Pracovní, služební a dispečerské vozy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod syverin v 27.9.2006 8:34

Tramvajak: vidíš a tohle by mne třeba nenapadlo...
Ačkoliv si vzpomínám, že mne ty lišty (jakkoliv zatřené emailem) zaujaly už na 6365, když ještě jezdila.
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Odeslatod tramvajak v 26.9.2006 23:07

Řešení soutěže o kondičním voze ev.č. 5513

Kde jste chybovali aneb v čem se odlišuje od ostatních T3, ale stále jej nedělá 100% unikátním:
sdružená zadní světla – nikoliv, má klasická (původní, ležaté provedení má v ČR a SR už jenom mostecký pracovní vůz 206, v provedení na výšku lze vidět poměrně často v Bratislavě a na střešovických skladech 6336 a 6418).
zásuvka mnohočlenného řízení – ano, na zadním čele má zásuvku v původním provedení, dále ji však mají také vozy 5405, 5504, 5509, 5511 a sklad 6418.
stupačky na střechu v původním provedení – zachovány, ovšem tyto se nachází na značném množství dalších vozů včetně dvou T3R.P
původní koženkové sedáky – vůz je vybaven klasickými laminátovými sedačkami, koženkové k vidění pouze na bratislavském pluhu 8404.
koženkou potažené okenní sloupky a paždíky – nene, ve voze 5513 jsou již natřeny barvou.
mezistěna kabiny řidiče – plexi, mírně upravená, tedy také špatná odpověď. Mezistěna ve 100% původním provedení se nachází doposud už jen v mosteckém pracovním voze ev.č. 206.
původní rozlamovací dveře – nejčastější odpověď, ale pouze „přihořívá“. Tyto dveře mají dále cvičný 5505, střešovické sklady 6336 a 6418, brněnský měřící vůz 4123 a vyřazené, avšak stále existující ostravské T3 742 a 743.

V čem tedy spočívá 100% unikátnost tohoto vozu?
> podle dostupných informací se jedná o jediný existující nemuzejní vůz T3 na světě, který má v interiéru ještě stále zachovány původní ozdobné hliníkové lišty s červenou zvýrazňující linkou. =D>
Tyto hliníkové lišty byly v rámci sjednocování s pozdějšími dodávkami jako první odstraňovány z vozů T3 spolu s podobnými vnějšími podokenními. Jedná se sice o detail, tyto detaily však z vozů T3 dělaly celosvětový designerský vrchol šedesátých a sedmdesátých let. Je zázrak, že se do dnešního dne na nějakém voze dochovaly a že se dokonce jedná o pražskou tramvaj! Slintám, když to vidím.
:smt035 :smt034 :smt020 :-({|= :-W
Nemusím doufám připomínat, že soutěž se netýká muzejních T3...

trainzjohny: vozy 6102 a 6129 dělí od sebe asi necelé 4 měsíce, takže ta tvá poznámka o starších vozech je víceméně bezpředmětná (nižší ev.č. neznamená nutně starší vůz)... :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
 
Založen: 02.11.2004 14:03

Odeslatod trainzjohny v 26.9.2006 19:52

To každopádně, ale myslel jem že sirka myslí pouze T3.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod Mapl v 26.9.2006 19:40

Pokud chcete hledat nejstarší vozy, tak sedněte na tramvaj a vystupte u střešovický vozovny a vklouzněte do muzea MHD... :P :)
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
 
Založen: 11.5.2005 19:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady

Odeslatod trainzjohny v 26.9.2006 19:30

Sirka napsal:Z roku 1962?!? Že by nejstarší vůz v Praze?
To těžko v Muzeu je 6102.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod Sirka v 26.9.2006 19:12

Z roku 1962?!? Že by nejstarší vůz v Praze?
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Odeslatod Karotka v 26.9.2006 8:39

Aha. Tak on je tady: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 513-01.jpg
- světla ne, větračky ne... jsou to ty dveře!

Má takové ještě 5505? http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 505-01.jpg
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod MOp v 26.9.2006 8:35

MOp napsal:SEDÁKY MÁ SKOŘÁPKY, ale má PŮVODNÍ DVEŘE! [sorry za caps lock]
sorry to já..
MOp
 

Odeslatod Návštěvník v 26.9.2006 8:34

Jabberwocky napsal:Že by takové ty staré koženkové sedáky? Nebo snad starý typ zadních světel?

