Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Karosák » 07.7.2017 9:55

Taky jsem s ním měl v noci brífink u hydrantu u nás na 20. :-D Naplnil, dojel na Černokosteleckou a zpět a zbývala ještě 1/3, když lil pouze na trávu a rychlostí max 20 km/h. Došli jsme ke spekulacím, že někteří to musí otevřít hned za vratama a cákají všude bo jinak prý neví, jak je možné to tak rychle vylít. Naplnění i s manipulací opravdu v klidu do půl hodiny a to je prý v našem hydrantu ještě malý tlak.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 07.7.2017 9:16

Dneska jsem se bavil s řidičem mazavky, bo u nás ve vozovně bere vodu. Cisterna mu vystačí z Dejvický (Zelený? nějak jsem se zapomněl přesně zeptat, říkal "zespoda") až do Vokovic a ještě prý něco zbyde. A protože jsem měl služebák, pořád jsme se potkávali a nepřišlo mi, že kropí málo, ono se tam najednou toho nedá vylejt moc (bo to steče). Bral to asi 3x nahoru a dolů, přišlo mi to dostatečný.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.7.2017 8:53

V. Ložek píše:..........
Aby to mělo smysl, musela by se použít dávka alespoň několik litrů na m2. V těch vedrech co byly koncem června bych to viděl optimálně tak na 5 l na m2. V tom případě by ovšem obsah nádrže stačil na závlahu jen 1000 m2, tj. asi 170 m dvojkolejné trati.
Celá kce s kropicí tramvají se mi tím pádem jeví jako potěmkinova vesnice.
az na to, že nevím jak chceš kropit tou tramvají dvě koleje za ráz Z:arrow: ROZHODNĚ VÝDRŽ OBSAHU JEJÍ NÁDRŽE NA VODU JE UDÁVÁNA JEDNOKOLEJNĚ, TAK SI POČTY PŘEPOČÍTEJ, AŤ ODPOVÍDAJÍ REALITĚ.
+ 5l/m2 se mi zdá moc-páč to je sloupec vody 5mm - neměla by stačit cca tak 1/2 :?:

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 18.12.2006 22:17

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od V. Ložek » 06.7.2017 23:56

Jirka píše:Bylo tam, že při optimální zálivce se kropí při rychlosti 20 km/h a nádrž stačí na cca 1400m trati.
Tramvajová trať (dvojkolejná) má šířku cca 6 m. 1400 m trati tedy znamená plochu trávníku 8400 m2. Při obsahu nádrže 5000 l tedy připadá cca 0,6 l na m2.
V tom případě se tedy nejedná v žádném případě o závlahu, která by mohla mít nějaký významnější vliv na stav trávníku, ale pouze o kropení při kterém se prakticky žádná voda ke kořenům nedostane.
Aby to mělo smysl, musela by se použít dávka alespoň několik litrů na m2. V těch vedrech co byly koncem června bych to viděl optimálně tak na 5 l na m2. V tom případě by ovšem obsah nádrže stačil na závlahu jen 1000 m2, tj. asi 170 m dvojkolejné trati.
Celá kce s kropicí tramvají se mi tím pádem jeví jako potěmkinova vesnice.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 23.6.2017 21:57

MM-Mikulovsky píše: ...na to se v Braníku....konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.
To je sice moc hezký, jenže žádná "plnotučná zabezpečovačka" to stejně nebude, takže pořád platí jízda na rozhled. A je poněkud trapné, když v úseku, kde máš traťovou 60, musíš jet 30 jen proto, protože nevidíš za roh. Přitom by se nemuselo vymejšlet nic složitýho, jen by stačilo lehce popílit to křoví.
Což v žádném případě není nic proti té vexli, tu vítám.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.6.2017 11:14

9001 píše:MM-Mikulovsky : Jsme se nepochopili. Já myslel, že nadáváš, že nevidíš kvůli křoví do oblouku jestli tam něco stojí nebo ne.
na to se v Braníku s nějakým zdržením (proti slibovanému loňskému termínu) konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 23.6.2017 11:06

MM-Mikulovsky : Jsme se nepochopili. Já myslel, že nadáváš, že nevidíš kvůli křoví do oblouku jestli tam něco stojí nebo ne.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.6.2017 10:48

9001 píše:Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami :D

Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.
nechápeš - ta zeď má být alespoň 0,5m (ale raději víc) od průjezdního profilu TRAM, protože v opačném případě vážně hrozí i zjevné poškrabání jejích "kastlí" (zejména zafouká-li vítr tak, že se jich dokáží dotknout silnější větve) :!:
Bobik píše:........
MM-Mikulovsky píše:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy. 8-)
..........
pamatuješ si blbě, protože i na Trojské se zeleň podél TT, když né každý rok, tak ob rok zastříhává - v místě to poznáš zejména podél té zeleně/keřů mezi TT a PK, ale je pravda, že jak se to zjevně dělá nějak ručně, tak stromy se nedokáží zastřihnout až do výšky střech TRAM a právě nedávno v jiném úseku s 15T jsem zjevně došel ke "kontaktu" silnějších větví stromů s bočními kryty výzbroje na střeše!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 23.6.2017 10:14

