Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od syverin » 19.6.2005 21:41
Společné měnírny jsou snad dodnes v provozu v Plzni (proto také vozy v zimě probíjejí

). V Praze to bylo taky tak, ačkoli dnes je to již zakázané.
Nejblíže byla tram a Trbus trolej u sebe snad ve Vyšehradském tunelu, Trbusová byla snad o trochu výš.
Tykadla jsou každé na jiném čepu, takže jedno může koukat 3 m napravo a druhé 3 m nalevo. Při společném pólu s tramvají byly obvykle 1,5 m od sebe (vzdálenost trolejí 3 m, + pól pro Trajfy (jsme přeci v Brně

)uprostřed).
-
PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od PvvS » 19.6.2005 20:59
Tohle se provozovalo zhruba v 60-70 letech . Momentalne nemuzu najit zadnou fotku. Izolovana sit je novinkou po rekonstrukcich meniren. Tehdy se vyuzival jeden pol tramvaje a druhy byl veden dalsim dratem specielne pro trolejbusy . Jinak nejde o vyboceni sberacu ale o jejich roztazeni . Zberace mezi sobou obvykle maji zruba 60 cm, a v tekovych usecich mivali i pres metr.
-
Ladislav Kubera
Příspěvek
od Ladislav Kubera » 19.6.2005 20:32
Nerozumím přesně řešenému problému. Má ten dotaz znamenat, jestli tramvaje a trolejbusy mohou mít 1 drát společně? Myslím, že ne, protože tramvaje mají druhý pól vedený zemí, naproti tomu by měl být trolejbusový obvod od země odizolován. Toto "moudro" není z mé hlavy, někde se to řešilo(zde nebo na K-repu, už nevím), ale zní to logicky. Takhle to vypadá třeba v Brně:
http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4433.jpg . Ta tramvajová a trolejbusová trolej může být vzájemně ještě blíže, ale vždy odděleně. Oba dopravní prostředky přitom mohou jezdit ve stejném jízdním pruhu. Tykadla mohou být vytočená do strany poměrně značně. Toto je jen náznak:
http://members.chello.cz/kubera/brnensk ... 0_4569.jpg
-
PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od PvvS » 19.6.2005 20:07
Nemusi, v brne tak bylo vcelku dost manipulacnich i pravidelnych trati. Sberace u trbusu pak byly dost daleko od sebe.
-
MOp
Příspěvek
od MOp » 19.6.2005 20:00
PvvS píše:Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku
a jeste by pantograf musel byt hodne uzonkej, aby obe troleje nespojil.. dela se to tak, ze jsou troleje kazda v jine vyskove urovni..ta trolejbusova byva vetsinou o kousek vys..
-
PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od PvvS » 19.6.2005 18:13
6432 píše:Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic.

Da se pouzit jedna trolej, ale kazdopadne musi byt druha s druhym polem, nebo by se musel brat z koleje. Tohle dneska DU neschvali ani na zkousku
-
6432
- Uživatel
- Příspěvky: 207
- Registrován: 08.4.2004 11:33
- Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem
Příspěvek
od 6432 » 18.6.2005 23:09
Když tady byla řeč o trolejbusech, mám dotaz, jak se dříve řešilo, když jely trolejbusy po stejné ulici jako tramvaje? (Nádražní ul., Podolské nábř., Ječná, VN, Korunní.. ) Používali stejné troleje nebo ne? Pokud ano, tak pochopím, že v září vyjede trolejbus ev. č. 494 do pražských ulic.

-
adam_r
- Uživatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 17.6.2004 10:23
- Bydliště: Brno
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od adam_r » 12.6.2005 10:53
Tonda Ježek píše:kocour píše:
No, ona by ta malá trať dokonce byla skoro přesně tam, kde kdysi pražské trolejbusy začínaly ...
Ale zkus tohle vysvětlit úředníkům, kteří by o tom měli rozhodovat.
Pokud dodas dostatek penez, tak by ta kratka t-bus trat klidne byt mohla, ale pocitej s tim, ze ji z bezpecnostnich duvodu nelze pripojit na tramvajove menirny => nutnost vystavby nove menirny, a kabelovych tras. A to uz se sarkra prodrazi, a kvuli historickemu provozu jednou za pul roku to nikdo delat nebude. To je daleko vetsi mnozstvi dulezitejsich a uzitecnejsich projektu, kam dat penize.
-
Kočí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19.3.2005 14:26
- Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Kočí » 10.6.2005 9:57
Proxy píše:Kočí píše:Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102

I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna"

Když si představím s jakým citem byla stodvojka opravováno do nejmenšího detailu, bylo by škoda jí pustit do normálního provozu. To bych si vzal v práci dovolenou a šel bych jí snad i hlídat, aby jí nějací vandalové zevnitř nepočmárali.
Na 5602 zase toho není tolik co zničit.
No, kdybych měl čas, taky bych se přidal... Knížka o 6102 byla fakt poutavá, zvláště při shánění panoramatických skel

Ale i 5602 si nezaslouží "počmárání". U ní je výhoda, že spousta neznalců do ní nevleze včetně našich podporujících vzhled interiérů a taky jeftě fakt, že kabina je otevřenější, což ale samozřejmě neznamená, že je vidět všechno
A ta soupravička by mohla jezdit v září, jako tenkrát Ečs-ko

-
PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od PvvS » 09.6.2005 16:16
Hmm to by mohla byt slibovana souprava 6102+6149

.
-
Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 7, 21, 904
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Proxy » 09.6.2005 12:11
Kočí píše:Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102

I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna"

Když si představím s jakým citem byla stodvojka opravováno do nejmenšího detailu, bylo by škoda jí pustit do normálního provozu. To bych si vzal v práci dovolenou a šel bych jí snad i hlídat, aby jí nějací vandalové zevnitř nepočmárali.
Na 5602 zase toho není tolik co zničit.
-
Kočí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 19.3.2005 14:26
- Bydliště: ...příští zastávka Letenské náměstí
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Kočí » 09.6.2005 11:49
Škoda spíš, že se nejezdí místo 5602 s 6102

I když tu polepit reklamami by byla veliká "prasárna"

-
Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Tonda Ježek » 08.6.2005 21:28
fricoolinek2 píše:Trolejbusy by nemohli jezdit s motorovym návěsem ?
Tak mohly by, ale není to ono.
-
fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2443
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od fricoolinek2 » 08.6.2005 21:04
Trolejbusy by nemohli jezdit s motorovym návěsem ?
-
6529
- Uživatel
- Příspěvky: 29
- Registrován: 17.1.2004 21:57
Příspěvek
od 6529 » 08.6.2005 20:54
Gagarin píše:Jaké je interní označení takového vozu/"linky"/pořadí? Jak to třeba vnímá DORIS?
Tato "linka" snad jezdí mimo pořadí a na oknech je označena nápisy "jezdí po trase l.č.24"+ trasa vyobrazená rovněž na oknech stejným způsobem jako panely v metru.