T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od 7080 » 27.4.2009 11:37

Bobik píše:No vypadá to že zlobí kus od kusu - vím o výměně, vím i o chvále, především co se týká vyladění ČB, že už to není hlavně při popojíždění v malých rychlostech takový náraz do zdi jen se člověk dotkne pedálu. K té klimošce - musí restartovat úplně, tzn. vypnout a zapnout, nebo stačí podržet v 2. poloze? (obojí je samozřejmě špatné). Jinak co mi kolega předváděl, tak mi to přijde při plném výkonu jako solidní lednička a hluk, no, na KTN hlasitý, ale oproti 14T tichoučký. :)
Sekci stačí probrzdit s vypnutou rekuperací, když je to provozně možné a napětí neklesá. Stačí i lehká brzda kolem 100A a napětí neklesá. To že je potřeba vymýšlet nějaká řešení, ale nesvědčí o dobrém řešení. Třeba by pomohl další kondenzátor vložený do obvodu, který by udržel napětí na vstupu statického měniče při průjezdu sekcí.
A to že nové vozy sypou jako vzteklé, tomu se nedivím. Mají nová kola a tak kloužou a koužou a sypou a sypou. Až se kola sjedou, tak to nebude tolik sypat.
Výměna vlaku byla nikoliv z důvodu závady na klima, ale bylo to vadným kabelem mezi vozy.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od trainzjohny » 27.4.2009 11:16

Takže už i wany dostávají klasický blinkry a pozičky ... =D> ať žije 21. století a jeho vylepšení.

Jinak na citybusu jsem našel pěknou fotku pro srovnání wany nové a postarší NA FOTKU
P.S. najděte 5 rozdílů mezi oběma vozy (nikoliv to, že jedna má R.Péčko a druhá R.PVéčko).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od Absolut » 27.4.2009 8:40

Koukám, že se tady klimowany už hustě řeší, tak jen jedno foto...
8266+8568-8-prazsky-hrad-20090425.JPG

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od Bobik » 26.4.2009 22:38

No vypadá to že zlobí kus od kusu - vím o výměně, vím i o chvále, především co se týká vyladění ČB, že už to není hlavně při popojíždění v malých rychlostech takový náraz do zdi jen se člověk dotkne pedálu. K té klimošce - musí restartovat úplně, tzn. vypnout a zapnout, nebo stačí podržet v 2. poloze? (obojí je samozřejmě špatné). Jinak co mi kolega předváděl, tak mi to přijde při plném výkonu jako solidní lednička a hluk, no, na KTN hlasitý, ale oproti 14T tichoučký. :)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od DavidD » 26.4.2009 22:14

KGX 63 píše:
demon píše:Žádná 100 km zkušebka sólo bez lidí nemůže nikdy nevodit pravou provozní situaci, navíc názor dvou lidí na jednu a tutéž věc se nemusí vždy shodovat.
Ale nic hezkýho to neni, předám zodpovědným... :roll:
Ale na ty výpadky klimatizace v souvislosti s poklesem napětí při průjezdu přes sekce se na to snad mohlo přijít při zkušebkách, ne? :(
Otázka je, jestli si někdo při zkušebce tu klimošku pustil..

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od KGX 63 » 26.4.2009 22:05

demon píše:Žádná 100 km zkušebka sólo bez lidí nemůže nikdy nevodit pravou provozní situaci, navíc názor dvou lidí na jednu a tutéž věc se nemusí vždy shodovat.
Ale nic hezkýho to neni, předám zodpovědným... :roll:
Ale na ty výpadky klimatizace v souvislosti s poklesem napětí při průjezdu přes sekce se na to snad mohlo přijít při zkušebkách, ne? :(

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od DavidD » 26.4.2009 21:48

No včera jsem jel s 8266, vyladěná byla na brzdy dobře. Klimatizace je asi o trochu více slyšet než u KT, což mě zklamalo. Jinak můžu potvrdit, že při průjezdu sekcí na Palmovce se klimoška vypla a už se minimálně na Prašný most nepustila, svítila červená kontrolka..

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od MF » 26.4.2009 21:21

A jak je to s hlučností té klímatizáce? Já jen, že jsem jel po dlouhé době s tím krámem 14T a zkusil to pustit na minimální chod ventilátoru a opět jsem se utvrdil, že je to otřestné. To si raději otevřu okénko a budu jezdit s T3.

Uživatelský avatar
minarjo
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 18.12.2008 23:46
Bydliště: bus 118,121,136-Sídl.Spořilov

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od minarjo » 26.4.2009 21:02

Samosebou to bude kus od kusu, díky za optimismus, že zmíněné porodní bolesti nejsou u všech :) .

Jinak k dotazu níže, zda bude nějaké instruování ke klimošce (návod,...) - kdo už měl školení 23, tak ví (kdo neměl, tak si holt počká :D ), že na něm se v jedné z prezentací tato wanní klimoška celkem důkladně probírá, i s názornými obrázky na rozšíření panelu řidiče atd...
Naposledy upravil(a) minarjo dne 26.4.2009 21:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od demon » 26.4.2009 20:42

minarjo píše:Následuje hrubý přehled závad, které mi popsal (nemusí být všechny)...
Žádná 100 km zkušebka sólo bez lidí nemůže nikdy nevodit pravou provozní situaci, navíc názor dvou lidí na jednu a tutéž věc se nemusí vždy shodovat.
Ale nic hezkýho to neni, předám zodpovědným... :roll:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od MOp » 26.4.2009 20:38

A já měl dnes možnost mluvit s řidiči wan 8265 a 8266. Oba si je nemohli vynachválit - krásně brzdí, jsou údajně skvěle vyladěné, nekopou a mají kultivovaný chod čelistí (oproti dříve dodaným wanám). Klimoška je prý senzační, dokonce chladí až moc.. Pravdou je, že jsem potkal i 8264 a ta pískovala jak se dalo.. Záleží kus od kusu..

