Pracovní, služební a dispečerské vozy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Taky jsem s ním měl v noci brífink u hydrantu u nás na 20. Naplnil, dojel na Černokosteleckou a zpět a zbývala ještě 1/3, když lil pouze na trávu a rychlostí max 20 km/h. Došli jsme ke spekulacím, že někteří to musí otevřít hned za vratama a cákají všude bo jinak prý neví, jak je možné to tak rychle vylít. Naplnění i s manipulací opravdu v klidu do půl hodiny a to je prý v našem hydrantu ještě malý tlak.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Dneska jsem se bavil s řidičem mazavky, bo u nás ve vozovně bere vodu. Cisterna mu vystačí z Dejvický (Zelený? nějak jsem se zapomněl přesně zeptat, říkal "zespoda") až do Vokovic a ještě prý něco zbyde. A protože jsem měl služebák, pořád jsme se potkávali a nepřišlo mi, že kropí málo, ono se tam najednou toho nedá vylejt moc (bo to steče). Bral to asi 3x nahoru a dolů, přišlo mi to dostatečný.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
az na to, že nevím jak chceš kropit tou tramvají dvě koleje za ráz ROZHODNĚ VÝDRŽ OBSAHU JEJÍ NÁDRŽE NA VODU JE UDÁVÁNA JEDNOKOLEJNĚ, TAK SI POČTY PŘEPOČÍTEJ, AŤ ODPOVÍDAJÍ REALITĚ.V. Ložek píše:..........
Aby to mělo smysl, musela by se použít dávka alespoň několik litrů na m2. V těch vedrech co byly koncem června bych to viděl optimálně tak na 5 l na m2. V tom případě by ovšem obsah nádrže stačil na závlahu jen 1000 m2, tj. asi 170 m dvojkolejné trati.
Celá kce s kropicí tramvají se mi tím pádem jeví jako potěmkinova vesnice.
+ 5l/m2 se mi zdá moc-páč to je sloupec vody 5mm - neměla by stačit cca tak 1/2
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Tramvajová trať (dvojkolejná) má šířku cca 6 m. 1400 m trati tedy znamená plochu trávníku 8400 m2. Při obsahu nádrže 5000 l tedy připadá cca 0,6 l na m2.Jirka píše:Bylo tam, že při optimální zálivce se kropí při rychlosti 20 km/h a nádrž stačí na cca 1400m trati.
V tom případě se tedy nejedná v žádném případě o závlahu, která by mohla mít nějaký významnější vliv na stav trávníku, ale pouze o kropení při kterém se prakticky žádná voda ke kořenům nedostane.
Aby to mělo smysl, musela by se použít dávka alespoň několik litrů na m2. V těch vedrech co byly koncem června bych to viděl optimálně tak na 5 l na m2. V tom případě by ovšem obsah nádrže stačil na závlahu jen 1000 m2, tj. asi 170 m dvojkolejné trati.
Celá kce s kropicí tramvají se mi tím pádem jeví jako potěmkinova vesnice.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
To je sice moc hezký, jenže žádná "plnotučná zabezpečovačka" to stejně nebude, takže pořád platí jízda na rozhled. A je poněkud trapné, když v úseku, kde máš traťovou 60, musíš jet 30 jen proto, protože nevidíš za roh. Přitom by se nemuselo vymejšlet nic složitýho, jen by stačilo lehce popílit to křoví.MM-Mikulovsky píše: ...na to se v Braníku....konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.
Což v žádném případě není nic proti té vexli, tu vítám.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
na to se v Braníku s nějakým zdržením (proti slibovanému loňskému termínu) konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.9001 píše:MM-Mikulovsky : Jsme se nepochopili. Já myslel, že nadáváš, že nevidíš kvůli křoví do oblouku jestli tam něco stojí nebo ne.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
MM-Mikulovsky : Jsme se nepochopili. Já myslel, že nadáváš, že nevidíš kvůli křoví do oblouku jestli tam něco stojí nebo ne.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
nechápeš - ta zeď má být alespoň 0,5m (ale raději víc) od průjezdního profilu TRAM, protože v opačném případě vážně hrozí i zjevné poškrabání jejích "kastlí" (zejména zafouká-li vítr tak, že se jich dokáží dotknout silnější větve)9001 píše:Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami
Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
pamatuješ si blbě, protože i na Trojské se zeleň podél TT, když né každý rok, tak ob rok zastříhává - v místě to poznáš zejména podél té zeleně/keřů mezi TT a PK, ale je pravda, že jak se to zjevně dělá nějak ručně, tak stromy se nedokáží zastřihnout až do výšky střech TRAM a právě nedávno v jiném úseku s 15T jsem zjevně došel ke "kontaktu" silnějších větví stromů s bočními kryty výzbroje na střeše!Bobik píše:........Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy.MM-Mikulovsky píše:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
..........
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami
Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Tak určitě, překvapovat by mě to nemělo, sice by zdravý rozum doporučoval něco jiného (třeba JŘ noček na palubě, aby se vědělo), ale zase, nedělám si přehnaný iluze, přecijen jsem u tohodle podniku už nějakej ten tejden...von Špilberk píše: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou.
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy.MM-Mikulovsky píše:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Bezesporu. Třeba kolem Sazky se to nekropilo snad nikdy, ale tráva je tam furt. Pravda, anglickej trávník to zrovna není, jsou to spíš všelijaký odolný plevely, ale zelený to je a účel to plní.petr03 píše:Vzpamatuje se z toho ta trava?
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
To by se muselo zalejvat systematicky, ono to z té horní vrstvičky strašně rychle odteče. V posledních dnech akorát párkrát zaznamenán průjezd vzduchosvěžovací cisterny.
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Vrsovice by taky potrebovaly zalejt. Dnes jsem jel od slavie po bohemku, a sucha trava. Tech mist je docela hodne. Vzpamatuje se z toho ta trava?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
takže:Bobik píše:Co chceš, kdysi jsem jezdil s kropičkou a ta měla lejtu 7 kubíků. To by docela odpovídalo, ten kilák a půl při "optimální" zálivce (zase se to nedá jen tak pocákat, aby to mělo smysl).von Špilberk píše:To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění.
A to se vyplatí...
Že se "zatím" plnilo jen ve vozovnách nic neznamená, po městě jsou mraky hydrantů. Holt obsluha vyfasuje panáka s hodinama (přenosný nástavec na hydrant s vodoměrem) a seznam vhodných hydrantů v blízkosti kolejí, ve smyčkách atd. Vzhledem k tomu, že se bude kropit jen v noci, tak to případně ničemu nebude vadit.
Ostatně který tratě přicházej teoreticky v úvahu? Kolem Sazka arény, Petřiny, Břevnov, kolem Gongu, Evropská, kolem Hradu (který dál?)? A který z nich je potřeba skutečně kropit, bo hnusně schnou? Evropská, Sazka, max kolem Ořechovky (v lese nad Bateríí to neschne), ...?
1.) "panáka" pro "nasazení na podporchový hydrant jsem v té TRAM viděl (ale asi bez "hodin"/vodoměru = s ním či bez, tak manipulace je snad stejná
2.) už jsem slyšel, že by to chtělo druhý vůz jen s cisternou = ta by mohla mít trojnásobnou kapacitu, tak to by mohlo třeba vystačit s tou stávající na Střešovice - Petřiny (tam se obě nádrže doplni během stání kropičky na druhé koleji než noční linka - vhodné určení kolejí by bylo vyvozeno dle polohy hydrantu, a nakonec vyjede DC těsně za spojem noční linky, aby jí rychlostí 20km/h nezdržovala)
3.) DPP by potřebovalo (ať již na "mažačce" či dvoucestném vozidle) "sekací rameno", které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy - např.v Braníku, kde to bylo minulý týden již výrazně zarostlejší až k profilu TRAM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
V tomto provedení určitě.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
V tom vedru co je v noci to může být i příjemnévon Špilberk píše:Bobík: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou.