Napsal: 27.9.2006 0:07
Řešení soutěže o kondičním voze ev.č. 5513
Kde jste chybovali aneb v čem se odlišuje od ostatních T3, ale stále jej nedělá 100% unikátním:
sdružená zadní světla – nikoliv, má klasická (původní, ležaté provedení má v ČR a SR už jenom mostecký pracovní vůz 206, v provedení na výšku lze vidět poměrně často v Bratislavě a na střešovických skladech 6336 a 6418).
zásuvka mnohočlenného řízení – ano, na zadním čele má zásuvku v původním provedení, dále ji však mají také vozy 5405, 5504, 5509, 5511 a sklad 6418.
stupačky na střechu v původním provedení – zachovány, ovšem tyto se nachází na značném množství dalších vozů včetně dvou T3R.P
původní koženkové sedáky – vůz je vybaven klasickými laminátovými sedačkami, koženkové k vidění pouze na bratislavském pluhu 8404.
koženkou potažené okenní sloupky a paždíky – nene, ve voze 5513 jsou již natřeny barvou.
mezistěna kabiny řidiče – plexi, mírně upravená, tedy také špatná odpověď. Mezistěna ve 100% původním provedení se nachází doposud už jen v mosteckém pracovním voze ev.č. 206.
původní rozlamovací dveře – nejčastější odpověď, ale pouze „přihořívá“. Tyto dveře mají dále cvičný 5505, střešovické sklady 6336 a 6418, brněnský měřící vůz 4123 a vyřazené, avšak stále existující ostravské T3 742 a 743.
V čem tedy spočívá 100% unikátnost tohoto vozu?
> podle dostupných informací se jedná o jediný existující nemuzejní vůz T3 na světě, který má v interiéru ještě stále zachovány původní ozdobné hliníkové lišty s červenou zvýrazňující linkou.
Tyto hliníkové lišty byly v rámci sjednocování s pozdějšími dodávkami jako první odstraňovány z vozů T3 spolu s podobnými vnějšími podokenními. Jedná se sice o detail, tyto detaily však z vozů T3 dělaly celosvětový designerský vrchol šedesátých a sedmdesátých let. Je zázrak, že se do dnešního dne na nějakém voze dochovaly a že se dokonce jedná o pražskou tramvaj! Slintám, když to vidím.
Nemusím doufám připomínat, že soutěž se netýká muzejních T3...
trainzjohny: vozy 6102 a 6129 dělí od sebe asi necelé 4 měsíce, takže ta tvá poznámka o starších vozech je víceméně bezpředmětná (nižší ev.č. neznamená nutně starší vůz)...
Kde jste chybovali aneb v čem se odlišuje od ostatních T3, ale stále jej nedělá 100% unikátním:
sdružená zadní světla – nikoliv, má klasická (původní, ležaté provedení má v ČR a SR už jenom mostecký pracovní vůz 206, v provedení na výšku lze vidět poměrně často v Bratislavě a na střešovických skladech 6336 a 6418).
zásuvka mnohočlenného řízení – ano, na zadním čele má zásuvku v původním provedení, dále ji však mají také vozy 5405, 5504, 5509, 5511 a sklad 6418.
stupačky na střechu v původním provedení – zachovány, ovšem tyto se nachází na značném množství dalších vozů včetně dvou T3R.P
původní koženkové sedáky – vůz je vybaven klasickými laminátovými sedačkami, koženkové k vidění pouze na bratislavském pluhu 8404.
koženkou potažené okenní sloupky a paždíky – nene, ve voze 5513 jsou již natřeny barvou.
mezistěna kabiny řidiče – plexi, mírně upravená, tedy také špatná odpověď. Mezistěna ve 100% původním provedení se nachází doposud už jen v mosteckém pracovním voze ev.č. 206.
původní rozlamovací dveře – nejčastější odpověď, ale pouze „přihořívá“. Tyto dveře mají dále cvičný 5505, střešovické sklady 6336 a 6418, brněnský měřící vůz 4123 a vyřazené, avšak stále existující ostravské T3 742 a 743.
V čem tedy spočívá 100% unikátnost tohoto vozu?
> podle dostupných informací se jedná o jediný existující nemuzejní vůz T3 na světě, který má v interiéru ještě stále zachovány původní ozdobné hliníkové lišty s červenou zvýrazňující linkou.
Tyto hliníkové lišty byly v rámci sjednocování s pozdějšími dodávkami jako první odstraňovány z vozů T3 spolu s podobnými vnějšími podokenními. Jedná se sice o detail, tyto detaily však z vozů T3 dělaly celosvětový designerský vrchol šedesátých a sedmdesátých let. Je zázrak, že se do dnešního dne na nějakém voze dochovaly a že se dokonce jedná o pražskou tramvaj! Slintám, když to vidím.
Nemusím doufám připomínat, že soutěž se netýká muzejních T3...
trainzjohny: vozy 6102 a 6129 dělí od sebe asi necelé 4 měsíce, takže ta tvá poznámka o starších vozech je víceméně bezpředmětná (nižší ev.č. neznamená nutně starší vůz)...