Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Karotka v 28.9.2006 10:44

Sirka napsal:2 Karotka - Díky. Myslel jsem T3, ale takhle to je ještě lepší. Možná ještě jedna otázka mě teď napadla - byla řada ev. čísel T3 bez významnějších mezer (např. 6009, 6010 atd., protože nějak nechápu, když první T3 byla 6102, co bylo před 6102 za čísla)?
Přesměrovávám -> http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/vi ... .php?t=574
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Sirka v 28.9.2006 10:40

2 Karotka - Díky. Myslel jsem T3, ale takhle to je ještě lepší. Možná ještě jedna otázka mě teď napadla - byla řada ev. čísel T3 bez významnějších mezer (např. 6009, 6010 atd., protože nějak nechápu, když první T3 byla 6102, co bylo před 6102 za čísla)?
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Odeslatod I.am.good v 28.9.2006 6:17

Petr napsal:Optimisto, 5516 celý kurz mít nemůžeš :-) 5516 a 5519 máš v kurzu maximálně jednu směnu. Jinak jezdíš na voze, který patří instruktorovi a 5513 je jen vlek, pro zkoušky jízd s dvojicí. Takže se neboj, ovládat ho budeš maximálně z jiného vozu

Škoda, ale aspoň, že to je vlečňák.... Co ho takhle někde nenápadně zrušit.. :D Jéje, pane instruktor, ono to vykolejilo samo a spadlo do Vltavy :twisted:
I.am.good
 

Odeslatod Karotka v 27.9.2006 18:57

Sirka napsal:Myslel jsem nejstarší nemuzejní (a 6102 se snad dá považovat za muzejní). Jinak teda žasnu nad tímto unikátem a zároveň mě napadá ještě jedna OT otázka - jaké nejnižší evid. číslo měla kdysi jakákoliv pražská tramvaj (bez prac. vozů 5xxx nebo 4xxx)?
To jsou otázky :lol: samozřejmě že č. 1 a dokonce několikrát (koňka, Křižík, Hlaváček, Vinohrady)
- "Klasické" vozy s designem od Jana Kotěry začínaly č. 178.
- Pracovní vozy vzniklé úpravou osobních se původně číselně neodlišovaly, pak se zařadily mezi 4xxx a 5xxx.
- Nejnižší číslo vozu T1 bylo 4101 (pracovní s "billboardy", jen krátce), z osobních bylo nejnižší číslo 5001.
- Nejnižší číslo vozu T3 je 5401 (pracovní se sněhovým pluhem), z osobních 6009 (papírová modernizace T1).

(podle: Vozidla pražské tramvajové dopravy. Stanislav Linert, 1995)
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Sirka v 27.9.2006 18:02

Myslel jsem nejstarší nemuzejní (a 6102 se snad dá považovat za muzejní). Jinak teda žasnu nad tímto unikátem a zároveň mě napadá ještě jedna OT otázka - jaké nejnižší evid. číslo měla kdysi jakákoliv pražská tramvaj (bez prac. vozů 5xxx nebo 4xxx)?
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Odeslatod trainzjohny v 27.9.2006 13:38

To Petr Co se týče 6102 tak díky za ponaučení. Vím jen to co se dočtu v knihách od DP. Když ji vyráběli tak jsem u toho nebyl (ani nemoch) a tak ještě jednou dík za upřesnění.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod Petr v 27.9.2006 11:00

I.am.good napsal:Mno, hlavně je to pěknej šrot a vzhledem k tomu, že 2.10. jdu do kurzu ŘED a je na tento termín 27!!! lidí, tak doufám, že na něj nebudu mít smůlu...Bral bych tak 5516 :twisted:
Optimisto, 5516 celý kurz mít nemůžeš :-) 5516 a 5519 máš v kurzu maximálně jednu směnu. Jinak jezdíš na voze, který patří instruktorovi a 5513 je jen vlek, pro zkoušky jízd s dvojicí. Takže se neboj, ovládat ho budeš maximálně z jiného vozu
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod vláčky87 v 27.9.2006 10:52

Jako pamětník musím potvrdit údaje, které tu uvedl Petr. Nastoupil jsem 1.8. 62 doTatrovky a motal se kolem náběhu výroby T3. Vůz 6102 určitě nebyl první předaný DP, vyráběl se neskutečně dlouhou dobu a měl sloužit jako cvičný pro zapracování dělníků a ověření řady nových technologií. Nakonec jej předběhly vozy první serie. Bylo to dáno tím,že Tatra do té doby měla výrobu tramvají jako okrajovou záležitost a hlavní byla výroba osobních a nákladních vagónů /Bai,Raj.Nsk,energovlaky pro SSSR a pojízdné měnírny/.O skutečném uvedení 6102 do provozu vypovídá protokol otištěný v knížce p.Mary otomto voze. Dokonce roku 1962 pak obdržel DP celkem 70 vozů,jejichž provedení, především v oblasti místa pro průvodčího se dávku od dávky výrazně měnilo. Po zkušenostech s průběhem výroby tohoto vozu se později od výroby ověřovacích vozů upustilo.
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
 
Založen: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Odeslatod I.am.good v 27.9.2006 10:41

tramvajak napsal:Řešení soutěže o kondičním voze ev.č. 5513...

