Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 27.2.2008 20:46

A k předchozím mému příspěvku dodávám, že dalším cvičkou v řadě by měl být vůz ev.č.5524, který by měl být z(re)konstruován z vozu 6965 (tohle ovšem naprosto bez záruky).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 03.1.2008 6:20

Někde jsem tu psal, že další cvičný vůz zatím není aktuální a ejhle ! Změna !
V roce 2008 je údajně požadavek na další tři cvičky...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 01.1.2008 15:41

Ono cvičných vozů T3RP hned tak nebude dostatek a mezitím stejně dojde k vyřazení většiny cv. odporových T3, takže ty mezery tam určitě budou. To ovšem neznamená, že ty čísla nemohou pak obsadit. Jen mě napadá, že jestli budou probíhat dodávky 15T tak jak mají plánováno a i přes rušení SU bude tramvají T3RP dostatek, tak ty první šumperské RP zřejmě budou dány k dispozici jako školní vleky. Stejně jsou už pěkně plesnivý. Zřejmě časem dojde i k vyřazení 5519, protože předělávat jí na cv. RP asi nehrozí. Ti raději vezmou nějaké poslední Sučko. No a na vyškolení řidičů na posledních pár klasických T3 bude škole stačit 5518 a 5520 + SU vleky s případnou rezervou nějakého zachovalého cvičného vozu. Protože si myslím, že se žáci v prvé řadě budou učit s vozy T3RP a jako třešničku na dortu se bodou jeden den učit jezdit se zrychlovačem.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: evidenční čísla

Příspěvek od MF » 01.1.2008 15:17

Kulík píše:
MF píše:
Já si právě myslím, že pro přesnou identifikaci by měla být ucelená řada. Když se dělal vůz 5518, 5519 a 5520, tak jsem si říkal inu dobrá, je to do dvacítky a je to ucelená serie a jde to po sobě, pak už je 5521 a to je měrka. Ale že to přeskočí dvacítku mě nenapadlo. Zrovna pracovní vozy vynikají několikátým obsazením čísel. Třeba 5511-18 je také druhé obsazení, protože pod těmito čísly bývaly označeny manipulační vozy provozovnen. Číslem 5519 býval označen reklamní vůz a teď je také použito na cvičný tyristor.
A 5523 je také druhé obsazení - to první byl odporový mazač. Tudíž logičtějěí by už bylo druhé obsazení 5522 nebo rovnou 5224...
Tak to vidíte velebnosti :shock:

Kulík
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 17.5.2004 16:23
Bydliště: Praha

Re: evidenční čísla

Příspěvek od Kulík » 01.1.2008 15:10

MF píše:
Já si právě myslím, že pro přesnou identifikaci by měla být ucelená řada. Když se dělal vůz 5518, 5519 a 5520, tak jsem si říkal inu dobrá, je to do dvacítky a je to ucelená serie a jde to po sobě, pak už je 5521 a to je měrka. Ale že to přeskočí dvacítku mě nenapadlo. Zrovna pracovní vozy vynikají několikátým obsazením čísel. Třeba 5511-18 je také druhé obsazení, protože pod těmito čísly bývaly označeny manipulační vozy provozovnen. Číslem 5519 býval označen reklamní vůz a teď je také použito na cvičný tyristor.
A 5523 je také druhé obsazení - to první byl odporový mazač. Tudíž logičtějěí by už bylo druhé obsazení 5522 nebo rovnou 5224...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: evidenční čísla

Příspěvek od MF » 01.1.2008 15:01

Oskar píše:Třeba je to záměr, aby pro přesnou identifikaci vozu stačilo pouze číslo a ne ještě slovní doprovod, jako třeba "To je ta 5516 ještě před přestavbou na cvičnou"...
Ostatně u KT8 máme taky dva děravé číslovací plány - 9001-47, co ubývá a 9051-97 co přibývá a myslím, že je to tak lepší, než aby se říkalo 9001 před reko/9001 po reko...
Já si právě myslím, že pro přesnou identifikaci by měla být ucelená řada. Když se dělal vůz 5518, 5519 a 5520, tak jsem si říkal inu dobrá, je to do dvacítky a je to ucelená serie a jde to po sobě, pak už je 5521 a to je měrka. Ale že to přeskočí dvacítku mě nenapadlo. Zrovna pracovní vozy vynikají několikátým obsazením čísel. Třeba 5511-18 je také druhé obsazení, protože pod těmito čísly bývaly označeny manipulační vozy provozovnen. Číslem 5519 býval označen reklamní vůz a teď je také použito na cvičný tyristor.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: evidenční čísla

Příspěvek od Oskar » 01.1.2008 14:45

Třeba je to záměr, aby pro přesnou identifikaci vozu stačilo pouze číslo a ne ještě slovní doprovod, jako třeba "To je ta 5516 ještě před přestavbou na cvičnou"...
Ostatně u KT8 máme taky dva děravé číslovací plány - 9001-47, co ubývá a 9051-97 co přibývá a myslím, že je to tak lepší, než aby se říkalo 9001 před reko/9001 po reko...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

evidenční čísla

Příspěvek od MF » 01.1.2008 14:29

Docela by mě zajímalo kdo vymýšlý číslování vozů. Konkrétně mám na mysli cvičný vůz 5523. Když se dělal vůz 5516 (II.) tak jsem byl rád, že mu zůstalo původní číslo. Nový vůz 5523 není předělaný původně cvičný vůz a tak nechápu proč neobdržel číslo nějakého zrušeného cvičného vozu, aby byla ucelená řada a ne na přeskáčku. V řadě 5501 až tedy k 5523 jsou volná čísla 5507, 08,10, 12, 14, 15. 5521 je současný měřák a 5522 je zase číslo volné po bývalém měřáku. Nechápu tedy proč jdou dále. #-o

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MF » 30.12.2007 12:07

PvvS píše:Mam dotaz ke starsim sluzebnim vozum. Mely nejakou upravu vyzbroje ? Trebas serioparalel ? Nbo jenom klasika TR37 ?
Pokud je mi známo, tak serioparalel měly už dvounápravové vozy z výroby :D Když půjdu do extrému, tak i Téčka mají serioparalel, ale tak, že dva motory v podvozku jsou v sérii a podvozky k sobě paralel :D . Jinak doopravdy - ze služebních T ji má snad jen 5521 o jiných nevím.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od PvvS » 29.12.2007 19:22

Mam dotaz ke starsim sluzebnim vozum. Mely nejakou upravu vyzbroje ? Trebas serioparalel ? Nbo jenom klasika TR37 ?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od MOp » 28.12.2007 1:17

Nešíbuje, to byla její poslední jízda.. viz
http://foto.prazsketramvaje.cz/2007/pro ... /index.php - hned prvni fotka.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Štěpán » 28.12.2007 0:43

Někdy cca před 10 dnama jsem viděl 5515, kterou táhla 5557 od Pražské tržnice směrem k Dělnické, takže se s ní teď nějak šíbuje.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Fořtík » 27.12.2007 14:06

Včera jsem tak prováděl čučing na vůz 5523, který už nějaký ten den stále stojí na stejném místě - nějak jsem si ho předtím nevšímal, ale když tam včera stál tak sám (bez hrdobce :lol: )... No, nebudu to protahovat, mezi cvičnými vozy je to zase po dlouhé době průkopník v jistém směru - jako ostatní nová erpéčka, má i toto vozítko zakrytované podvozky. No, vypadá to zajímavě. :-)

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od Pepa » 18.12.2007 22:34

Co vim, tak 5515 stojí již delší dobu na kusé koleji ve Vokovicích...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pracovní a služební vozy

Příspěvek od demon » 18.12.2007 22:00

Foťte 5515, její konec se blíží.
Popravdě už delší dobu nevypadá vůbec dobře... (-X

Odpovědět