SEDÁKY MÁ SKOŘÁPKY, ale má PŮVODNÍ DVEŘE! [sorry za caps lock]
Návštěvník
 

Odeslatod Karotka v 26.9.2006 8:32

Ještě by měl mít starý typ rozlamovacích dveří (ale ty má snad ještě několik dalších prac. vozů) a možná menší posuvnou část oken.
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Jabberwocky v 26.9.2006 8:19

Že by takové ty staré koženkové sedáky? Nebo snad starý typ zadních světel?
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod tramvajak v 25.9.2006 23:08

A máme tady dalšího adepta na přestavbu – kondiční vůz ev.č. 5513.
Tento, poměrně zapomenutý pracovní vůz na sebe během předchozích dní (naposledy dnes - tedy v pondělí) několikrát nešťastně upozornil skutečností, že na dvoře vozovny Pankrác asi čtyřikrát vykolejil při zpětném pohybu a tedy byl odvozen závěr, že s vozem nelze do lodí najíždět jinak, než „po čumáku“. I tak bylo vydáno nařízení o nutné přítomnosti směnového mistra při jízdě s vozem v areálu vozovny. Když si k tomu ještě spojíme technický stav vozu (skříň), je asi každému jasný jeho další osud...
Jde pouze o to, bude-li určen k modernizaci na klasickou T3R.P, nebo cvičnou T3R.P podle vzoru vozu 5516. #-o
Připravil jsem si pro vás v souvislosti s touto tramvají „soutěžní“ otázku:
HÁDEJTE, V ČEM SPOČÍVÁ SOUČASNÁ JEDINEČNOST TOHOTO VOZU ??? :-k
Nápovědou budiž stručná historie vozu: jedná se o vůz T3 původního ev.č. 6129 z roku 1962, tedy úplně první dodávky vozů T3. V roce 1985 byl upraven na reklamní vůz a obdržel ev.č. 5519I, na bočnicích měl instalované reklamní panely. Jinak nebyl upravován. V roce 1995 byl opět vrácen do pravidelného provozu s cestujícími se svým původním evidenčním číslem a konečně na přelomu let 1997 a 98 byl vyřazen pro potřeby Školy ED, kde doposud slouží jako kondiční vůz ev.č. 5513. Za celou svou existenci prošel pouze minimílními úpravami (jediným větším zásahem je dosazení nového předního čela při nehodě v roce 1981) a některé sjednocovací zásahy se jej nedotkly - už tušíte, v čem by mohl být v dnešní době originální?
Šotosoutěžím zdar! 8-[
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
 
Založen: 02.11.2004 14:03

Podbíječky

Odeslatod DPmPET v 26.6.2006 16:06

No celkem jsou 3 akorát že jsou upraveny na zatlačování gumy,stačí sehnat podbíjecí kladiva a může se podbíjet o sto šest.No u podniku se používá na podbíjení Liebher,kdy se podle potřeby namontuje na rameno podbíjecí kladiva.Poprvé se to použilo na rekonstrukci kolejové křižovatky Nákladové nádraží Žižkov.Je pravda že by se jedna strojní podbíječka v Praze uživila ale to by se nesměly provádět zadláždění a zatravnˇování .S pozdravem DPmPET 8-)
DPmPET
 

Podbíječka

Odeslatod Quetzalcoatl v 25.6.2006 21:42

Když jsem si pročítal povídání o podbíječce, tak mě napadlo, zda by se nedala použít na některé případy podbíječka z metra, když už tramvaje nemají vlastní. Sice by se všude asi nevešla, ale pokud ano, tak by DP mohl ušetřit za pronájem tramvajové.
Quetzalcoatl
Uživatel
 
Založen: 23.6.2006 14:23
Bydliště: Praha

Re: Škoda

Odeslatod Predseda v 19.4.2006 12:56

DPmPET. napsal:S tou kabinou jak popisuješ tal jěště mají Pražské služby.U DP máme akorát snad 2 s nástavbou pro přepravu teplé živice.Nástavba podobná jako sypáky pro posyp soli.Co popisuješ tak to je pro přepravu litého asfaltu a to spíš mají Pražské služby.S pozdravem DPmPET 8-)


Jo jo, byla to 706ka na krátkým šasi (MT), ovšem s dlouhou RT kabinou. Nikdy předtím jsem to neviděl, jediná, kterou znám, tak je na středním šasi.
Uživatelský avatar
Predseda
Uživatel
 
Založen: 17.3.2005 9:51
Bydliště: Žumpa

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron