Tak jsem mlouvil s 3 kolegy z Vokovic, kteří včera jezdili na nových wanách a bohužel ani jeden NEsdílí nadšení z těchto vozů. Moc dobře nechápu, jak se tolik závad a nedoladění mohlo podařit, když tyto wany čekaly na jízdu s lidmi déle než ostatní kvůli DÚ. NO abych byl konkrétní:
- jeden kolega mi říkal, že klimatizace je dobrá věc (včera bylo teplo, tak vyzkoušela většina), ale prakticky použitelná bohužel v podstatě JEN v klidu na konečné. Při jízdě prý jinak kažkou chvíli je signalizován výpadek - červená kontrolka...
- další kolega, co měl včera 8267 (nejsem si číslem na 100% jist ale to je fuk) mi dnes na konečné v Podbabě líčil, že to byl děs a běs. Na závadu mu zdaleka nestačila vozová kniha, musel k ní přiložit prázdný papír A5 a i ten popsal! Následuje hrubý přehled závad, které mi popsal (nemusí být všechny):
1) nevyladění kotoučových brzy mezi 1. a 2.podvozkem - např. při rozjezdu prý přední podvozek odbrzdil v pohodě (už při malém nášlapu do 200A), ale zadní až př nášlapu nad 350A, a to už je pěkný škubanec při rozjezdu - při brždění prý podobně jeden podvozek spínal kotouče hooodně brzy
2) občas se mu na pár vteřin na panelu diagnostiky rozsvítila červené kontrolka VENTILACE - vždy ale po pár vteřinách zhasla, nic trvalého, ale i tak...
3) neuvěřitelně citlivě nastavená SSO - pískovalo to prý jak o život i na zbytečných místech, skoro v každé menší otáčce - to bude ale asi problém k doladění u více nových wan, dnes jsem viděl tuším 8264 jedoucí od Hradu k Brusnici a při brzdění před výhybkou též pěkný oblak z pískování se za ní zvedl...
4) nýní k vlastní klimošce - kolega to během směny více zanalyzoval a zjistil, že problém dělají sekce, a to při pomalejší jízdě do 30km/h přes ně - pak prý když mu při přejezdu krátkodobě pokleslo napětí z cca 25-26V na 23,5V, tak to klimoška nerozdýchala, červená kontrolka signalizovala problém a nahodila se až po restartu vozu (přitom na školení 23 nám bylo řečeno, že se takto má vypnout až když by napětí kleslo pod 20V). Čili v podstatě podobný závěr jako u druhého kolegy, který to tak nezkoumal - při jízdě za současného nastavení je klimoška nepoužitelná
Problémy jsem asi nevyjmenoval všechny (říkali mi toho kolegové víc), ale zmíněný vůz 8267 (jak jsem pal číslo možná nesedí) si dnes (asi na ověření) vzal na linku s lidmi VO depák no a po kole si ho prý nechal vyměnit - uznal, že to není použitelné s cestujícími do doladění, hlavně bod 1) musel být dost nepříjemný...
Čili demone - možná se vám v dílnách pár nových wan objeví (bohužel) zpět, pokud to nedoladí u nás ve VO. Je jasné že každá novinka má dětské nemoci, ale jízdní problémy se mohly při testovacích jízdách zjistit... Pro nás VO řidiče to zatím vypadá, že se máme spíše obávat, když novou wanu dostaneme, škoda...