšími možnostmi, stačí se podívat "vedle" na dráhu, např. stroje řad 163, 263, 363 apod. ze Škody Plzeň. Teprve na "poplyšákové" RT6 je vidět snaha o trošku jiný "dizajn".

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2305
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.3.2017 0:54

9001 píše:
fricoolinek2 píše:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin
Uznávám, je to vágní. :wink:

Nevim, v KT8 dost vidim T5 zajížděnou na počátku 70. let...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9563
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 30.3.2017 22:49

fricoolinek2 píše:Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?
Definuj moderní :wink:
KT nebyla úplně špatná a jak ČKD po plyši dokázalo, tak se dala poměrně snadno i znízkopodlažnit :devilsmokin

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2305
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.3.2017 22:16

Byly v ČKD před "plyšákem" alespoň na papíře nějaké návrhy na nějakou moderní tramvaj, byť třeba vysokopodlažní? Resp. RT6 bylo "kompletně porevoluční"? Tj. od "prvého tahu tužkou"?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Bobik » 26.9.2016 22:47

Co vím, tak to bylo samozřejmě zakázáno, nicméně, skákalo se kde to šlo a kdy to šlo. Tedy hlavně ven, dovnitř už tolik ne. Ale dělo se to taky, viz jedna z fotek na páteři z Nám. Republiky, kdy jakási dáma nastupuje uprostřed křižovatky rovnou z přechodu do tramvaje stojící na červenou. Nakolik to postihoval průvodčí nevím (myslím, že jim to spíš bylo jedno), ale zato vím, že při vyskakování se muselo dávat bacha, zdali v okolí není policajt, bo když mu člověk "skočil do náruče", tak ho legitimoval, pokutoval a navíc byl hříšník poslán (v rámci trestu) na víkendové školení z dopravních předpisů (prý hlavně 50. léta).

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 18.12.2006 22:17

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od V. Ložek » 26.9.2016 22:40

P_V píše:Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)
Povoleno to samozřejmě nebylo ani za jízdy ani při zastavení mimo zastávku. Nepamatuje se, že by to někdy nějak postihoval průvodčí, nejvýš ti vynadal, když si naskakoval blbě. Ale samozřejmě to postihovala dopravní policie. Mimo zastávky se naskakovalo a ještě častěji vyskakovalo zejména na místech kde tramvaje museli jet pomaleji, typické místo bylo třeba při výjezdu z podjezdu u Karlova mostu. Samozřejmě se často vystupovalo a nastupovalo při zastavení před křižovatkou se semafory, ale těch tenkrát v Praze moc nebylo. Úrazy samozřejmě byly, ale myslím si že jich zas nějak moc nebylo. Tramvaje ve špičce někdy jezdily tak plné, že se běžně stálo i venku na schodech, někdy dokonce jen jednou nohou a člověk visel na madle a druhou nohou se opíral o nárazník. :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3550
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od P_V » 26.9.2016 13:44

Nejsa toho pamětník, zeptám se: Jak to u tramvají, které jezdily bez dveří nebo s trvale otevřenými dveřmi, bývalo s nastupováním a vystupováním za jízdy? Bylo to oficiálně povoleno nebo ne, postihoval to průvodčí nebo mu to bylo jedno? Jezdilo se tak pomalu, že šlo skákat kdekoliv, nebo se musel vyčíhnout okamžik, když vůz někde zpomalil? (a jaká byla četnost úrazů...)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od PvvS » 23.8.2016 17:08

Hmm věřím 111. Ono moc vlnitoplechejch T4 a vůbec sólo vozů vyrobený nebylo..

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od S_M_Lomoz » 23.8.2016 13:55

Chvíli jsem hledal - a na Flickru našel pár fotek bělehradské tramvaje 111 z roku 1968. Vypadá podezřele, i se tam o ní tvrdí, že je to prototyp T4.

https://www.flickr.com/photos/76521871@ ... gq-bvYdis/

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od JANEK L. » 23.8.2016 12:30

Přátelé, jaké ev.č. měl vůz 5500 v Bělehradu? Na http://transphoto.ru/vehicle/105439/#n101721 a http://www.prag-straba.de/fahrzeuge/555 ... rsion.html je to 111 a tady je to 211. Díky :(

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Brejšín » 11.5.2016 19:41

Jo, jo 34 let. kdyz porovnáme jejich vizuální stav....tak je to nesrovnatelne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9563
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 11.5.2016 16:29

Karosák píše:
9001 píše:Jsem zvědavý jak se s tím poperou resp. jestli na 3 pošlou víc NP vozů...
:smt043 :smt044 :smt082 ..ty si dobrej. Depáák, to by se mušelo překopat vypravenííí, nóóó. A kvůli lidem? Z:arrow: :smt016 :zadnice
Vzhledem k tomu, že na webu mají jak spolupracují s magistrátem a DPP tak je to trochu k pláči...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3317
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Karosák » 11.5.2016 15:41

9001 píše:Jsem zvědavý jak se s tím poperou resp. jestli na 3 pošlou víc NP vozů...
:smt043 :smt044 :smt082 ..ty si dobrej. Depáák, to by se mušelo překopat vypravenííí, nóóó. A kvůli lidem? Z:arrow: :smt016 :zadnice

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9563
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 11.5.2016 14:03

Venca píše:Na stránkách Ropidu se objevil jízdní řád linky 92 v trase Dvorce, Národní třída, Karlovo nám, Dvorce platný pouze ve sředu 25.5. V nadpisu JŘ je "Historická tramvajová linka". Nevíte někdo o co jde?
Opět bude akce Kočárkem Prahou a bude jezdit historická linka...

Jsem zvědavý jak se s tím poperou resp. jestli na 3 pošlou víc NP vozů...

Odpovědět