Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 23.2.2007 12:08

"Ruka" je původně nákladní pracovní T3 s hydraulickou rukou. V současné době již dávno bez ruky a asi 3 roky upravená na sněhový pluh vozovny Pankrác

admirak

Příspěvek od admirak » 23.2.2007 11:08

2217 píše:Typuju to na zkomolení slova "tyristor" (opravdu se to tak píše, hledala jsem ve Slovníku cizích slov, co to vůbec je) a dále jde o pomluvu jakéhosi vozu (5572???) přezdívaného zřejmě "ruka" a jeho jízdních vlastností.
Ano je to zkomolení slova tyristor a přezdívka ruka opravdu patří vozu 5572.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 23.2.2007 10:57

aspirine píše:co je ruka po generální opravě je línější,je to sice teristor, ale o srovnání z normálnim teristorem to poznat jde,vzhled má pěknej ale ty jízdní vlastnosti to kazej,je to sice pracovní tramvaj nepotřebuje to ale na to přejíždění a plužení v zimě by se to šiklo :wink:
Typuju to na zkomolení slova "tyristor" (opravdu se to tak píše, hledala jsem ve Slovníku cizích slov, co to vůbec je) a dále jde o pomluvu jakéhosi vozu (5572???) přezdívaného zřejmě "ruka" a jeho jízdních vlastností.

admirak

Příspěvek od admirak » 23.2.2007 0:22

aspirine píše:co je ruka po generální opravě je línější,je to sice teristor, ale o srovnání z normálnim teristorem to poznat jde,vzhled má pěknej ale ty jízdní vlastnosti to kazej,je to sice pracovní tramvaj nepotřebuje to ale na to přejíždění a plužení v zimě by se to šiklo :wink:
Možná je to dvný, ale nepochopil jsem jak to myslíš.

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 23.2.2007 0:18

aspirine píše:co je ruka po generální opravě je línější,je to sice teristor, ale o srovnání z normálnim teristorem to poznat jde,vzhled má pěknej ale ty jízdní vlastnosti to kazej,je to sice pracovní tramvaj nepotřebuje to ale na to přejíždění a plužení v zimě by se to šiklo :wink:
To jsem nějak nepobral. Co tím chtěl básník říci?

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aspirine » 22.2.2007 23:24

jde o vůz 5572, přiznám se že nevim jak se to píše,ale co slyšim známí tak řikaj teristor je to asi hovoroví tak se omlouvám

admirak

Příspěvek od admirak » 22.2.2007 23:20

DJ LA DÉFENSE píše:neřiká se náhodou Tyristor? já teda nevim, a vysvětlí mi někdo o co jde??? já to nějak nepochopil
Taky si myslím že to je Tyristor, ale říká se také Terezka tak nevím....

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 22.2.2007 23:19

neřiká se náhodou Tyristor? já teda nevim, a vysvětlí mi někdo o co jde??? já to nějak nepochopil

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 22.2.2007 23:14

aspirine píše:co je ruka po generální opravě je línější,je to sice teristor, ale o srovnání z normálnim teristorem to poznat jde
????? :shock: :shock: Opravdu úžasný.

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aspirine » 22.2.2007 23:06

co je ruka po generální opravě je línější,je to sice teristor, ale o srovnání z normálnim teristorem to poznat jde,vzhled má pěknej ale ty jízdní vlastnosti to kazej,je to sice pracovní tramvaj nepotřebuje to ale na to přejíždění a plužení v zimě by se to šiklo :wink:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 28.9.2006 11:44

Sirka píše:2 Karotka - Díky. Myslel jsem T3, ale takhle to je ještě lepší. Možná ještě jedna otázka mě teď napadla - byla řada ev. čísel T3 bez významnějších mezer (např. 6009, 6010 atd., protože nějak nechápu, když první T3 byla 6102, co bylo před 6102 za čísla)?
Přesměrovávám -> viewtopic.php?t=574

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 28.9.2006 11:40

2 Karotka - Díky. Myslel jsem T3, ale takhle to je ještě lepší. Možná ještě jedna otázka mě teď napadla - byla řada ev. čísel T3 bez významnějších mezer (např. 6009, 6010 atd., protože nějak nechápu, když první T3 byla 6102, co bylo před 6102 za čísla)?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 28.9.2006 7:17

Petr píše:Optimisto, 5516 celý kurz mít nemůžeš :-) 5516 a 5519 máš v kurzu maximálně jednu směnu. Jinak jezdíš na voze, který patří instruktorovi a 5513 je jen vlek, pro zkoušky jízd s dvojicí. Takže se neboj, ovládat ho budeš maximálně z jiného vozu
Škoda, ale aspoň, že to je vlečňák.... Co ho takhle někde nenápadně zrušit.. :D Jéje, pane instruktor, ono to vykolejilo samo a spadlo do Vltavy :twisted:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 27.9.2006 19:57

Sirka píše:Myslel jsem nejstarší nemuzejní (a 6102 se snad dá považovat za muzejní). Jinak teda žasnu nad tímto unikátem a zároveň mě napadá ještě jedna OT otázka - jaké nejnižší evid. číslo měla kdysi jakákoliv pražská tramvaj (bez prac. vozů 5xxx nebo 4xxx)?
To jsou otázky :lol: samozřejmě že č. 1 a dokonce několikrát (koňka, Křižík, Hlaváček, Vinohrady)
- "Klasické" vozy s designem od Jana Kotěry začínaly č. 178.
- Pracovní vozy vzniklé úpravou osobních se původně číselně neodlišovaly, pak se zařadily mezi 4xxx a 5xxx.
- Nejnižší číslo vozu T1 bylo 4101 (pracovní s "billboardy", jen krátce), z osobních bylo nejnižší číslo 5001.
- Nejnižší číslo vozu T3 je 5401 (pracovní se sněhovým pluhem), z osobních 6009 (papírová modernizace T1).

(podle: Vozidla pražské tramvajové dopravy. Stanislav Linert, 1995)

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 27.9.2006 19:02

Myslel jsem nejstarší nemuzejní (a 6102 se snad dá považovat za muzejní). Jinak teda žasnu nad tímto unikátem a zároveň mě napadá ještě jedna OT otázka - jaké nejnižší evid. číslo měla kdysi jakákoliv pražská tramvaj (bez prac. vozů 5xxx nebo 4xxx)?

Odpovědět