Uživatelský avatar
minarjo
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 18.12.2008 23:46
Bydliště: bus 118,121,136-Sídl.Spořilov

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od minarjo » 26.4.2009 20:27

Tak jsem mlouvil s 3 kolegy z Vokovic, kteří včera jezdili na nových wanách a bohužel ani jeden NEsdílí nadšení z těchto vozů. Moc dobře nechápu, jak se tolik závad a nedoladění mohlo podařit, když tyto wany čekaly na jízdu s lidmi déle než ostatní kvůli DÚ. NO abych byl konkrétní:
- jeden kolega mi říkal, že klimatizace je dobrá věc (včera bylo teplo, tak vyzkoušela většina), ale prakticky použitelná bohužel v podstatě JEN v klidu na konečné. Při jízdě prý jinak kažkou chvíli je signalizován výpadek - červená kontrolka...

- další kolega, co měl včera 8267 (nejsem si číslem na 100% jist ale to je fuk) mi dnes na konečné v Podbabě líčil, že to byl děs a běs. Na závadu mu zdaleka nestačila vozová kniha, musel k ní přiložit prázdný papír A5 a i ten popsal! Následuje hrubý přehled závad, které mi popsal (nemusí být všechny):
1) nevyladění kotoučových brzy mezi 1. a 2.podvozkem - např. při rozjezdu prý přední podvozek odbrzdil v pohodě (už při malém nášlapu do 200A), ale zadní až př nášlapu nad 350A, a to už je pěkný škubanec při rozjezdu - při brždění prý podobně jeden podvozek spínal kotouče hooodně brzy
2) občas se mu na pár vteřin na panelu diagnostiky rozsvítila červené kontrolka VENTILACE - vždy ale po pár vteřinách zhasla, nic trvalého, ale i tak...
3) neuvěřitelně citlivě nastavená SSO - pískovalo to prý jak o život i na zbytečných místech, skoro v každé menší otáčce - to bude ale asi problém k doladění u více nových wan, dnes jsem viděl tuším 8264 jedoucí od Hradu k Brusnici a při brzdění před výhybkou též pěkný oblak z pískování se za ní zvedl...
4) nýní k vlastní klimošce - kolega to během směny více zanalyzoval a zjistil, že problém dělají sekce, a to při pomalejší jízdě do 30km/h přes ně - pak prý když mu při přejezdu krátkodobě pokleslo napětí z cca 25-26V na 23,5V, tak to klimoška nerozdýchala, červená kontrolka signalizovala problém a nahodila se až po restartu vozu (přitom na školení 23 nám bylo řečeno, že se takto má vypnout až když by napětí kleslo pod 20V). Čili v podstatě podobný závěr jako u druhého kolegy, který to tak nezkoumal - při jízdě za současného nastavení je klimoška nepoužitelná :(

Problémy jsem asi nevyjmenoval všechny (říkali mi toho kolegové víc), ale zmíněný vůz 8267 (jak jsem pal číslo možná nesedí) si dnes (asi na ověření) vzal na linku s lidmi VO depák no a po kole si ho prý nechal vyměnit - uznal, že to není použitelné s cestujícími do doladění, hlavně bod 1) musel být dost nepříjemný...

Čili demone - možná se vám v dílnách pár nových wan objeví (bohužel) zpět, pokud to nedoladí u nás ve VO. Je jasné že každá novinka má dětské nemoci, ale jízdní problémy se mohly při testovacích jízdách zjistit... Pro nás VO řidiče to zatím vypadá, že se máme spíše obávat, když novou wanu dostaneme, škoda...

Marty9122
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 21.1.2008 21:36

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od Marty9122 » 26.4.2009 20:00

demon píše:Provozních wan je momentálně 17 zatímco wlků 13, takže míň jich je, ale vzhledem k tomu, že všichni se stejně nevypravují a Vokovice jezdí i sólo d-2, považuju wanu+krnov za zhůvěřilost.
Proto jsem si rýpnul :oops: a k tomu ještě o víkendu dvě ... :roll:
... ale zas je aspoň co fotit :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od demon » 26.4.2009 19:38

Marty9122 píše:Tak dvojce krnov + wlk, to mají na chvilku ( ? ) za sebou. Posila ve formě několika wan je ve Vokovicích, ale když tak koukám na dvojce 8264+8177 a 8265+8178, tak mě napadá, zda zas není málo wlků ?? :lol:
Provozních wan je momentálně 17 zatímco wlků 13, takže míň jich je, ale vzhledem k tomu, že všichni se stejně nevypravují a Vokovice jezdí i sólo d-2, považuju wanu+krnov za zhůvěřilost.

Marty9122
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 21.1.2008 21:36

Re: T3R.PLF aneb pražské wany

Příspěvek od Marty9122 » 26.4.2009 18:54

Tak dvojce krnov + wlk, to mají na chvilku ( ? ) za sebou. Posila ve formě několika wan je ve Vokovicích, ale když tak koukám na dvojce 8264+8177 a 8265+8178, tak mě napadá, zda zas není málo wlků ?? :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět