Pracovní, služební a dispečerské vozy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
9001 - docela pochybuju. Starší vozy se dost odprodávaly.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
7001: Jenže podstata operativního leasingu je v tom, že nic neplatím za provoz ne? samozřejmě vyjma nafty, tak to takový průser nebude navíc když s tím pravidelně dispečeři musí jezdit jak s tím jezdí a navíc Fabia 2 na tenhle styl asi moc vhodná nebude...
MF: Tak se vytáhnou z kopřiv Fabie 1 a co nějaká Felda? V repertoáru DPP se určitě ještě pár najde
MF: Tak se vytáhnou z kopřiv Fabie 1 a co nějaká Felda? V repertoáru DPP se určitě ještě pár najde
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Není žádným tajemstvím že fabie na operativní leasing od SIXTU stály za těch 5 let skoro dvakrát tolik než je běžná cena. Jako bonus si je DP ani nemůže nechat a musí je vrátit. Leasing byl podepsán na 5 let a auta nesměly mít najeto víc jak 150000 km. Kdo to najezdil dříve tomu ho sebrali už v létě. Je to fakt super výhodné asi si to taky pořídím.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Jo tak proto zase vidám v ulicích starý fábky s majákama No to je tedy gól.MF píše:To jen v Praze se berou auta výhodné od sixtu, které se teď vrací zpet a navic s pokutou za přejete kilometry. A na historické podnikové auta se dávají Modry majaky...jestli nic ne koupi jako ze vyberko zrušili, tak nebude čím jezdit...
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
To jen v Praze se berou auta výhodné od sixtu, které se teď vrací zpet a navic s pokutou za přejete kilometry. A na historické podnikové auta se dávají Modry majaky...jestli nic ne koupi jako ze vyberko zrušili, tak nebude čím jezdit...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Přátelé, měl bych dotaz - když jsou vypraveny oba pankrácký sněhový pluhy, jaká mají pořadí? 41 a 42? Díky
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
nájezd tak nějak nikoho nezajímáMM-Mikulovsky píše: na jedné předávce vidím nájezd větší o skoro 4 km[/url]!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
jara, 9001: já navrhl jen to propojení = vložení cca 33metrů koleje + po jedné výhybce na každém konci mezi stávající šturc =M= (jenž napojuje jeho zkušební kolej s kolejištěm depa) a oficiálně dlouhodobě plánované (snad i v UP Prahy zanesené) přeložené obratiště
- jó, propojka mezi koncem oné zkušební tratě =M= a zkušební tratí TRAM v UDDP by sice byla také možná, ale jen na jedné předávce vidím nájezd větší o skoro 4 km!
- jó, propojka mezi koncem oné zkušební tratě =M= a zkušební tratí TRAM v UDDP by sice byla také možná, ale jen na jedné předávce vidím nájezd větší o skoro 4 km!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Ovšem zůstává základní otázka kdo by na tu tramvaj tam chodil. Z Nových Strašnice je lepší jet na Strašnickou a pokud dojde jednou na pásmo, tak určitě i Želivského.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Já vím, že jsi nejlepší a vše už máš navrženo od doby krále klacka. Ale proč dělat takovéto opičárny, když v ÚD vede kolej, která se používá pro TBZky hnedka vedle té samé zkušební koleje. :-/ :-/ občas se člověk nestačí divit, co je schopen člověk z provozu vymyslet. Nehledě na to, že tu jsou také nějaké předpisy jak pro tram, tak pro metro ale i ČSN apod. A jestli to bude fungovat tak jako některé pracovní mechanismy u JPM, tak ať si to radči nechají.MM-Mikulovsky píše:Jirka: 100% souhlas - pro lehké předávání mezi TT a =M= by bylo vhodné vybudovat (mnou na TF již v minulosti navržené) manipulační propojení tratí u Depa Hostivař pomocí dlouhodobě plánovaného nového TRAM obratiště (jenž by mělo nahradit stávající obratiště od centra "o zastávku dříve" = bez návaznosti na =M=).
u zarážedlu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Osobně přepravu vidím jednoduše:Karosák píše:..... Další problém vidím v tom tažném hnacím vozidle, protože třeba taková 5572 asi neposkytne trvalých 300 kW. Na videu je vidět, že to tahá Unimog, který máme i s adaptérem. Ale aby jel Unimog s brusem už z vozovny/dílen, to by jednak asi trvalo, pak nevím, co by na to Hloch a legislativa, kdyby se mu v provozu motal pomalý obojživelník. A kdyby se to mělo někde nakolejovat, jak tam zase dostat ten brus? ....
