Pracovní, služební a dispečerské vozy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
no, kastle je taky vlastně kryt, ne? Jo a napadá mě, pokud někdo zlikviduje kaslti T6, dá se na to postavit něco jinýho, nebo prostě šrotace zbytku?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
To ale není tak zásadní díl.Karotka píše:Náhradní díl je taky kryt svítilny, a při výměně kulatého za hranatý se snad nemusí nic extra schvalovat.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pracovní a služební vozy
Náhradní díl je taky kryt svítilny, a při výměně kulatého za hranatý se snad nemusí nic extra schvalovat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Takhle: wana není sporná, krom nátěru nemá chyby. Jen použití odlišné kastle pod označením náhradní díl je trochu divné a úplně mi to nesedí. To nic nemění na tom, že papírové rekonstrukce jsou dobré a užitečné (mimo T3R.PV).
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Hmmm :
http://www.pragoimex.cz/l.php?id=18
Vario LF3
http://www.pragoimex.cz/l.php?id=18
Vario LF3
Alternativní řešení
Technické podmínky vozidla mohou být upraveny podle přání zákazníka např:
* novostavba vozidla / modernizace vozidel T3
* rozchod 1 435 mm / 1 000 mm / 1 524 mm
* jednosměrnost / obousměrnost
* pohon AC / DC
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Mě jde o to jestli by DÚ dovolil v rámci "rekonstrukce" homologovat a tady i použít náhradní díl, jenž určitě není náhradní. Už ta wana mi příjde sporná. VarCb3 je v pořádku, to samé dělalo i ČKD. Jako že by na DÚ řekli - RP.V si dělejte, ale kloubák musíte vést jako novostavbu.Proxy píše:Pokud by chtěl tedy někdo z T3 vytvořit nějaký nízkopodlažní obousměrný kočkopes - musel by si nejdřív zařídit jeho homologační proces, což se samozřejmě nevyplatí pro kusovou výrobu Takže bych se invaze různých rekonstrukcí určitě nebál. Proto také měl DPP dlouho odstup než začal s výrobou wan.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Pravdu máme oba, neb si doplnil tu další sadu papírů, které je třeba vyběhat pro samotné náhradní díly Pokud se nemýlím, tak už tu máme 3 homologace (resp. schválení)vláčky87 píše:Proxy, nemáš tak úplně pravdu, tu homologaci např. u Wan nebo VarCB3 si nezařizoval žádný jednotlivý DP,tu si musel vyřídit dodavatel, tudiž Pragoimex+KOS,ta homologace je oddělená pro karoserii k modernizacím a novostavbu. Obdobně je to s článkem pro KT8 kde je homologace pro rekonstrukce, neboť článek KT8D5N z ČKD DS je novostavba a technicky/klouby/ do starých KT8D5 nevhodný.
1/ náhradní skříň
2/ nový typ tramvaje
3/ jednotlivý vůz nového typu
.... a možná ještě někdo něco přidá
Re: Pracovní a služební vozy
Proxy, nemáš tak úplně pravdu, tu homologaci např. u Wan nebo VarCB3 si nezařizoval žádný jednotlivý DP,tu si musel vyřídit dodavatel, tudiž Pragoimex+KOS,ta homologace je oddělená pro karoserii k modernizacím a novostavbu. Obdobně je to s článkem pro KT8 kde je homologace pro rekonstrukce, neboť článek KT8D5N z ČKD DS je novostavba a technicky/klouby/ do starých KT8D5 nevhodný.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Pozor, tady trochu mícháš jablka s hruškama Něco jiného je schálit si nový typ rekonstrukce a něco jiného je schálení samotného vozuQuetzalcoatl píše:PvvS: Tak to je docela drsné. Jak dlouho se dá ten průkaz recyklovat a jak moc se dá "náhradní díl" modifikovat? Nelíbí se mi představa, že by se postupem času z toho vyvrbila třeba NP kloubová obousměrná tramvaj. A ta by třeba jezdila na papíry nějakého šestitisícováka. Nebo ještě lépe T1/3.
Rekostrukci, jak tady popsal PvvS, totiž předchází homologace typu T3R.PV - tedy Dopravní podnik si nejřív musel vyběhat všechny papíry ohledně nového typového vzoru a pak teprve může začít sekat rekonstrukce jako Baťa cvičky
Pokud by chtěl tedy někdo z T3 vytvořit nějaký nízkopodlažní obousměrný kočkopes - musel by si nejdřív zařídit jeho homologační proces, což se samozřejmě nevyplatí pro kusovou výrobu Takže bych se invaze různých rekonstrukcí určitě nebál. Proto také měl DPP dlouho odstup než začal s výrobou wan.
Re: Pracovní a služební vozy
Víte chlapci, ono s těmi cenami je to ošidné, je nutno zvážit, za jakých podmínek a kde je ta modernizace nebo novostavba dělána, co se do těch nákladů skutečně počítá a co je skryto někde jinde. Prostě jiné sazby má výrobce a jiné např. dílny,které jsou určitou formou dotovány.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Jsou-li ty ceny skutečný a zvlášť ta olomoucká (i z jiných zdrojů mám tutéž cifru), tak za cenu jedné novostavby lze pořídit dvě "papírové rekonstrukce".Nin píše:Ad Demon: to je pravda.Ceny wan - olomoucka novostavba stoji 18,1 mega Brno a Ostrava minus cca 5 mega Liberec minus cca 9 mega a Praha je jeste levnejsi...
A to už je slušnej mazec...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Pracovní a služební vozy
Karotka: Jo, s tou Théseovou lodí to sedí krásně :-D
Re: Pracovní a služební vozy
Ad Demon: to je pravda.Ceny wan - olomoucka novostavba stoji 18,1 mega Brno a Ostrava minus cca 5 mega Liberec minus cca 9 mega a Praha je jeste levnejsi...
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Pracovní a služební vozy
Recyklace průkazů, problém identity a kontinuity. Tím se zabývali už filosofové ve starém Řecku (tzv. Théseova loď) a vybádali, že jiný názor bude mít podnikový účetní, jiný názor kovošrotéř, jiný názor skalní šotouši... a všichni mají pravdu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Sice jednosměrná,ale kloubová NP verze jezdí v Plzni. Jde o ex pražské vozy 6326 a 6393, ze kterých se stala K3R-NT 311Quetzalcoatl píše:PvvS: Tak to je docela drsné. Jak dlouho se dá ten průkaz recyklovat a jak moc se dá "náhradní díl" modifikovat? Nelíbí se mi představa, že by se postupem času z toho vyvrbila třeba NP kloubová obousměrná tramvaj. A ta by třeba jezdila na papíry nějakého šestitisícováka. Nebo ještě lépe T1/3.