Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 21.6.2017 8:21

Bobík: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 20.6.2017 23:27

von Špilberk píše:
Jirka píše:nádrž stačí na cca 1400m trati.
To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:
Co chceš, kdysi jsem jezdil s kropičkou a ta měla lejtu 7 kubíků. To by docela odpovídalo, ten kilák a půl při "optimální" zálivce (zase se to nedá jen tak pocákat, aby to mělo smysl).
Že se "zatím" plnilo jen ve vozovnách nic neznamená, po městě jsou mraky hydrantů. Holt obsluha vyfasuje panáka s hodinama (přenosný nástavec na hydrant s vodoměrem) a seznam vhodných hydrantů v blízkosti kolejí, ve smyčkách atd. Vzhledem k tomu, že se bude kropit jen v noci, tak to případně ničemu nebude vadit.
Ostatně který tratě přicházej teoreticky v úvahu? Kolem Sazka arény, Petřiny, Břevnov, kolem Gongu, Evropská, kolem Hradu (který dál?)? A který z nich je potřeba skutečně kropit, bo hnusně schnou? Evropská, Sazka, max kolem Ořechovky (v lese nad Bateríí to neschne), ...?

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Jirka » 20.6.2017 18:08

von Špilberk píše:
Jirka píše:nádrž stačí na cca 1400m trati.
To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:
No, ono to taky tak nějak bylo. Ještě jsem zapoměl dodat, že plnění z hydrantu trvá do 10 minut.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 20.6.2017 17:57

Jirka píše:nádrž stačí na cca 1400m trati.
To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Jirka » 20.6.2017 17:44

Mazajda už jeden víkend zkušebně kropila Podbabu, Petřiny, DŠ, Černokosteleckou a Vršovickou. Plnění probíhalo ve Střešovicích, Vokovicích a asi na Žižkově. Někde k tomu byl i článek, ale nemůžu ho najít. Bylo tam, že při optimální zálivce se kropí při rychlosti 20 km/h a nádrž stačí na cca 1400m trati.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 20.6.2017 17:33

Logicky, díky za doplnění.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od demon » 20.6.2017 14:29

Karosák píše:To je možné jen v noci. Přes den na to není v síti místo.
Tak ono se logicky musí stejně zalévat v noci, přes den to totiž dokonale spálíš...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od P_V » 20.6.2017 13:52

Doba plnění by nebyla problém, pokud by ta jímka byla někde u smyčky. U některých tečou vydatné potoky, tam by se jímka plnila sama jako spojené nádoby. Nebo tedy, když ta hygiena, tak by tam asi musel být pískový filtr nebo infiltrační studna a čerpadlo. Třeba Hlubočepy, Starý Hloubětín.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od trainzjohny » 20.6.2017 13:33

9001 píše:Tj: Myslíš na TT a nebo na sídlišti?

Karosák: Tak proto si DP postavil kropící tramvaj :lol:
Myslím na TT v sídlišti, DP uhradil koleje, MČ pak její zatravnění, instalaci závlahy a její servis a údržbu (asi i vodu, o té jsem nečetl, tak nevím, ale logicky i tu).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 20.6.2017 12:23

P_V: Jímky...kdo je vykope, zaplatí, na zimu vypustí (?) a na jaře debordelizuje, včas (a čím) napustí. Když nebude pršet, nic se v nich nezachytí. Nebo naopak když přijde období dešťů a třeba několik let nebudou potřeba? Nebo ve spolupráci s hasiči je mít jako provozní nádrže? ..... Tohle je otázka celé koncepce městského zavlažování užitkovou vodou a my z celé koncepce máme jen jednu konev a nevíme co s ní. Jako mě se kropička líbí, ale v dobách, kdy jezdily byl chod města úplně o něčem jiném. Plní se to jak dlouho? Třeba 20 minut, i s manipulací půl hodiny? To je možné jen v noci. Přes den na to není v síti místo.
Ano, to jsem nevzpomněl takové věci jako zmiňuje vŠ.

Místo jímek bych zvolil model lesních železnic a tankoval přímo z horských bystřin :-D

A když zakáz zalévání, tak PeS bude mít zákaz chlemtat z misky, bo je toho půlka všude kolem!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 20.6.2017 12:01

Pokud při suchu nějaký správní orgán vyhlásí zákaz zalévání, tak se nesmí zalévat nic a nikde, a argument, že někde voda je, neobstojí. Navíc např. na kropení ulic se musí používat voda pitná, a to z hygienických důvodů. Umíte si představit ten smrad, kdyby se ulice kropili vodou z Vltavy nebo z nějakých zatuchlých rezervoárů dešťové nebo jiné vody :?:
Takže zalévání veřejného prostranství jinou než pitnou vodou by asi taky neprošlo.

Všechny tyhle problémy jsou jen důkazem, že trávníčky na TT jsou nesmysl.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od demon » 20.6.2017 11:54

No ještě toho trochu, voda se bere normálně z řadu, takže jak úřad zavelí zákaz napouštění bazénů, je možný že to vztáhnou i na kropičku...

9001: Ty už si taky nějakou knížku pořiď, nebo z toho definitivně zblbneš... :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od P_V » 20.6.2017 11:41

Nízké hladiny čeho? Ve Vltavě těch 5 m3 díru neudělá, to tam běžně proteče za 1/10 s i v době sucha. Dovedl bych si představit, že by se na vhodných místech u smyček zřídily zásobní jímky s nějakou potoční, drenážní nebo dešťovou vodou, která jinak bez užitku odteče do řeky nebo do kanálu, ze kterých by si tramvaj cucla.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 20.6.2017 10:33

Někdo chtěl kropicí tramvaj, která jednou možná zeleni pomůže, ale celý koncept je vychytaný asi jako tramvaj odpadková. Rovněž ve chvíli kdy se vyhlásí zákaz zalévání pro nízké hladiny, je stejně po parádě, ať to kropení objednává kdokoliv. Na postoji JDCT to nic nemění a jimi k výrobě zadaná nebyla.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 20.6.2017 10:23

Tj: Myslíš na TT a nebo na sídlišti?

Karosák: Tak proto si DP postavil kropící tramvaj :lol:

Odpovědět