Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.3.2014 14:52

jara, 9001: já navrhl jen to propojení = vložení cca 33metrů koleje + po jedné výhybce na každém konci mezi stávající šturc =M= (jenž napojuje jeho zkušební kolej s kolejištěm depa) a oficiálně dlouhodobě plánované (snad i v UP Prahy zanesené) přeložené obratiště
- jó, propojka mezi koncem oné zkušební tratě =M= a zkušební tratí TRAM v UDDP by sice byla také možná, ale jen na jedné předávce vidím nájezd větší o skoro 4 km!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 14.3.2014 13:25

Ovšem zůstává základní otázka kdo by na tu tramvaj tam chodil. Z Nových Strašnice je lepší jet na Strašnickou a pokud dojde jednou na pásmo, tak určitě i Želivského.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od jara » 14.3.2014 11:48

MM-Mikulovsky píše:Jirka: 100% souhlas - pro lehké předávání mezi TT a =M= by bylo vhodné vybudovat (mnou na TF již v minulosti navržené) manipulační propojení tratí u Depa Hostivař pomocí dlouhodobě plánovaného nového TRAM obratiště (jenž by mělo nahradit stávající obratiště od centra "o zastávku dříve" = bez návaznosti na =M=).
u zarážedlu
Já vím, že jsi nejlepší a vše už máš navrženo od doby krále klacka. Ale proč dělat takovéto opičárny, když v ÚD vede kolej, která se používá pro TBZky hnedka vedle té samé zkušební koleje. :-/ :-/ občas se člověk nestačí divit, co je schopen člověk z provozu vymyslet. Nehledě na to, že tu jsou také nějaké předpisy jak pro tram, tak pro metro ale i ČSN apod. A jestli to bude fungovat tak jako některé pracovní mechanismy u JPM, tak ať si to radči nechají.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.3.2014 18:59

Karosák píše:..... Další problém vidím v tom tažném hnacím vozidle, protože třeba taková 5572 asi neposkytne trvalých 300 kW. Na videu je vidět, že to tahá Unimog, který máme i s adaptérem. Ale aby jel Unimog s brusem už z vozovny/dílen, to by jednak asi trvalo, pak nevím, co by na to Hloch a legislativa, kdyby se mu v provozu motal pomalý obojživelník. A kdyby se to mělo někde nakolejovat, jak tam zase dostat ten brus? ....
Osobně přepravu vidím jednoduše:
- mezi vozovnou a křižovatkou před pracovním úsekem by zajistila TRAM
- pracovní výkon by byl zajišťován "dvoucesťákem" -

- pokud by se rozhodlo, že při pracovním výkonu "dvoucesťák" tlačí, tak TRAM při přivážení i odvážení by měla táhnout a opačně - při pracovním výkonu "dvoucesťákem" tažen = při přivážení/odvážení TRAM tlačen (urychlení manipulace před/za broušeným úsekem, aby zároveň probíhalo na jedné straně spojování a na druhé rozpojování + navíc v tom vidím bezpečnost, protože nemá-li vlastní pohon, tak je při tomto řešení z obou stran v ten moment zajištěn zabržděnými hnacími vozidly).

Jirka: 100% souhlas - pro lehké předávání mezi TT a =M= by bylo vhodné vybudovat (mnou na TF již v minulosti navržené) manipulační propojení tratí u Depa Hostivař pomocí dlouhodobě plánovaného nového TRAM obratiště (jenž by mělo nahradit stávající obratiště od centra "o zastávku dříve" = bez návaznosti na =M=).
EDIT: Dodávám, že z důvodu bezpečnosti "propojka" napojena:
- na TT pomocí (pro běžný provoz) sjezdové výhybky
- na =M= napojena pomocí výhybky vložené do stávajícího šturcu (propojujícího kolejiště depa se zkušební tratí), která by byla běžně postavena (a zajištěna/uzamčena) pro směr jízdy ke stávajícímu zarážedlu

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 101
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Jirka » 09.3.2014 18:19

Karosák píše: pro i proti je dost, takže co vy na to :?: :!: Z:idea:
Velké pro bych viděl v tom, že by se to dalo nesjpíš sdílet s metrem.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 09.3.2014 14:17

Dovolím si rozvířit debatu k jednou gadgetu, který jsem objevil v ŽM 1/2014, v reportáži o veletrhu TRAKO.
Jedná se o vysokorychlostní městský kolejový brus Vossloh HSG-City (high speed grinding). Cituji odstavec z Železničního magazínu:
Tento stroj, který byl poprvé představen na InnoTransu 2012, je konstruován speciálně pro práci na tramvajových tratích, a tedy v městském prostředí, s cílem co nejméně obtěžovat okolí hlukem a prachem. Proto je opatřen výkonným odsávacím systémem prachu a jisker, který pojme a 98% vzniklých nečistot, a také je co nejvíce zakrytován, což jsou vlastnosti oceňované obzvláště při broušení v tunelech. Jedná se o vozidlo bez vlastního pohonu, jež je při práci taženo či tlačeno hnacím vozidlem, třeba i dvoucestným; to musí disponovat minimálním trvalým výkonem 300 kW. Pracovní rychlost soupravy činí 25-60 km/h, takže může brousit kolejnice i za běžného provozu MHD bez omezování dopravy. Navíc proces nevyžaduje demontáž snímačů umístěných na trati, nebo jakýchkoli zařízení v blízkosti kolejí. HSG-City je vybaveno sadou 2x 12 brusných kamenů, při jednom průjezdu tratě je schopno zbrousit 0,01 mm materiálu z jízdní plochy, nebo boků hlavy kolejnice a délka trasy v jednom procesu může dosahovat až 20 km. Stroj umožňuje monitoring profilu kolejnic a broušení vlnkovitosti a může být využit též pro čištění hlav kolejnic od různých druhů znečištění, což přináší nejen snížení hladiny hluku při pojíždění vozidly, ale také zlepšení adhezních parametrů dráhy.
HSG-City má délku 5 720 mm, hmotnost okolo 10 t a jeho rozchod lze uzpůsobit dle přání zákazníka. Vybaveno je dálkovým řízením a programem pro širokopatní (Vignolovy) i žlábkové kolejnice. První exemplář bude na jaře 2014 dodán společnosti Rheinbahn, Düsseldorf.


Zde odkaz na stránky výrobce i s videem:
http://www.vossloh-rail-services.com/tr ... _city.html
Zde je pak i verze pro klasickou železnici, součástí prezentačního videa je i princip devastace a obnovování hlav kolejnic:
http://www.vossloh-rail-services.com/tr ... nding.html

Já osobně jsem tímto gadgetem nadšen a jistě by se pro něj v Praze našla práce. ALE! Jako všechno to nebude zadarmo což je tradiční argument, proč to nepořídit.
Líbí se mi hlavně ta rychlost a vyšší pořizovací náklady by se mohly za chvíli vrátit, díky menší potřebě výluk (úpravy jř, distribuce, spruzení kaštani...víme). Ale těžko říct, jestli se třeba dnešní broušení neprovádí s revizí TV, kdy je beztak nutná výluka. Avšak revize se může provádět i v noci, což třeba broušení, kvůli hluku, ne-e, zatímco s tímto tišším strojem by to sfouknout v krátkodobé noční výluce i s revizí TT a TV. Nevím co kdy jde a nejde. Další problém vidím v tom tažném hnacím vozidle, protože třeba taková 5572 asi neposkytne trvalých 300 kW. Na videu je vidět, že to tahá Unimog, který máme i s adaptérem. Ale aby jel Unimog s brusem už z vozovny/dílen, to by jednak asi trvalo, pak nevím, co by na to Hloch a legislativa, kdyby se mu v provozu motal pomalý obojživelník. A kdyby se to mělo někde nakolejovat, jak tam zase dostat ten brus? Je pravda, že pokud váží 10 t, což je stejně jak ten pankrácký pluh, pak by byl výkon jednoho vozu málo a musela by tahat dvojice (ale onehdá v zimě tlačila pluh 8300+55cvičák). Pro hovoří určitě rychlost, nižší hlučnost a snížená prašnost, zastane i práci "kraba", zvládá i různé typy kolejiva...
No tak nevím, pro i proti je dost, takže co vy na to :?: :!: Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 25.1.2014 20:08

Na PrT je dokonce i ve vozovně Hloubětín 8-)

DP150
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 09.9.2009 8:46

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od DP150 » 25.1.2014 18:54

V tom PKOJF to bylo na podzim 1983 nebo 1984 (negativ teď nemám po ruce, abych ho časově zařadil) a pak jsem viděl fotku jak jedna z nich převážela rozpracovanou skříň (5573?) ze Smíchova do ÚDDP.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MKzB » 25.1.2014 17:45

Jedna fotka je na PrT, kde je ve smyčce PKaOJF, dnešní Výstaviště.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MF » 25.1.2014 16:31

martin8211 píše:Byly někdy posunovací vozy 5550 a 5551 z ÚDDP za branami dílen?
Ano, ale zcela ojediněle. Na nějakých fotkách jsem je zahlédl. Za poslední léta to ale nepamatuji.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MF » 25.1.2014 16:30

Karosák píše:A 5519 ho nemá vůbec :P
třeba ho dostala po vzoru T3M - DVC :D

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od martin8211 » 25.1.2014 15:41

Byly někdy posunovací vozy 5550 a 5551 z ÚDDP za branami dílen?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3373
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 11.9.2013 19:23

A 5519 ho nemá vůbec :P

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2011
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Petrpes » 10.9.2013 23:53

To není digitál, ten mají cvičky pouze do salonu ;)

matyaspilz
problémový jedinec
Příspěvky: 34
Registrován: 30.4.2013 20:54

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od matyaspilz » 10.9.2013 18:52

5519 včera na knížecí, od anděla na smíchovský nádr. Pouze řidič, asi "zkouška" vozu, cvičná jízda aspoň podle digitálu.

Odpovědět