T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.6.2014 12:39

cwapa píše:.... a ještě jeden problém mám v 15T, nízké sedačky.
#-o myšleno výška opěradel či výška umístění sedáku od podlahy?
Či to měla být ironie? :lol:


Protože výška opěradla je určitě u překližkových (tzv. dřevěných) sedaček v 15T (potažmo KTN) největší, co jsem asi v MHD viděl.
No a osazení sedáku nad podlahou je v 15T (na rozdíl od ostatních TRAM DPP) ve více (minimálně dvou) výškových úrovní = sedáky na "bedně"/"zakrytí" podvozku (=4 zády ke kabině řidiče, 4 kolem každého kloubu, které jsou dva a vzadu 2x2 + 2 x 1 + 3 = 21) je určitě o znatelných několik cenťáků výš než ostatní sedáky! Osobně jsem přesvědčen, že na těch 21 výše osazených sedačkách musí mít problémy osoby nižšího vzrůstu, protože nedosáhnou chodidly na podlahu (zatímco na nižší sedačce dosáhne na podlahu i osoba vyšší).

Jinak se začátkem příspěvku souhlasím - s dodatkem, že (ne)klouzání na překližkových (tzv. dřevěných) sedačkách záleží také dost na materiálu z nějž je oblečení (kalhoty/sukně).

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od cwapa » 08.6.2014 12:15

Tak já to mám se sedačkami přesně tak jak píše Bobik. Dřevo dost klouže a ještě jeden problém mám v 15T, nízké sedačky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 08.6.2014 7:51

KUBI - tak teda nevím, ale buď mám divný záda já, nebo ty. :lol: U mě je to přesně obráceně. Dřevo - hrůza divně tvarovaná co tlačí a bolí záda, plast (stejně jako předtím polstr) je tvarovanej dobře a nikdy mě z něj záda nebolely. Obecně tu plastovou Fainsu pokládám za zatím nejlepšího nástupce laminátovejch seslí, jakej se tu objevil.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od -KUBI- » 07.6.2014 23:09

Když už tady dnes někdo v jiném topicu nakousl otázku sedaček v tramvajích, tak bych přidal svoje dojmy z plastových Fains. Měl jsem tento týden poprvé možnost si v nich posedět. Docela jsem se na ně těšil, jelikož jsem příznivec tohoto řešení a plastových sedadel pro cestující obecně, ale nakonec jsem měl spíše smíšené dojmy. Ten plast je dost kluzký, ale díky tvaru sedačky v ní člověk dobře drží. Zadek díky té jamce v sedáku nemá šanci cestovat ze strany na stranu a záda taktéž díky zaoblení opěradla. Ale celková anatomie té sedačky je zkrátka katastrofa :cry: Jel jsem 5 zastávek a už mě bolela záda, stejně jako u polstrovaných sedaček stejného typu. Poté mi krásně vyšel přestup a přijela mi 15T, takže jsem mohl rovnou porovnat plast s kontroverzním dřevem v 15T. A dřevo pro mě vítězí, to opěradlo je krásně vymodelované pro přirozené prohnutí páteře a ty novější a drsnější sedadla už nekloužou. Co mi u těch dřevěných sedaček chybí je právě ta jamka v sedáku, ta by byla dobrá, aby to tolik netlačilo do pozadí a to opěradlo by mohlo být taky víc zaobleno, aby záda při odbočování nebyla namáhána pro nepřirozený pohyb do strany. Pokud by se ta překližka dokázala tak vymodelovat bylo by to perfektní posezení =D>
Celkově: dřevo v 15T > plastové sedadlo Fainsa > polstrované sedadlo Fainsa > laminát v T3 > ten děs ve 14T

Omlouvám se pokud jsem příspěvek nepřidal do úplně vhodného tématu...

Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 7105 » 16.5.2014 14:31

Ještě doplním 8319, dnes také na lince 2.

venca98
Uživatel
Příspěvky: 94
Registrován: 17.8.2011 11:34

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od venca98 » 15.5.2014 15:37

prcek píše:
prcek píše:Máš pravdu takže jsou s plasťákama 8407,8332,8349,8220 a nově 8330
tak už i k těmto rpéčkům patří i 8341
A teď už taky 8347. Dneska jsem ji viděl někde na lince 2.

prcek
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 22.11.2012 17:24

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od prcek » 14.5.2014 21:46

prcek píše:Máš pravdu takže jsou s plasťákama 8407,8332,8349,8220 a nově 8330
tak už i k těmto rpéčkům patří i 8341

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od gabuliatko » 12.5.2014 20:02

von Špilberk píše:RP má 7 a T6 (a KT8N) taky 7, takže pákou na T6 se nic lepšího nevykouzlí.
Mě přijde že páka se lépe dává do krajní polohy. :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 12.5.2014 19:30

RP má 7 a T6 (a KT8N) taky 7, takže pákou na T6 se nic lepšího nevykouzlí.
U 15T by to mělo být lepší, protože stupně jízdy a brzdy nejsou (regulace je teoreticky plynulá), ale tam to zase kazí tramvaj sama o sobě.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 12.5.2014 20:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 12.5.2014 19:18

T3 měla 5...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od gabuliatko » 12.5.2014 19:16

Bobik píše:POZOR!! OPRAVA!!
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů.
Prozradily povolaná místa kolik to je stupňů?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 12.5.2014 18:32

Bobik: Nějak se mi nechce věřit, že by ta výzbroj měla počet stupňů daný napevno. Co se vlastně do té procesorové karty přenáší, co stupeň to drát, nebo řadič vysílá informaci sériově?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 12.5.2014 16:56

POZOR!! OPRAVA!!
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů. A že je to dáno výzbrojí. Pokud by byl požadavek na vícestupňovou regulaci, přizpůsobili by se mu oba typy.
Takže se omlouvám za mystifikaci, sám jsem žil v bludu se špatnými informacemi.
:oops:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.5.2014 11:49

Bobik píše:Jasně, problém softvéru. Ostatně co chtít po tramvaji, která má vlastní hlavu a furt ti kecá do řízení....horší jak manželka v autě.... 8-) :lol:
ovšem pozor, ona zase nemusí být "automatika" či jiné podobné systémy špatné, ale musí to být udělané správně -např. nedávno jsem jezdil s jednou 15T (žel jsem ztratil poznámku se kterou), jejíž nastavení motorů (do jízdy i brzdy) bylo viditelně odlišné od ostatních kusů a ať jsem dělal "vše možné i nemožné", co mne napadlo, tak prostě při rozjezdu ani při zastavování neškubla!
A víš v čem bylo zakopané tajemství?
Sleduješ-li u 15T tahy jízdy/brzdy při rozjezdu/zastavování, tak:
1.) většina to má nastaveno viditelně tak, že vnitřní (= 2. a 3.) podvozky mají cca stejně, ale více než krajní (= 1. a 4.), jenž zase působící cca stejnou silou.
2.) ta "necukající" však měla každý podvozek nastaven s jinou silou, ale cca s totožně velkým rozdílem od předchozího a následujícího. S tím, že při rozjezdu největší silou působil 1. podvozek a nejmenší poslední - 4. a při zastavování/dobrždění přesně naopak

Mimochodem - cca před měsícem až dvěma jsem měl s 15T na Andělu BP a když jsem si ji bral od kolegy "svačináře" zpět, tak přišel jeden cestující s dotazem, který právě narážel na "tvrdostů rozjezdu/zastavování, ale s dodatkem, že si nemyslí, že to bude chyba řidiče, protože to sleduje dlouhodobě = u jiných řidičů.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 12.5.2014 8:30

Jasně, problém softvéru. Ostatně co chtít po tramvaji, která má vlastní hlavu a furt ti kecá do řízení....horší jak manželka v autě.... 8-) :lol:

Odpovědět