T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ještě doplním 8319, dnes také na lince 2.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
A teď už taky 8347. Dneska jsem ji viděl někde na lince 2.prcek píše:tak už i k těmto rpéčkům patří i 8341prcek píše:Máš pravdu takže jsou s plasťákama 8407,8332,8349,8220 a nově 8330
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
tak už i k těmto rpéčkům patří i 8341prcek píše:Máš pravdu takže jsou s plasťákama 8407,8332,8349,8220 a nově 8330
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Mě přijde že páka se lépe dává do krajní polohy.von Špilberk píše:RP má 7 a T6 (a KT8N) taky 7, takže pákou na T6 se nic lepšího nevykouzlí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
RP má 7 a T6 (a KT8N) taky 7, takže pákou na T6 se nic lepšího nevykouzlí.
U 15T by to mělo být lepší, protože stupně jízdy a brzdy nejsou (regulace je teoreticky plynulá), ale tam to zase kazí tramvaj sama o sobě.
U 15T by to mělo být lepší, protože stupně jízdy a brzdy nejsou (regulace je teoreticky plynulá), ale tam to zase kazí tramvaj sama o sobě.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 12.5.2014 20:33, celkem upraveno 1 x.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
T3 měla 5...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Prozradily povolaná místa kolik to je stupňů?Bobik píše:POZOR!! OPRAVA!!
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Bobik: Nějak se mi nechce věřit, že by ta výzbroj měla počet stupňů daný napevno. Co se vlastně do té procesorové karty přenáší, co stupeň to drát, nebo řadič vysílá informaci sériově?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
POZOR!! OPRAVA!!
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů. A že je to dáno výzbrojí. Pokud by byl požadavek na vícestupňovou regulaci, přizpůsobili by se mu oba typy.
Takže se omlouvám za mystifikaci, sám jsem žil v bludu se špatnými informacemi.
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů. A že je to dáno výzbrojí. Pokud by byl požadavek na vícestupňovou regulaci, přizpůsobili by se mu oba typy.
Takže se omlouvám za mystifikaci, sám jsem žil v bludu se špatnými informacemi.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
ovšem pozor, ona zase nemusí být "automatika" či jiné podobné systémy špatné, ale musí to být udělané správně -např. nedávno jsem jezdil s jednou 15T (žel jsem ztratil poznámku se kterou), jejíž nastavení motorů (do jízdy i brzdy) bylo viditelně odlišné od ostatních kusů a ať jsem dělal "vše možné i nemožné", co mne napadlo, tak prostě při rozjezdu ani při zastavování neškubla!Bobik píše:Jasně, problém softvéru. Ostatně co chtít po tramvaji, která má vlastní hlavu a furt ti kecá do řízení....horší jak manželka v autě....
A víš v čem bylo zakopané tajemství?
Sleduješ-li u 15T tahy jízdy/brzdy při rozjezdu/zastavování, tak:
1.) většina to má nastaveno viditelně tak, že vnitřní (= 2. a 3.) podvozky mají cca stejně, ale více než krajní (= 1. a 4.), jenž zase působící cca stejnou silou.
2.) ta "necukající" však měla každý podvozek nastaven s jinou silou, ale cca s totožně velkým rozdílem od předchozího a následujícího. S tím, že při rozjezdu největší silou působil 1. podvozek a nejmenší poslední - 4. a při zastavování/dobrždění přesně naopak
Mimochodem - cca před měsícem až dvěma jsem měl s 15T na Andělu BP a když jsem si ji bral od kolegy "svačináře" zpět, tak přišel jeden cestující s dotazem, který právě narážel na "tvrdostů rozjezdu/zastavování, ale s dodatkem, že si nemyslí, že to bude chyba řidiče, protože to sleduje dlouhodobě = u jiných řidičů.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Jasně, problém softvéru. Ostatně co chtít po tramvaji, která má vlastní hlavu a furt ti kecá do řízení....horší jak manželka v autě....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No vida, a já, ač na Pankráci, tyristorku rád.willyjeff píše: pak do tyristoru sedne strašnickej/vokovickej a řiká, že to brzdí jako když šlápneš do houna a nechápe oslavné ódy na tramvaj s krabicí na střeše.
Ano, ale.. A zase problém, za který asi nemůže ruční řadič, ale tramvaj. On je mi ten citlivější ruční řadič na mnoha 15T na nic, protože někdy dochází k tomu, že mezi mým povelem k jízdě (zrychlení) nebo i brzdě, a reakcí tramvaje je (na můj vkus) velká prodleva. Zkrátka tramvaj na nohu mi reaguje rychleji na nášlap než 15T na posunutí páky někam. To pak z pocitu, že se nic neděje, podvědomě posunu páku ještě o kus dál, no a ono to pak vyletí.Bobik píše:Nicméně to, že ruční řadič je konstruován jinak než nožní a je citlivěji "odkrokován", tedy má víc "stupňů" (nevim jak se to odporně technicky nazývá) je prostě fakt. A tedy je logicky "citlivější".
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
von Špilberk píše:Já tady bráním nožní řadič, mimo jiné proto, že mám pocit, že s ním vykouzlím citlivější jízdu, no ale je to můj subjektivní pocit.
Tak o zvyku to bude samozřejmě taky a o subjektivních pocitech též. Nicméně to, že ruční řadič je konstruován jinak než nožní a je citlivěji "odkrokován", tedy má víc "stupňů" (nevim jak se to odporně technicky nazývá) je prostě fakt. A tedy je logicky "citlivější".9001 píše:A nebude to spíš tím, že motolák bude vychvalovat ruční řadiče a třeba z Kobylis na ně budou nadávat? Prostě je to o zvyku a pokud 5-10l let jezdím s pedály, tak ruka pro mě bude nezvyk a naopak.
To že se někdo umí citlivě rozjet s nožním řadičem a jiný jede jak čuně s ručním je záležitost techniky jízdy, nikoli konstrukcí řadiče.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Pan WJ byl dnes očividně pod fotografickou palbouMOp píše:Tak tady mas tu jednu píkovinu z dneska.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Bingo Další skupiny jsou T3M x T3. Hloubětínskej dostane osypky, když by měl mít zrychlovač a pak do tyristoru sedne strašnickej/vokovickej a řiká, že to brzdí jako když šlápneš do houna a nechápe oslavné ódy na tramvaj s krabicí na střeše Tak furt je za co bojovat a o čem se přít.9001 píše:A nebude to spíš tím, že motolák bude vychvalovat ruční řadiče a třeba z Kobylis na ně budou nadávat? Prostě je to o zvyku a pokud 5-10l let jezdím s pedály, tak ruka pro mě bude nezvyk a naopak.