Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.6.2017 10:48

9001 píše:Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami :D

Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
nechápeš - ta zeď má být alespoň 0,5m (ale raději víc) od průjezdního profilu TRAM, protože v opačném případě vážně hrozí i zjevné poškrabání jejích "kastlí" (zejména zafouká-li vítr tak, že se jich dokáží dotknout silnější větve) :!:
Bobik píše:........
MM-Mikulovsky píše:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy. 8-)
..........
pamatuješ si blbě, protože i na Trojské se zeleň podél TT, když né každý rok, tak ob rok zastříhává - v místě to poznáš zejména podél té zeleně/keřů mezi TT a PK, ale je pravda, že jak se to zjevně dělá nějak ručně, tak stromy se nedokáží zastřihnout až do výšky střech TRAM a právě nedávno v jiném úseku s 15T jsem zjevně došel ke "kontaktu" silnějších větví stromů s bočními kryty výzbroje na střeše!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 23.6.2017 10:14

Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami :D

Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4323
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 23.6.2017 0:56

von Špilberk píše: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:
Tak určitě, překvapovat by mě to nemělo, sice by zdravý rozum doporučoval něco jiného (třeba JŘ noček na palubě, aby se vědělo), ale zase, nedělám si přehnaný iluze, přecijen jsem u tohodle podniku už nějakej ten tejden... :lol:
MM-Mikulovsky píše:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy. 8-)
petr03 píše:Vzpamatuje se z toho ta trava?
Bezesporu. Třeba kolem Sazky se to nekropilo snad nikdy, ale tráva je tam furt. Pravda, anglickej trávník to zrovna není, jsou to spíš všelijaký odolný plevely, ale zelený to je a účel to plní.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 930
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobek » 22.6.2017 8:34

To by se muselo zalejvat systematicky, ono to z té horní vrstvičky strašně rychle odteče. V posledních dnech akorát párkrát zaznamenán průjezd vzduchosvěžovací cisterny.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od petr03 » 21.6.2017 23:27

Vrsovice by taky potrebovaly zalejt. Dnes jsem jel od slavie po bohemku, a sucha trava. Tech mist je docela hodne. Vzpamatuje se z toho ta trava?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.6.2017 14:39

Bobik píše:
von Špilberk píše:To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:
Co chceš, kdysi jsem jezdil s kropičkou a ta měla lejtu 7 kubíků. To by docela odpovídalo, ten kilák a půl při "optimální" zálivce (zase se to nedá jen tak pocákat, aby to mělo smysl).
Že se "zatím" plnilo jen ve vozovnách nic neznamená, po městě jsou mraky hydrantů. Holt obsluha vyfasuje panáka s hodinama (přenosný nástavec na hydrant s vodoměrem) a seznam vhodných hydrantů v blízkosti kolejí, ve smyčkách atd. Vzhledem k tomu, že se bude kropit jen v noci, tak to případně ničemu nebude vadit.
Ostatně který tratě přicházej teoreticky v úvahu? Kolem Sazka arény, Petřiny, Břevnov, kolem Gongu, Evropská, kolem Hradu (který dál?)? A který z nich je potřeba skutečně kropit, bo hnusně schnou? Evropská, Sazka, max kolem Ořechovky (v lese nad Bateríí to neschne), ...?
takže:
1.) "panáka" pro "nasazení na podporchový hydrant jsem v té TRAM viděl (ale asi bez "hodin"/vodoměru = s ním či bez, tak manipulace je snad stejná
2.) už jsem slyšel, že by to chtělo druhý vůz jen s cisternou = ta by mohla mít trojnásobnou kapacitu, tak to by mohlo třeba vystačit s tou stávající na Střešovice - Petřiny (tam se obě nádrže doplni během stání kropičky na druhé koleji než noční linka - vhodné určení kolejí by bylo vyvozeno dle polohy hydrantu, a nakonec vyjede DC těsně za spojem noční linky, aby jí rychlostí 20km/h nezdržovala)
3.) DPP by potřebovalo (ať již na "mažačce" či dvoucestném vozidle) "sekací rameno", které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy - např.v Braníku, kde to bylo minulý týden již výrazně zarostlejší až k profilu TRAM

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3790
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 21.6.2017 10:19

V tomto provedení určitě. :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 21.6.2017 8:56

von Špilberk píše:Bobík: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:
V tom vedru co je v noci to může být i příjemné :lol: :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3790
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 21.6.2017 8:21

Bobík: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4323
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 20.6.2017 23:27

von Špilberk píše:
Jirka píše:nádrž stačí na cca 1400m trati.
To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:
Co chceš, kdysi jsem jezdil s kropičkou a ta měla lejtu 7 kubíků. To by docela odpovídalo, ten kilák a půl při "optimální" zálivce (zase se to nedá jen tak pocákat, aby to mělo smysl).
Že se "zatím" plnilo jen ve vozovnách nic neznamená, po městě jsou mraky hydrantů. Holt obsluha vyfasuje panáka s hodinama (přenosný nástavec na hydrant s vodoměrem) a seznam vhodných hydrantů v blízkosti kolejí, ve smyčkách atd. Vzhledem k tomu, že se bude kropit jen v noci, tak to případně ničemu nebude vadit.
Ostatně který tratě přicházej teoreticky v úvahu? Kolem Sazka arény, Petřiny, Břevnov, kolem Gongu, Evropská, kolem Hradu (který dál?)? A který z nich je potřeba skutečně kropit, bo hnusně schnou? Evropská, Sazka, max kolem Ořechovky (v lese nad Bateríí to neschne), ...?

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Jirka » 20.6.2017 18:08

von Špilberk píše:
Jirka píše:nádrž stačí na cca 1400m trati.
To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:
No, ono to taky tak nějak bylo. Ještě jsem zapoměl dodat, že plnění z hydrantu trvá do 10 minut.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3790
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 20.6.2017 17:57

Jirka píše:nádrž stačí na cca 1400m trati.
To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Jirka » 20.6.2017 17:44

Mazajda už jeden víkend zkušebně kropila Podbabu, Petřiny, DŠ, Černokosteleckou a Vršovickou. Plnění probíhalo ve Střešovicích, Vokovicích a asi na Žižkově. Někde k tomu byl i článek, ale nemůžu ho najít. Bylo tam, že při optimální zálivce se kropí při rychlosti 20 km/h a nádrž stačí na cca 1400m trati.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3428
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 20.6.2017 17:33

Logicky, díky za doplnění.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6089
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od demon » 20.6.2017 14:29

Karosák píše:To je možné jen v noci. Přes den na to není v síti místo.
Tak ono se logicky musí stejně zalévat v noci, přes den to totiž dokonale spálíš...

Odpovědět