- mezi vozovnou a křižovatkou před pracovním úsekem by zajistila TRAM
- pracovní výkon by byl zajišťován "dvoucesťákem" -
- pokud by se rozhodlo, že při pracovním výkonu "dvoucesťák" tlačí, tak TRAM při přivážení i odvážení by měla táhnout a opačně - při pracovním výkonu "dvoucesťákem" tažen = při přivážení/odvážení TRAM tlačen (urychlení manipulace před/za broušeným úsekem, aby zároveň probíhalo na jedné straně spojování a na druhé rozpojování + navíc v tom vidím bezpečnost, protože nemá-li vlastní pohon, tak je při tomto řešení z obou stran v ten moment zajištěn zabržděnými hnacími vozidly).
Jirka: 100% souhlas - pro lehké předávání mezi TT a =M= by bylo vhodné vybudovat (mnou na TF již v minulosti navržené) manipulační propojení tratí u Depa Hostivař pomocí dlouhodobě plánovaného nového TRAM obratiště (jenž by mělo nahradit stávající obratiště od centra "o zastávku dříve" = bez návaznosti na =M=).
EDIT: Dodávám, že z důvodu bezpečnosti "propojka" napojena:
- na TT pomocí (pro běžný provoz) sjezdové výhybky
- na =M= napojena pomocí výhybky vložené do stávajícího šturcu (propojujícího kolejiště depa se zkušební tratí), která by byla běžně postavena (a zajištěna/uzamčena) pro směr jízdy ke stávajícímu zarážedlu
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Velké pro bych viděl v tom, že by se to dalo nesjpíš sdílet s metrem.Karosák píše: pro i proti je dost, takže co vy na to
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Dovolím si rozvířit debatu k jednou gadgetu, který jsem objevil v ŽM 1/2014, v reportáži o veletrhu TRAKO.
Jedná se o vysokorychlostní městský kolejový brus Vossloh HSG-City (high speed grinding). Cituji odstavec z Železničního magazínu:
Tento stroj, který byl poprvé představen na InnoTransu 2012, je konstruován speciálně pro práci na tramvajových tratích, a tedy v městském prostředí, s cílem co nejméně obtěžovat okolí hlukem a prachem. Proto je opatřen výkonným odsávacím systémem prachu a jisker, který pojme a 98% vzniklých nečistot, a také je co nejvíce zakrytován, což jsou vlastnosti oceňované obzvláště při broušení v tunelech. Jedná se o vozidlo bez vlastního pohonu, jež je při práci taženo či tlačeno hnacím vozidlem, třeba i dvoucestným; to musí disponovat minimálním trvalým výkonem 300 kW. Pracovní rychlost soupravy činí 25-60 km/h, takže může brousit kolejnice i za běžného provozu MHD bez omezování dopravy. Navíc proces nevyžaduje demontáž snímačů umístěných na trati, nebo jakýchkoli zařízení v blízkosti kolejí. HSG-City je vybaveno sadou 2x 12 brusných kamenů, při jednom průjezdu tratě je schopno zbrousit 0,01 mm materiálu z jízdní plochy, nebo boků hlavy kolejnice a délka trasy v jednom procesu může dosahovat až 20 km. Stroj umožňuje monitoring profilu kolejnic a broušení vlnkovitosti a může být využit též pro čištění hlav kolejnic od různých druhů znečištění, což přináší nejen snížení hladiny hluku při pojíždění vozidly, ale také zlepšení adhezních parametrů dráhy.
HSG-City má délku 5 720 mm, hmotnost okolo 10 t a jeho rozchod lze uzpůsobit dle přání zákazníka. Vybaveno je dálkovým řízením a programem pro širokopatní (Vignolovy) i žlábkové kolejnice. První exemplář bude na jaře 2014 dodán společnosti Rheinbahn, Düsseldorf.
Zde odkaz na stránky výrobce i s videem:
http://www.vossloh-rail-services.com/tr ... _city.html
Zde je pak i verze pro klasickou železnici, součástí prezentačního videa je i princip devastace a obnovování hlav kolejnic:
http://www.vossloh-rail-services.com/tr ... nding.html
Já osobně jsem tímto gadgetem nadšen a jistě by se pro něj v Praze našla práce. ALE! Jako všechno to nebude zadarmo což je tradiční argument, proč to nepořídit.
Líbí se mi hlavně ta rychlost a vyšší pořizovací náklady by se mohly za chvíli vrátit, díky menší potřebě výluk (úpravy jř, distribuce, spruzení kaštani...víme). Ale těžko říct, jestli se třeba dnešní broušení neprovádí s revizí TV, kdy je beztak nutná výluka. Avšak revize se může provádět i v noci, což třeba broušení, kvůli hluku, ne-e, zatímco s tímto tišším strojem by to sfouknout v krátkodobé noční výluce i s revizí TT a TV. Nevím co kdy jde a nejde. Další problém vidím v tom tažném hnacím vozidle, protože třeba taková 5572 asi neposkytne trvalých 300 kW. Na videu je vidět, že to tahá Unimog, který máme i s adaptérem. Ale aby jel Unimog s brusem už z vozovny/dílen, to by jednak asi trvalo, pak nevím, co by na to Hloch a legislativa, kdyby se mu v provozu motal pomalý obojživelník. A kdyby se to mělo někde nakolejovat, jak tam zase dostat ten brus? Je pravda, že pokud váží 10 t, což je stejně jak ten pankrácký pluh, pak by byl výkon jednoho vozu málo a musela by tahat dvojice (ale onehdá v zimě tlačila pluh 8300+55cvičák). Pro hovoří určitě rychlost, nižší hlučnost a snížená prašnost, zastane i práci "kraba", zvládá i různé typy kolejiva...
No tak nevím, pro i proti je dost, takže co vy na to
Jedná se o vysokorychlostní městský kolejový brus Vossloh HSG-City (high speed grinding). Cituji odstavec z Železničního magazínu:
Tento stroj, který byl poprvé představen na InnoTransu 2012, je konstruován speciálně pro práci na tramvajových tratích, a tedy v městském prostředí, s cílem co nejméně obtěžovat okolí hlukem a prachem. Proto je opatřen výkonným odsávacím systémem prachu a jisker, který pojme a 98% vzniklých nečistot, a také je co nejvíce zakrytován, což jsou vlastnosti oceňované obzvláště při broušení v tunelech. Jedná se o vozidlo bez vlastního pohonu, jež je při práci taženo či tlačeno hnacím vozidlem, třeba i dvoucestným; to musí disponovat minimálním trvalým výkonem 300 kW. Pracovní rychlost soupravy činí 25-60 km/h, takže může brousit kolejnice i za běžného provozu MHD bez omezování dopravy. Navíc proces nevyžaduje demontáž snímačů umístěných na trati, nebo jakýchkoli zařízení v blízkosti kolejí. HSG-City je vybaveno sadou 2x 12 brusných kamenů, při jednom průjezdu tratě je schopno zbrousit 0,01 mm materiálu z jízdní plochy, nebo boků hlavy kolejnice a délka trasy v jednom procesu může dosahovat až 20 km. Stroj umožňuje monitoring profilu kolejnic a broušení vlnkovitosti a může být využit též pro čištění hlav kolejnic od různých druhů znečištění, což přináší nejen snížení hladiny hluku při pojíždění vozidly, ale také zlepšení adhezních parametrů dráhy.
HSG-City má délku 5 720 mm, hmotnost okolo 10 t a jeho rozchod lze uzpůsobit dle přání zákazníka. Vybaveno je dálkovým řízením a programem pro širokopatní (Vignolovy) i žlábkové kolejnice. První exemplář bude na jaře 2014 dodán společnosti Rheinbahn, Düsseldorf.
Zde odkaz na stránky výrobce i s videem:
http://www.vossloh-rail-services.com/tr ... _city.html
Zde je pak i verze pro klasickou železnici, součástí prezentačního videa je i princip devastace a obnovování hlav kolejnic:
http://www.vossloh-rail-services.com/tr ... nding.html
Já osobně jsem tímto gadgetem nadšen a jistě by se pro něj v Praze našla práce. ALE! Jako všechno to nebude zadarmo což je tradiční argument, proč to nepořídit.
Líbí se mi hlavně ta rychlost a vyšší pořizovací náklady by se mohly za chvíli vrátit, díky menší potřebě výluk (úpravy jř, distribuce, spruzení kaštani...víme). Ale těžko říct, jestli se třeba dnešní broušení neprovádí s revizí TV, kdy je beztak nutná výluka. Avšak revize se může provádět i v noci, což třeba broušení, kvůli hluku, ne-e, zatímco s tímto tišším strojem by to sfouknout v krátkodobé noční výluce i s revizí TT a TV. Nevím co kdy jde a nejde. Další problém vidím v tom tažném hnacím vozidle, protože třeba taková 5572 asi neposkytne trvalých 300 kW. Na videu je vidět, že to tahá Unimog, který máme i s adaptérem. Ale aby jel Unimog s brusem už z vozovny/dílen, to by jednak asi trvalo, pak nevím, co by na to Hloch a legislativa, kdyby se mu v provozu motal pomalý obojživelník. A kdyby se to mělo někde nakolejovat, jak tam zase dostat ten brus? Je pravda, že pokud váží 10 t, což je stejně jak ten pankrácký pluh, pak by byl výkon jednoho vozu málo a musela by tahat dvojice (ale onehdá v zimě tlačila pluh 8300+55cvičák). Pro hovoří určitě rychlost, nižší hlučnost a snížená prašnost, zastane i práci "kraba", zvládá i různé typy kolejiva...
No tak nevím, pro i proti je dost, takže co vy na to
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy
Na PrT je dokonce i ve vozovně Hloubětín