Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod mart337 v 07.7.2017 17:14

Asi jo. Když jsem si to podle těchto údajů propočítával, tak to vychází, že na m2 vychází zhruba něco přes 1,5 l vody. To zn. při 3 okruzích na trať je to asi 5 l na m2. To by asi při "normálním" počasí mohlo stačit, když to občas proleje nějaký ten deštík. Při větších a delších vedrech by to asi chtělo víc.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod DavidD v 07.7.2017 17:00

Nejde o to prolít trávík durch, stačí malá ale pravidelná závlaha každý den. V současné době se zkušebně zalévají tratě ve Vršovicích, Černokostelecká, Evropská a Podbaba. Tramvaj doplňuje vodu na Pankráci, Strašnicích a Vokovicích.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod vlakoň v 07.7.2017 12:04

S49 má na výšku nějakých 15cm? Na trávník je to málo, ale než se to proleje vodou naskrz, tak to chvíli trvá. Dva tři průjezdy to určitě neprolejí skrz, spíš to steče po povrchu...
Do vyprahlého truhlíku za oknem cca 15x70 klidně vyleju 2 litry a skrz nic neproteče.
vlakoň
Uživatel
 
Založen: 01.12.2007 22:57

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod kruťák v 07.7.2017 10:43

vlakoň napsal:Jednou zalít pořádně
Já teda nejsem žádný zahradník, ale ono je otázka, kolik ten koberec bez hlíny pojme vody. Jestli to množství, jakým se to teď kropí, neni zároveň oním maximem :twisted:
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod vlakoň v 07.7.2017 10:21

Jen takový nápad: Aby tráva přežila, šlo by to střídat třeba ob 2-3 dny. Jednou zalít pořádně (víckrát to samé místo), další noc do jiné části Prahy atd.
vlakoň
Uživatel
 
Založen: 01.12.2007 22:57

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod Karosák v 07.7.2017 8:55

Taky jsem s ním měl v noci brífink u hydrantu u nás na 20. :-D Naplnil, dojel na Černokosteleckou a zpět a zbývala ještě 1/3, když lil pouze na trávu a rychlostí max 20 km/h. Došli jsme ke spekulacím, že někteří to musí otevřít hned za vratama a cákají všude bo jinak prý neví, jak je možné to tak rychle vylít. Naplnění i s manipulací opravdu v klidu do půl hodiny a to je prý v našem hydrantu ještě malý tlak.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod Bobik v 07.7.2017 8:16

Dneska jsem se bavil s řidičem mazavky, bo u nás ve vozovně bere vodu. Cisterna mu vystačí z Dejvický (Zelený? nějak jsem se zapomněl přesně zeptat, říkal "zespoda") až do Vokovic a ještě prý něco zbyde. A protože jsem měl služebák, pořád jsme se potkávali a nepřišlo mi, že kropí málo, ono se tam najednou toho nedá vylejt moc (bo to steče). Bral to asi 3x nahoru a dolů, přišlo mi to dostatečný.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.7.2017 7:53

V. Ložek napsal:..........
Aby to mělo smysl, musela by se použít dávka alespoň několik litrů na m2. V těch vedrech co byly koncem června bych to viděl optimálně tak na 5 l na m2. V tom případě by ovšem obsah nádrže stačil na závlahu jen 1000 m2, tj. asi 170 m dvojkolejné trati.
Celá kce s kropicí tramvají se mi tím pádem jeví jako potěmkinova vesnice.
az na to, že nevím jak chceš kropit tou tramvají dvě koleje za ráz Z:arrow: ROZHODNĚ VÝDRŽ OBSAHU JEJÍ NÁDRŽE NA VODU JE UDÁVÁNA JEDNOKOLEJNĚ, TAK SI POČTY PŘEPOČÍTEJ, AŤ ODPOVÍDAJÍ REALITĚ.
+ 5l/m2 se mi zdá moc-páč to je sloupec vody 5mm - neměla by stačit cca tak 1/2 :?:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod V. Ložek v 06.7.2017 22:56

Jirka napsal:Bylo tam, že při optimální zálivce se kropí při rychlosti 20 km/h a nádrž stačí na cca 1400m trati.

Tramvajová trať (dvojkolejná) má šířku cca 6 m. 1400 m trati tedy znamená plochu trávníku 8400 m2. Při obsahu nádrže 5000 l tedy připadá cca 0,6 l na m2.
V tom případě se tedy nejedná v žádném případě o závlahu, která by mohla mít nějaký významnější vliv na stav trávníku, ale pouze o kropení při kterém se prakticky žádná voda ke kořenům nedostane.
Aby to mělo smysl, musela by se použít dávka alespoň několik litrů na m2. V těch vedrech co byly koncem června bych to viděl optimálně tak na 5 l na m2. V tom případě by ovšem obsah nádrže stačil na závlahu jen 1000 m2, tj. asi 170 m dvojkolejné trati.
Celá kce s kropicí tramvají se mi tím pádem jeví jako potěmkinova vesnice.
V. Ložek
Uživatel
 
Založen: 18.12.2006 22:17

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod Bobik v 23.6.2017 20:57

MM-Mikulovsky napsal: ...na to se v Braníku....konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.
To je sice moc hezký, jenže žádná "plnotučná zabezpečovačka" to stejně nebude, takže pořád platí jízda na rozhled. A je poněkud trapné, když v úseku, kde máš traťovou 60, musíš jet 30 jen proto, protože nevidíš za roh. Přitom by se nemuselo vymejšlet nic složitýho, jen by stačilo lehce popílit to křoví.
Což v žádném případě není nic proti té vexli, tu vítám.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 23.6.2017 10:14

9001 napsal:MM-Mikulovsky : Jsme se nepochopili. Já myslel, že nadáváš, že nevidíš kvůli křoví do oblouku jestli tam něco stojí nebo ne.
na to se v Braníku s nějakým zdržením (proti slibovanému loňskému termínu) konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod 9001 v 23.6.2017 10:06

MM-Mikulovsky : Jsme se nepochopili. Já myslel, že nadáváš, že nevidíš kvůli křoví do oblouku jestli tam něco stojí nebo ne.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod MM-Mikulovsky v 23.6.2017 9:48

9001 napsal:Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami :D

Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
nechápeš - ta zeď má být alespoň 0,5m (ale raději víc) od průjezdního profilu TRAM, protože v opačném případě vážně hrozí i zjevné poškrabání jejích "kastlí" (zejména zafouká-li vítr tak, že se jich dokáží dotknout silnější větve) :!:

Bobik napsal:........
MM-Mikulovsky napsal:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy. 8-)
..........
pamatuješ si blbě, protože i na Trojské se zeleň podél TT, když né každý rok, tak ob rok zastříhává - v místě to poznáš zejména podél té zeleně/keřů mezi TT a PK, ale je pravda, že jak se to zjevně dělá nějak ručně, tak stromy se nedokáží zastřihnout až do výšky střech TRAM a právě nedávno v jiném úseku s 15T jsem zjevně došel ke "kontaktu" silnějších větví stromů s bočními kryty výzbroje na střeše!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod 9001 v 23.6.2017 9:14

Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami :D

Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Odeslatod Bobik v 22.6.2017 23:56

von Špilberk napsal: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:
Tak určitě, překvapovat by mě to nemělo, sice by zdravý rozum doporučoval něco jiného (třeba JŘ noček na palubě, aby se vědělo), ale zase, nedělám si přehnaný iluze, přecijen jsem u tohodle podniku už nějakej ten tejden... :lol:

MM-Mikulovsky napsal:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy. 8-)

petr03 napsal:Vzpamatuje se z toho ta trava?
Bezesporu. Třeba kolem Sazky se to nekropilo snad nikdy, ale tráva je tam furt. Pravda, anglickej trávník to zrovna není, jsou to spíš všelijaký odolný plevely, ale zelený to je a účel to plní.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Další

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 6 návštevníků

cron