Stránka 38 z 41

Napsal: 27.9.2006 19:02
od Sirka
Myslel jsem nejstarší nemuzejní (a 6102 se snad dá považovat za muzejní). Jinak teda žasnu nad tímto unikátem a zároveň mě napadá ještě jedna OT otázka - jaké nejnižší evid. číslo měla kdysi jakákoliv pražská tramvaj (bez prac. vozů 5xxx nebo 4xxx)?

Napsal: 27.9.2006 14:38
od trainzjohny
To Petr Co se týče 6102 tak díky za ponaučení. Vím jen to co se dočtu v knihách od DP. Když ji vyráběli tak jsem u toho nebyl (ani nemoch) a tak ještě jednou dík za upřesnění.

Napsal: 27.9.2006 12:00
od Petr
I.am.good píše:Mno, hlavně je to pěknej šrot a vzhledem k tomu, že 2.10. jdu do kurzu ŘED a je na tento termín 27!!! lidí, tak doufám, že na něj nebudu mít smůlu...Bral bych tak 5516 :twisted:
Optimisto, 5516 celý kurz mít nemůžeš :-) 5516 a 5519 máš v kurzu maximálně jednu směnu. Jinak jezdíš na voze, který patří instruktorovi a 5513 je jen vlek, pro zkoušky jízd s dvojicí. Takže se neboj, ovládat ho budeš maximálně z jiného vozu

Napsal: 27.9.2006 11:52
od vláčky87
Jako pamětník musím potvrdit údaje, které tu uvedl Petr. Nastoupil jsem 1.8. 62 doTatrovky a motal se kolem náběhu výroby T3. Vůz 6102 určitě nebyl první předaný DP, vyráběl se neskutečně dlouhou dobu a měl sloužit jako cvičný pro zapracování dělníků a ověření řady nových technologií. Nakonec jej předběhly vozy první serie. Bylo to dáno tím,že Tatra do té doby měla výrobu tramvají jako okrajovou záležitost a hlavní byla výroba osobních a nákladních vagónů /Bai,Raj.Nsk,energovlaky pro SSSR a pojízdné měnírny/.O skutečném uvedení 6102 do provozu vypovídá protokol otištěný v knížce p.Mary otomto voze. Dokonce roku 1962 pak obdržel DP celkem 70 vozů,jejichž provedení, především v oblasti místa pro průvodčího se dávku od dávky výrazně měnilo. Po zkušenostech s průběhem výroby tohoto vozu se později od výroby ověřovacích vozů upustilo.

Napsal: 27.9.2006 11:41
od I.am.good
tramvajak píše:Řešení soutěže o kondičním voze ev.č. 5513...
Mno, hlavně je to pěknej šrot a vzhledem k tomu, že 2.10. jdu do kurzu ŘED a je na tento termín 27!!! lidí, tak doufám, že na něj nebudu mít smůlu...Bral bych tak 5516 :twisted:

Napsal: 27.9.2006 10:33
od Petr
trainzjohny píše:to tramvaják: Jesli se nepletu tak 6102 byla dodaná v roce 1961 jako první sériová T3. Takže taková ověřovačka. Ostatní T3 se začaly dodávat až od 1962. Tedy je prokazatelně starší než celá dodávka 6103-6171. Jinak vzhledem k nahrazování zničených T3 jsou někdy i čísla vedle sebe od sebe i několik let. To vím, přece nejsem blbej. :D
No pleteš se velmi... 6102 byl vyráběn jako předsunutý vůz první série vozů T3 na přelomu let 1961/62, aby si na něm Tatrovka vyzkoušela náběh na sériovou výrobu. Do poloviny roku 62 byla hotová jen bočnice a spodek vozu.... Vůz byl dokončen již s prvními vozy až v září 1962 :!: Odlišný byl vůz 6101, 6102 se stavěla více méně shodně s dalšími, tuším, třemi vozy T3

Napsal: 27.9.2006 10:19
od trainzjohny
to tramvaják: Jesli se nepletu tak 6102 byla dodaná v roce 1961 jako první sériová T3. Takže taková ověřovačka. Ostatní T3 se začaly dodávat až od 1962. Tedy je prokazatelně starší než celá dodávka 6103-6171. Jinak vzhledem k nahrazování zničených T3 jsou někdy i čísla vedle sebe od sebe i několik let. To vím, přece nejsem blbej. :D

Napsal: 27.9.2006 9:34
od syverin
Tramvajak: vidíš a tohle by mne třeba nenapadlo...
Ačkoliv si vzpomínám, že mne ty lišty (jakkoliv zatřené emailem) zaujaly už na 6365, když ještě jezdila.

