Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od 2217 » 12.12.2007 21:06

no, kastle je taky vlastně kryt, ne? Jo a napadá mě, pokud někdo zlikviduje kaslti T6, dá se na to postavit něco jinýho, nebo prostě šrotace zbytku?

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Quetzalcoatl » 12.12.2007 21:00

Karotka píše:Náhradní díl je taky kryt svítilny, a při výměně kulatého za hranatý se snad nemusí nic extra schvalovat.
To ale není tak zásadní díl.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Karotka » 12.12.2007 20:46

Náhradní díl je taky kryt svítilny, a při výměně kulatého za hranatý se snad nemusí nic extra schvalovat.

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Quetzalcoatl » 12.12.2007 20:26

Takhle: wana není sporná, krom nátěru nemá chyby. Jen použití odlišné kastle pod označením náhradní díl je trochu divné a úplně mi to nesedí. To nic nemění na tom, že papírové rekonstrukce jsou dobré a užitečné (mimo T3R.PV). :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od PvvS » 12.12.2007 19:39

Hmmm :
http://www.pragoimex.cz/l.php?id=18

Vario LF3
Alternativ­ní řešení

Technické podmínky vozidla mohou být upraveny podle přání zákazníka např:

* novostavba vozidla / modernizace vozidel T3
* rozchod 1 435 mm / 1 000 mm / 1 524 mm
* jednosměrnost / obousměrnost
* pohon AC / DC

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Quetzalcoatl » 12.12.2007 18:56

Proxy píše:Pokud by chtěl tedy někdo z T3 vytvořit nějaký nízkopodlažní obousměrný kočkopes - musel by si nejdřív zařídit jeho homologační proces, což se samozřejmě nevyplatí pro kusovou výrobu 8-) Takže bych se invaze různých rekonstrukcí určitě nebál. Proto také měl DPP dlouho odstup než začal s výrobou wan.
Mě jde o to jestli by DÚ dovolil v rámci "rekonstrukce" homologovat a tady i použít náhradní díl, jenž určitě není náhradní. Už ta wana mi příjde sporná. VarCb3 je v pořádku, to samé dělalo i ČKD. Jako že by na DÚ řekli - RP.V si dělejte, ale kloubák musíte vést jako novostavbu.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Proxy » 12.12.2007 17:12

vláčky87 píše:Proxy, nemáš tak úplně pravdu, tu homologaci např. u Wan nebo VarCB3 si nezařizoval žádný jednotlivý DP,tu si musel vyřídit dodavatel, tudiž Pragoimex+KOS,ta homologace je oddělená pro karoserii k modernizacím a novostavbu. Obdobně je to s článkem pro KT8 kde je homologace pro rekonstrukce, neboť článek KT8D5N z ČKD DS je novostavba a technicky/klouby/ do starých KT8D5 nevhodný.
Pravdu máme oba, neb si doplnil tu další sadu papírů, které je třeba vyběhat pro samotné náhradní díly 8-) Pokud se nemýlím, tak už tu máme 3 homologace (resp. schválení)
1/ náhradní skříň
2/ nový typ tramvaje
3/ jednotlivý vůz nového typu
.... a možná ještě někdo něco přidá :wink:

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od vláčky87 » 12.12.2007 15:30

Proxy, nemáš tak úplně pravdu, tu homologaci např. u Wan nebo VarCB3 si nezařizoval žádný jednotlivý DP,tu si musel vyřídit dodavatel, tudiž Pragoimex+KOS,ta homologace je oddělená pro karoserii k modernizacím a novostavbu. Obdobně je to s článkem pro KT8 kde je homologace pro rekonstrukce, neboť článek KT8D5N z ČKD DS je novostavba a technicky/klouby/ do starých KT8D5 nevhodný.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Proxy » 12.12.2007 13:09

Quetzalcoatl píše:PvvS: Tak to je docela drsné. Jak dlouho se dá ten průkaz recyklovat a jak moc se dá "náhradní díl" modifikovat? Nelíbí se mi představa, že by se postupem času z toho vyvrbila třeba NP kloubová obousměrná tramvaj. :) A ta by třeba jezdila na papíry nějakého šestitisícováka. Nebo ještě lépe T1/3. :)
Pozor, tady trochu mícháš jablka s hruškama :!: Něco jiného je schálit si nový typ rekonstrukce a něco jiného je schálení samotného vozu Z:idea:
Rekostrukci, jak tady popsal PvvS, totiž předchází homologace typu T3R.PV - tedy Dopravní podnik si nejřív musel vyběhat všechny papíry ohledně nového typového vzoru a pak teprve může začít sekat rekonstrukce jako Baťa cvičky :wink:

Pokud by chtěl tedy někdo z T3 vytvořit nějaký nízkopodlažní obousměrný kočkopes - musel by si nejdřív zařídit jeho homologační proces, což se samozřejmě nevyplatí pro kusovou výrobu 8-) Takže bych se invaze různých rekonstrukcí určitě nebál. Proto také měl DPP dlouho odstup než začal s výrobou wan.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od vláčky87 » 12.12.2007 12:52

Víte chlapci, ono s těmi cenami je to ošidné, je nutno zvážit, za jakých podmínek a kde je ta modernizace nebo novostavba dělána, co se do těch nákladů skutečně počítá a co je skryto někde jinde. Prostě jiné sazby má výrobce a jiné např. dílny,které jsou určitou formou dotovány.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 12.12.2007 11:57

Nin píše:Ad Demon: to je pravda.Ceny wan - olomoucka novostavba stoji 18,1 mega Brno a Ostrava minus cca 5 mega Liberec minus cca 9 mega a Praha je jeste levnejsi...
Jsou-li ty ceny skutečný a zvlášť ta olomoucká (i z jiných zdrojů mám tutéž cifru), tak za cenu jedné novostavby lze pořídit dvě "papírové rekonstrukce".
A to už je slušnej mazec... =D>

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Jabberwocky » 12.12.2007 10:01

Karotka: Jo, s tou Théseovou lodí to sedí krásně :-D

Nin
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 30.10.2007 9:12

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Nin » 12.12.2007 6:34

Ad Demon: to je pravda.Ceny wan - olomoucka novostavba stoji 18,1 mega Brno a Ostrava minus cca 5 mega Liberec minus cca 9 mega a Praha je jeste levnejsi...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Karotka » 11.12.2007 23:10

Recyklace průkazů, problém identity a kontinuity. Tím se zabývali už filosofové ve starém Řecku (tzv. Théseova loď) a vybádali, že jiný názor bude mít podnikový účetní, jiný názor kovošrotéř, jiný názor skalní šotouši... a všichni mají pravdu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od 9001 » 11.12.2007 22:49

Quetzalcoatl píše:PvvS: Tak to je docela drsné. Jak dlouho se dá ten průkaz recyklovat a jak moc se dá "náhradní díl" modifikovat? Nelíbí se mi představa, že by se postupem času z toho vyvrbila třeba NP kloubová obousměrná tramvaj. :) A ta by třeba jezdila na papíry nějakého šestitisícováka. Nebo ještě lépe T1/3. :)
Sice jednosměrná,ale kloubová NP verze jezdí v Plzni. Jde o ex pražské vozy 6326 a 6393, ze kterých se stala K3R-NT 311

Odpovědět