Pracovní, služební a dispečerské vozy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
A k předchozím mému příspěvku dodávám, že dalším cvičkou v řadě by měl být vůz ev.č.5524, který by měl být z(re)konstruován z vozu 6965 (tohle ovšem naprosto bez záruky).
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Někde jsem tu psal, že další cvičný vůz zatím není aktuální a ejhle ! Změna !
V roce 2008 je údajně požadavek na další tři cvičky...
V roce 2008 je údajně požadavek na další tři cvičky...
Re: Pracovní a služební vozy
Ono cvičných vozů T3RP hned tak nebude dostatek a mezitím stejně dojde k vyřazení většiny cv. odporových T3, takže ty mezery tam určitě budou. To ovšem neznamená, že ty čísla nemohou pak obsadit. Jen mě napadá, že jestli budou probíhat dodávky 15T tak jak mají plánováno a i přes rušení SU bude tramvají T3RP dostatek, tak ty první šumperské RP zřejmě budou dány k dispozici jako školní vleky. Stejně jsou už pěkně plesnivý. Zřejmě časem dojde i k vyřazení 5519, protože předělávat jí na cv. RP asi nehrozí. Ti raději vezmou nějaké poslední Sučko. No a na vyškolení řidičů na posledních pár klasických T3 bude škole stačit 5518 a 5520 + SU vleky s případnou rezervou nějakého zachovalého cvičného vozu. Protože si myslím, že se žáci v prvé řadě budou učit s vozy T3RP a jako třešničku na dortu se bodou jeden den učit jezdit se zrychlovačem.
Re: evidenční čísla
Tak to vidíte velebnostiKulík píše:A 5523 je také druhé obsazení - to první byl odporový mazač. Tudíž logičtějěí by už bylo druhé obsazení 5522 nebo rovnou 5224...MF píše:
Já si právě myslím, že pro přesnou identifikaci by měla být ucelená řada. Když se dělal vůz 5518, 5519 a 5520, tak jsem si říkal inu dobrá, je to do dvacítky a je to ucelená serie a jde to po sobě, pak už je 5521 a to je měrka. Ale že to přeskočí dvacítku mě nenapadlo. Zrovna pracovní vozy vynikají několikátým obsazením čísel. Třeba 5511-18 je také druhé obsazení, protože pod těmito čísly bývaly označeny manipulační vozy provozovnen. Číslem 5519 býval označen reklamní vůz a teď je také použito na cvičný tyristor.
Re: evidenční čísla
A 5523 je také druhé obsazení - to první byl odporový mazač. Tudíž logičtějěí by už bylo druhé obsazení 5522 nebo rovnou 5224...MF píše:
Já si právě myslím, že pro přesnou identifikaci by měla být ucelená řada. Když se dělal vůz 5518, 5519 a 5520, tak jsem si říkal inu dobrá, je to do dvacítky a je to ucelená serie a jde to po sobě, pak už je 5521 a to je měrka. Ale že to přeskočí dvacítku mě nenapadlo. Zrovna pracovní vozy vynikají několikátým obsazením čísel. Třeba 5511-18 je také druhé obsazení, protože pod těmito čísly bývaly označeny manipulační vozy provozovnen. Číslem 5519 býval označen reklamní vůz a teď je také použito na cvičný tyristor.
Re: evidenční čísla
Já si právě myslím, že pro přesnou identifikaci by měla být ucelená řada. Když se dělal vůz 5518, 5519 a 5520, tak jsem si říkal inu dobrá, je to do dvacítky a je to ucelená serie a jde to po sobě, pak už je 5521 a to je měrka. Ale že to přeskočí dvacítku mě nenapadlo. Zrovna pracovní vozy vynikají několikátým obsazením čísel. Třeba 5511-18 je také druhé obsazení, protože pod těmito čísly bývaly označeny manipulační vozy provozovnen. Číslem 5519 býval označen reklamní vůz a teď je také použito na cvičný tyristor.Oskar píše:Třeba je to záměr, aby pro přesnou identifikaci vozu stačilo pouze číslo a ne ještě slovní doprovod, jako třeba "To je ta 5516 ještě před přestavbou na cvičnou"...
Ostatně u KT8 máme taky dva děravé číslovací plány - 9001-47, co ubývá a 9051-97 co přibývá a myslím, že je to tak lepší, než aby se říkalo 9001 před reko/9001 po reko...
Re: evidenční čísla
Třeba je to záměr, aby pro přesnou identifikaci vozu stačilo pouze číslo a ne ještě slovní doprovod, jako třeba "To je ta 5516 ještě před přestavbou na cvičnou"...
Ostatně u KT8 máme taky dva děravé číslovací plány - 9001-47, co ubývá a 9051-97 co přibývá a myslím, že je to tak lepší, než aby se říkalo 9001 před reko/9001 po reko...
Ostatně u KT8 máme taky dva děravé číslovací plány - 9001-47, co ubývá a 9051-97 co přibývá a myslím, že je to tak lepší, než aby se říkalo 9001 před reko/9001 po reko...
evidenční čísla
Docela by mě zajímalo kdo vymýšlý číslování vozů. Konkrétně mám na mysli cvičný vůz 5523. Když se dělal vůz 5516 (II.) tak jsem byl rád, že mu zůstalo původní číslo. Nový vůz 5523 není předělaný původně cvičný vůz a tak nechápu proč neobdržel číslo nějakého zrušeného cvičného vozu, aby byla ucelená řada a ne na přeskáčku. V řadě 5501 až tedy k 5523 jsou volná čísla 5507, 08,10, 12, 14, 15. 5521 je současný měřák a 5522 je zase číslo volné po bývalém měřáku. Nechápu tedy proč jdou dále.
Re: Pracovní a služební vozy
Pokud je mi známo, tak serioparalel měly už dvounápravové vozy z výroby Když půjdu do extrému, tak i Téčka mají serioparalel, ale tak, že dva motory v podvozku jsou v sérii a podvozky k sobě paralel . Jinak doopravdy - ze služebních T ji má snad jen 5521 o jiných nevím.PvvS píše:Mam dotaz ke starsim sluzebnim vozum. Mely nejakou upravu vyzbroje ? Trebas serioparalel ? Nbo jenom klasika TR37 ?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Mam dotaz ke starsim sluzebnim vozum. Mely nejakou upravu vyzbroje ? Trebas serioparalel ? Nbo jenom klasika TR37 ?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Nešíbuje, to byla její poslední jízda.. viz
http://foto.prazsketramvaje.cz/2007/pro ... /index.php - hned prvni fotka.
http://foto.prazsketramvaje.cz/2007/pro ... /index.php - hned prvni fotka.
Re: Pracovní a služební vozy
Někdy cca před 10 dnama jsem viděl 5515, kterou táhla 5557 od Pražské tržnice směrem k Dělnické, takže se s ní teď nějak šíbuje.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Včera jsem tak prováděl čučing na vůz 5523, který už nějaký ten den stále stojí na stejném místě - nějak jsem si ho předtím nevšímal, ale když tam včera stál tak sám (bez hrdobce )... No, nebudu to protahovat, mezi cvičnými vozy je to zase po dlouhé době průkopník v jistém směru - jako ostatní nová erpéčka, má i toto vozítko zakrytované podvozky. No, vypadá to zajímavě.
Re: Pracovní a služební vozy
Co vim, tak 5515 stojí již delší dobu na kusé koleji ve Vokovicích...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní a služební vozy
Foťte 5515, její konec se blíží.
Popravdě už delší dobu nevypadá vůbec dobře...
Popravdě už delší dobu nevypadá vůbec dobře...