Napsal: 27.9.2006 0:07
od tramvajak
Řešení soutěže o kondičním voze ev.č. 5513

Kde jste chybovali aneb v čem se odlišuje od ostatních T3, ale stále jej nedělá 100% unikátním:
sdružená zadní světla – nikoliv, má klasická (původní, ležaté provedení má v ČR a SR už jenom mostecký pracovní vůz 206, v provedení na výšku lze vidět poměrně často v Bratislavě a na střešovických skladech 6336 a 6418).
zásuvka mnohočlenného řízení – ano, na zadním čele má zásuvku v původním provedení, dále ji však mají také vozy 5405, 5504, 5509, 5511 a sklad 6418.
stupačky na střechu v původním provedení – zachovány, ovšem tyto se nachází na značném množství dalších vozů včetně dvou T3R.P
původní koženkové sedáky – vůz je vybaven klasickými laminátovými sedačkami, koženkové k vidění pouze na bratislavském pluhu 8404.
koženkou potažené okenní sloupky a paždíky – nene, ve voze 5513 jsou již natřeny barvou.
mezistěna kabiny řidiče – plexi, mírně upravená, tedy také špatná odpověď. Mezistěna ve 100% původním provedení se nachází doposud už jen v mosteckém pracovním voze ev.č. 206.
původní rozlamovací dveře – nejčastější odpověď, ale pouze „přihořívá“. Tyto dveře mají dále cvičný 5505, střešovické sklady 6336 a 6418, brněnský měřící vůz 4123 a vyřazené, avšak stále existující ostravské T3 742 a 743.

V čem tedy spočívá 100% unikátnost tohoto vozu?
> podle dostupných informací se jedná o jediný existující nemuzejní vůz T3 na světě, který má v interiéru ještě stále zachovány původní ozdobné hliníkové lišty s červenou zvýrazňující linkou. =D>
Tyto hliníkové lišty byly v rámci sjednocování s pozdějšími dodávkami jako první odstraňovány z vozů T3 spolu s podobnými vnějšími podokenními. Jedná se sice o detail, tyto detaily však z vozů T3 dělaly celosvětový designerský vrchol šedesátých a sedmdesátých let. Je zázrak, že se do dnešního dne na nějakém voze dochovaly a že se dokonce jedná o pražskou tramvaj! Slintám, když to vidím.
:smt035 :smt034 :smt020 :-({|= :-W
Nemusím doufám připomínat, že soutěž se netýká muzejních T3...

trainzjohny: vozy 6102 a 6129 dělí od sebe asi necelé 4 měsíce, takže ta tvá poznámka o starších vozech je víceméně bezpředmětná (nižší ev.č. neznamená nutně starší vůz)... :wink:

Napsal: 26.9.2006 20:52
od trainzjohny
To každopádně, ale myslel jem že sirka myslí pouze T3.

Napsal: 26.9.2006 20:40
od Mapl
Pokud chcete hledat nejstarší vozy, tak sedněte na tramvaj a vystupte u střešovický vozovny a vklouzněte do muzea MHD... :P :)

Napsal: 26.9.2006 20:30
od trainzjohny
Sirka píše:Z roku 1962?!? Že by nejstarší vůz v Praze?
To těžko v Muzeu je 6102.

Napsal: 26.9.2006 20:12
od Sirka
Z roku 1962?!? Že by nejstarší vůz v Praze?

Napsal: 26.9.2006 9:39
od Karotka
Aha. Tak on je tady: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 513-01.jpg
- světla ne, větračky ne... jsou to ty dveře!

Má takové ještě 5505? http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 505-01.jpg

Napsal: 26.9.2006 9:35
od MOp
MOp píše:SEDÁKY MÁ SKOŘÁPKY, ale má PŮVODNÍ DVEŘE! [sorry za caps lock]
sorry to já..