Souhlas s Bobíkem. Stačí se projet kdekoli na silnici "mimo" civilizaci. Profil si vozidla udržují poměrně účinně sami :D

Zase chápu MM, že by ta "zed" měla mít tak metr, aby přes ní bylo vidět.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobik » 23.6.2017 0:56

von Špilberk píše: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:
Tak určitě, překvapovat by mě to nemělo, sice by zdravý rozum doporučoval něco jiného (třeba JŘ noček na palubě, aby se vědělo), ale zase, nedělám si přehnaný iluze, přecijen jsem u tohodle podniku už nějakej ten tejden... :lol:
MM-Mikulovsky píše:DPP by potřebovalo sekací rameno, které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy....
Co si vzpomínám, tak třeba na Trojský si tramvaje profil udržujou samy. Vždycky mě tam fascinovala ta "rovná zelená zeď", akorát v horní třetině s výkusem od hrazdy. 8-)
petr03 píše:Vzpamatuje se z toho ta trava?
Bezesporu. Třeba kolem Sazky se to nekropilo snad nikdy, ale tráva je tam furt. Pravda, anglickej trávník to zrovna není, jsou to spíš všelijaký odolný plevely, ale zelený to je a účel to plní.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od Bobek » 22.6.2017 8:34

To by se muselo zalejvat systematicky, ono to z té horní vrstvičky strašně rychle odteče. V posledních dnech akorát párkrát zaznamenán průjezd vzduchosvěžovací cisterny.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od petr03 » 21.6.2017 23:27

Vrsovice by taky potrebovaly zalejt. Dnes jsem jel od slavie po bohemku, a sucha trava. Tech mist je docela hodne. Vzpamatuje se z toho ta trava?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.6.2017 14:39

Bobik píše:
von Špilberk píše:To by znamenalo, že než se zaleje trať od Střešovic na Petřiny, tak se tramvaj 4x vrátí k plnění. #-o
A to se vyplatí... :roll:
Co chceš, kdysi jsem jezdil s kropičkou a ta měla lejtu 7 kubíků. To by docela odpovídalo, ten kilák a půl při "optimální" zálivce (zase se to nedá jen tak pocákat, aby to mělo smysl).
Že se "zatím" plnilo jen ve vozovnách nic neznamená, po městě jsou mraky hydrantů. Holt obsluha vyfasuje panáka s hodinama (přenosný nástavec na hydrant s vodoměrem) a seznam vhodných hydrantů v blízkosti kolejí, ve smyčkách atd. Vzhledem k tomu, že se bude kropit jen v noci, tak to případně ničemu nebude vadit.
Ostatně který tratě přicházej teoreticky v úvahu? Kolem Sazka arény, Petřiny, Břevnov, kolem Gongu, Evropská, kolem Hradu (který dál?)? A který z nich je potřeba skutečně kropit, bo hnusně schnou? Evropská, Sazka, max kolem Ořechovky (v lese nad Bateríí to neschne), ...?
takže:
1.) "panáka" pro "nasazení na podporchový hydrant jsem v té TRAM viděl (ale asi bez "hodin"/vodoměru = s ním či bez, tak manipulace je snad stejná
2.) už jsem slyšel, že by to chtělo druhý vůz jen s cisternou = ta by mohla mít trojnásobnou kapacitu, tak to by mohlo třeba vystačit s tou stávající na Střešovice - Petřiny (tam se obě nádrže doplni během stání kropičky na druhé koleji než noční linka - vhodné určení kolejí by bylo vyvozeno dle polohy hydrantu, a nakonec vyjede DC těsně za spojem noční linky, aby jí rychlostí 20km/h nezdržovala)
3.) DPP by potřebovalo (ať již na "mažačce" či dvoucestném vozidle) "sekací rameno", které by mělo dokázat "ořezat" i vertikálně křoviny/stromy - např.v Braníku, kde to bylo minulý týden již výrazně zarostlejší až k profilu TRAM

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od von Špilberk » 21.6.2017 10:19

V tomto provedení určitě. :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní, služební a dispečerské vozy

Příspěvek od 9001 » 21.6.2017 8:56

von Špilberk píše:Bobík: tak se pak nezapomeň pochlubit, až chytneš s nočkou kropičku před sebou. :wink:
V tom vedru co je v noci to může být i příjemné :lol: :lol:

Odpovědět