Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 13.6.2008 20:41

demon píše:Teď ještě 5501.
žeby z mrtvých vstání?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 13.6.2008 20:38

MF píše:PS: 5503 je po deseti dnech opět k dispozici.
Jo vida, tohle jsem sem chtěl včera napsat...
Schody vyvařeny a jede se dál. Teď ještě 5501.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od trainzjohny » 13.6.2008 20:38

Ten vůz už pamatuje tolik, že ho nějakej MF kterej mu sebere pojistky nerozhodí :wink: :lol: :lol: tomu říkám czechmade =D> =D>

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 13.6.2008 19:32

Pár obrázků cvičného vozu 5513 (ex. 6129) z roku 1962. Je neuvěřitelné, že tento vůz je stále prakticky denně v provozu už 46 let, byť už lidi nevozí. Dnes už jako jediný, který se vyskytuje ve městě (nepočítám muzeum a depozitář) má původní dveře s panty...
Malá příhoda: požádal mě kurzista o předvedení situace, kdy dojde k přetavení pojistek řízení 15 i 20A na tomto řízeném voze. Vyhověl jsem mu a pojistky na tomto veze vyjmul. Jaké bylo překvapení když jsme soupravu nastartovaly a ono to jelo :!: Počítal jsem s nějakou chybou ve spojitosti s vozem 552O, ale i po sejmutí kabelu mnohočlenného řízení vůz 5513 šel nahodit a normálně jel...

PS: 5503 je po deseti dnech opět k dispozici.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 05.6.2008 22:41

MF píše:To je jako když se odkryl kabelový kanál u 6102 a někdo do něj šlápl - to bylo jak první stopa na měsíci...
Tak hlavně že bylo ještě do čeho šlapat a nepropadla noha až do podvozku.
U nás pořád ještě hnije 5515 a tam něco podobnýho už hrozí.
Fořtík píše:...měl něco s podvozkama...
Když jezdí bez nějaký větší opravy přes 10 let, tak se neni co divit.
Jo na těchhle podvozcích se najdou poklady, až srdce zaplesá... :lol:
demon píše:Myslim že má najetý kilometry do PÚ, takže jí rádi uvítáme...
Edit: Tak nemá, zbývá jí ještě 17 tisíc, takže nevim...
Asi MO ?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 05.6.2008 22:34

demon píše:
Štěpán píše:Po tramvajové školce se šíří informace, že prý nám dojezdila T3 ev. č. 5503. Už dokonce ani není mezi ostatníma cvičkama (narozdíl od 5501, která nejezdí už delší dobu).
No ale na zrušení taky zrovna nevypadá, počítam že leckterý z vlečňáků je na tom hůř.
Myslim že má najetý kilometry do PÚ, takže jí rádi uvítáme...

asi tak jak píšeš. Dost se divím, že vůbec ty starý vleky ještě drží pohromadě. Vždyť je taková hromada SU, které by se jen přečíslovaly a mohly by se používat jako vlečné. To je jako když se odkryl kabelový kanál u 6102 a někdo do něj šlápl - to bylo jak první stopa na měsíci - takový bude asi i stav 5513 + 5517

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Fořtík » 05.6.2008 22:32

Řekl bych, že ten vůz má docela smůlu, není to tak dlouho, co byl též dlouhodobě odstaven - měl něco s podvozkama, či co. Chvilku jezdil a je zase odstaven...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 05.6.2008 22:27

Štěpán píše:Po tramvajové školce se šíří informace, že prý nám dojezdila T3 ev. č. 5503. Už dokonce ani není mezi ostatníma cvičkama (narozdíl od 5501, která nejezdí už delší dobu).
No ale na zrušení taky zrovna nevypadá, počítam že leckterý z vlečňáků je na tom hůř.
Myslim že má najetý kilometry do PÚ, takže jí rádi uvítáme...

Nin
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 30.10.2007 9:12

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Nin » 05.6.2008 22:24

Dnes po meste litala dvojice cvicek vozu T3R.P ev.cisel 5516-5523...

Stringfellow
Uživatel
Příspěvky: 32
Registrován: 06.12.2007 21:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Stringfellow » 05.6.2008 21:30

MF píše:
Štěpán píše:Po tramvajové školce se šíří informace, že prý nám dojezdila T3 ev. č. 5503. Už dokonce ani není mezi ostatníma cvičkama (narozdíl od 5501, která nejezdí už delší dobu).
Je do odvolání vyřazena z provozu...
Dneska jsem jí fotil na Pankráci je odstavená vzadu http://www.prazsketramvaje.wbs.cz/Fotoz ... ti_PT.html

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 05.6.2008 21:02

Štěpán píše:Po tramvajové školce se šíří informace, že prý nám dojezdila T3 ev. č. 5503. Už dokonce ani není mezi ostatníma cvičkama (narozdíl od 5501, která nejezdí už delší dobu).
Je do odvolání vyřazena z provozu...

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Štěpán » 05.6.2008 20:20

Po tramvajové školce se šíří informace, že prý nám dojezdila T3 ev. č. 5503. Už dokonce ani není mezi ostatníma cvičkama (narozdíl od 5501, která nejezdí už delší dobu).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Absolut » 28.2.2008 17:15

Jasně, 6412, už si vzpomínám. Díky, pane Démone :D

Tyče byly unifikovány při dílenské prohlídce někdy kolem roku 1999-2000

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 28.2.2008 16:00

Absolut píše:Jestlipak pan Démon pamatuje, jak se poslaly Parsu (tehdy ještě ŽOS) vozy 6929, 6940 a 6965...Docela hezky byly ty vozy tehdy odlišitelné i v interieru - jiný povrch tyčí, úžasné plastové popisky tlačítek na panelu, myslím že i trošku jinou gumovou podlahovou krytinu měly... No a protože ŽOS Šumperk tehdy skoro nevěděl, co je to tramvaj, tak dostal taky něco jako zdroj náhradních dílů - myslím, že to byla 6386 a pak ještě nějaká T3...
Pan Démon si takhle rané odesílání vozů do Šumperku určitě nepamatuje, protože tehdy ještě touto úchylkou netrpěl... :D
Nicméně má pan Absolut zcela samozřejmě pravdu, "úžasné" (no, možná tehdy takové byly... :roll: ) plastové popisky vydržely doteď, stejně jako poněkud odlišnější podlahová krytina (širší drážky), jen ten povrch tyčí si nějak nevybavuji.
Vedle 6386 byla do ŽOSu odeslána ještě nebožka 6412 (tedy ne že bych si to snad pamatoval, jen nejsem tolik líný... :wink: ).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Absolut » 27.2.2008 23:11

Hele, už se ukousne první z dávných generálek z Šumperka... Jestlipak pan Démon pamatuje, jak se poslaly Parsu (tehdy ještě ŽOS) vozy 6929, 6940 a 6965 a vrátily se bílé v přípravě na reklamu (kterou pak fakt dostaly - 6929 - Himi´s, 6940+6965 Clorius + Danfoss). Docela hezky byly ty vozy tehdy odlišitelné i v interieru - jiný povrch tyčí, úžasné plastové popisky tlačítek na panelu, myslím že i trošku jinou gumovou poslahovou krytinu měly... No a protože ŽOS Šumperk tehdy skoro nevěděl, co je to tramvaj, tak dostal taky něco jako zdroj náhradních dílů - myslím, že to byla 6386 a pak ještě nějaká T3... nemám po ruce evidenci, respektive jsem líný na to zapínat notebook... to bylo někdy v roce 1992-93 a vlastně to byly první Parsí tramvajové pokusy

Odpovědět