Historické vozy + ostatní

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 14.8.2005 12:01

Metro z Budapesti bylo několik let v Technickem Muzeu v Brne, ale pak bylo odvezeno pryc. Kam presne nevim . A bylo tusim pouze zapujceno puvodnim vlastnikem .

KZsoci_

Příspěvek od KZsoci_ » 14.8.2005 11:57

Ah, chtěl jsem napsat ne "bude" ale pravy. :) Ať... :)

KZsoci_

Příspěvek od KZsoci_ » 14.8.2005 11:56

Ahoj!

To je bude, že několik historické maďarské tramvaje v ČR (v Brně)? Myslíme, že asi jedno vozidlo od podzimní dráhé je při vás. Ještě trochu...? A to je bude, tak umíme se dívat na ni (v Museum, např.)? :)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 05.8.2005 22:46

dneska sem před vozovnou střešovice na nulté? koleji viděl odstavenou třívozovou zelenou soupravu tušímže asi z roku 1908... (cca ve 14hod)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 20.6.2005 15:45

v brne :
kniha trolejbusy v brne
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Paulie

Příspěvek od Paulie » 20.6.2005 13:28

PvvS píše:Tohle se provozovalo zhruba v 60-70 letech . Momentalne nemuzu najit zadnou fotku. Izolovana sit je novinkou po rekonstrukcich meniren. Tehdy se vyuzival jeden pol tramvaje a druhy byl veden dalsim dratem specielne pro trolejbusy . Jinak nejde o vyboceni sberacu ale o jejich roztazeni . Zberace mezi sobou obvykle maji zruba 60 cm, a v tekovych usecich mivali i pres metr.
Co se týče použití jednoho drátu od tramvají,to se zkoušelo koncem čtyřicátých let,jeden drát na trolej,druhý přes připojený "vozík" nebo spíš jen nápravu do kolejí.. a tak se trolejbusy dostaly i na místa,kam by se normálně nepodívaly
http://prago.info/paulie/obrazky/history/tr1.jpg -konečná v Radlicích
http://prago.info/paulie/obrazky/history/tr2.jpg -konečná v Radlicích
http://prago.info/paulie/obrazky/history/tr3.jpg -most Legií
http://prago.info/paulie/obrazky/history/tr4.jpg - Rustonka
Kéž by to tak udělali i v září,ale to je bohužel jen přání.. /ikdyž kdyby byla chuť a peníze.../
Jinak ńa Žižkově v Koněvově ulici byla v provozu provizorní trolejbusová trať,kde se používal jeden drát tramvajový a jako druhý pól se přidal jeden trolejbusový,bohužel fotografii jsem dosud nikde nepotkal..
Co se týče drátů ve Vyšehradském tunelu vše je vidět zde http://prago.info/paulie/obrazky/history/tr5.JPG neboli jeden byl skutečně o něco víš..
Fotografie jsou z knížky Trolejbusy v pražských ulicích (J.Arazim,M.Dyk,J.Šour)

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 19.6.2005 22:13

PvvS píše:Pocky , v brne mame u tram zapornou polaritu. takze minus pol uprostred ne ?
No jo, máte opačnou polaritu jak v Praze a většině civilizovaného světa :P , takže -pól v troleji. Prostřední trolej, určená jen pro trajfy by tedy měla mít polaritu stejnou jako koleje, takže +....

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 21:49

syverin píše:Společné měnírny jsou snad dodnes v provozu v Plzni (proto také vozy v zimě probíjejí :) ). V Praze to bylo taky tak, ačkoli dnes je to již zakázané.
Nejblíže byla tram a Trbus trolej u sebe snad ve Vyšehradském tunelu, Trbusová byla snad o trochu výš.
Tykadla jsou každé na jiném čepu, takže jedno může koukat 3 m napravo a druhé 3 m nalevo. Při společném pólu s tramvají byly obvykle 1,5 m od sebe (vzdálenost trolejí 3 m, + pól pro Trajfy (jsme přeci v Brně :) )uprostřed).
Pocky , v brne mame u tram zapornou polaritu. takze minus pol uprostred ne ?

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 19.6.2005 21:41

Společné měnírny jsou snad dodnes v provozu v Plzni (proto také vozy v zimě probíjejí :) ). V Praze to bylo taky tak, ačkoli dnes je to již zakázané.
Nejblíže byla tram a Trbus trolej u sebe snad ve Vyšehradském tunelu, Trbusová byla snad o trochu výš.
Tykadla jsou každé na jiném čepu, takže jedno může koukat 3 m napravo a druhé 3 m nalevo. Při společném pólu s tramvají byly obvykle 1,5 m od sebe (vzdálenost trolejí 3 m, + pól pro Trajfy (jsme přeci v Brně :) )uprostřed).

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 20:59

Tohle se provozovalo zhruba v 60-70 letech . Momentalne nemuzu najit zadnou fotku. Izolovana sit je novinkou po rekonstrukcich meniren. Tehdy se vyuzival jeden pol tramvaje a druhy byl veden dalsim dratem specielne pro trolejbusy . Jinak nejde o vyboceni sberacu ale o jejich roztazeni . Zberace mezi sobou obvykle maji zruba 60 cm, a v tekovych usecich mivali i pres metr.

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 19.6.2005 20:32

Nerozumím přesně řešenému problému. Má ten dotaz znamenat, jestli tramvaje a trolejbusy mohou mít 1 drát společně? Myslím, že ne, protože tramvaje mají druhý pól vedený zemí, naproti tomu by měl být trolejbusový obvod od země odizolován. Toto "moudro" není z mé hlavy, někde se to řešilo(zde nebo na K-repu, už nevím), ale zní to logicky. Takhle to vypadá třeba v Brně: http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4433.jpg . Ta tramvajová a trolejbusová trolej může být vzájemně ještě blíže, ale vždy odděleně. Oba dopravní prostředky přitom mohou jezdit ve stejném jízdním pruhu. Tykadla mohou být vytočená do strany poměrně značně. Toto je jen náznak: http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4569.jpg

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 20:07

Nemusi, v brne tak bylo vcelku dost manipulacnich i pravidelnych trati. Sberace u trbusu pak byly dost daleko od sebe.

MOp

Příspěvek od MOp » 19.6.2005 20:00

PvvS píše:Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku
a jeste by pantograf musel byt hodne uzonkej, aby obe troleje nespojil.. dela se to tak, ze jsou troleje kazda v jine vyskove urovni..ta trolejbusova byva vetsinou o kousek vys..

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1394
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 19.6.2005 18:13

6432 píše:Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic. :o
Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 18.6.2005 23:09

Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic. :o

Odpovědět