Mno, hlavně je to pěknej šrot a vzhledem k tomu, že 2.10. jdu do kurzu ŘED a je na tento termín 27!!! lidí, tak doufám, že na něj nebudu mít smůlu...Bral bych tak 5516 :twisted:
I.am.good
 

Odeslatod Petr v 27.9.2006 9:33

trainzjohny napsal:to tramvaják: Jesli se nepletu tak 6102 byla dodaná v roce 1961 jako první sériová T3. Takže taková ověřovačka. Ostatní T3 se začaly dodávat až od 1962. Tedy je prokazatelně starší než celá dodávka 6103-6171. Jinak vzhledem k nahrazování zničených T3 jsou někdy i čísla vedle sebe od sebe i několik let. To vím, přece nejsem blbej. :D
No pleteš se velmi... 6102 byl vyráběn jako předsunutý vůz první série vozů T3 na přelomu let 1961/62, aby si na něm Tatrovka vyzkoušela náběh na sériovou výrobu. Do poloviny roku 62 byla hotová jen bočnice a spodek vozu.... Vůz byl dokončen již s prvními vozy až v září 1962 :!: Odlišný byl vůz 6101, 6102 se stavěla více méně shodně s dalšími, tuším, třemi vozy T3
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod trainzjohny v 27.9.2006 9:19

to tramvaják: Jesli se nepletu tak 6102 byla dodaná v roce 1961 jako první sériová T3. Takže taková ověřovačka. Ostatní T3 se začaly dodávat až od 1962. Tedy je prokazatelně starší než celá dodávka 6103-6171. Jinak vzhledem k nahrazování zničených T3 jsou někdy i čísla vedle sebe od sebe i několik let. To vím, přece nejsem blbej. :D
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod syverin v 27.9.2006 8:34

Tramvajak: vidíš a tohle by mne třeba nenapadlo...
Ačkoliv si vzpomínám, že mne ty lišty (jakkoliv zatřené emailem) zaujaly už na 6365, když ještě jezdila.
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Odeslatod tramvajak v 26.9.2006 23:07

Řešení soutěže o kondičním voze ev.č. 5513

Kde jste chybovali aneb v čem se odlišuje od ostatních T3, ale stále jej nedělá 100% unikátním:
sdružená zadní světla – nikoliv, má klasická (původní, ležaté provedení má v ČR a SR už jenom mostecký pracovní vůz 206, v provedení na výšku lze vidět poměrně často v Bratislavě a na střešovických skladech 6336 a 6418).
zásuvka mnohočlenného řízení – ano, na zadním čele má zásuvku v původním provedení, dále ji však mají také vozy 5405, 5504, 5509, 5511 a sklad 6418.
stupačky na střechu v původním provedení – zachovány, ovšem tyto se nachází na značném množství dalších vozů včetně dvou T3R.P
původní koženkové sedáky – vůz je vybaven klasickými laminátovými sedačkami, koženkové k vidění pouze na bratislavském pluhu 8404.
koženkou potažené okenní sloupky a paždíky – nene, ve voze 5513 jsou již natřeny barvou.
mezistěna kabiny řidiče – plexi, mírně upravená, tedy také špatná odpověď. Mezistěna ve 100% původním provedení se nachází doposud už jen v mosteckém pracovním voze ev.č. 206.
původní rozlamovací dveře – nejčastější odpověď, ale pouze „přihořívá“. Tyto dveře mají dále cvičný 5505, střešovické sklady 6336 a 6418, brněnský měřící vůz 4123 a vyřazené, avšak stále existující ostravské T3 742 a 743.

V čem tedy spočívá 100% unikátnost tohoto vozu?
> podle dostupných informací se jedná o jediný existující nemuzejní vůz T3 na světě, který má v interiéru ještě stále zachovány původní ozdobné hliníkové lišty s červenou zvýrazňující linkou. =D>
Tyto hliníkové lišty byly v rámci sjednocování s pozdějšími dodávkami jako první odstraňovány z vozů T3 spolu s podobnými vnějšími podokenními. Jedná se sice o detail, tyto detaily však z vozů T3 dělaly celosvětový designerský vrchol šedesátých a sedmdesátých let. Je zázrak, že se do dnešního dne na nějakém voze dochovaly a že se dokonce jedná o pražskou tramvaj! Slintám, když to vidím.
:smt035 :smt034 :smt020 :-({|= :-W
Nemusím doufám připomínat, že soutěž se netýká muzejních T3...

trainzjohny: vozy 6102 a 6129 dělí od sebe asi necelé 4 měsíce, takže ta tvá poznámka o starších vozech je víceméně bezpředmětná (nižší ev.č. neznamená nutně starší vůz)... :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
 
Založen: 02.11.2004 14:03

Odeslatod trainzjohny v 26.9.2006 19:52

To každopádně, ale myslel jem že sirka myslí pouze T3.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod Mapl v 26.9.2006 19:40

Pokud chcete hledat nejstarší vozy, tak sedněte na tramvaj a vystupte u střešovický vozovny a vklouzněte do muzea MHD... :P :)
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron