T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 7105 » 16.5.2014 14:31

Ještě doplním 8319, dnes také na lince 2.

venca98
Uživatel
Příspěvky: 94
Registrován: 17.8.2011 11:34

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od venca98 » 15.5.2014 15:37

prcek píše:
prcek píše:Máš pravdu takže jsou s plasťákama 8407,8332,8349,8220 a nově 8330
tak už i k těmto rpéčkům patří i 8341
A teď už taky 8347. Dneska jsem ji viděl někde na lince 2.

prcek
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 22.11.2012 17:24

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od prcek » 14.5.2014 21:46

prcek píše:Máš pravdu takže jsou s plasťákama 8407,8332,8349,8220 a nově 8330
tak už i k těmto rpéčkům patří i 8341

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od gabuliatko » 12.5.2014 20:02

von Špilberk píše:RP má 7 a T6 (a KT8N) taky 7, takže pákou na T6 se nic lepšího nevykouzlí.
Mě přijde že páka se lépe dává do krajní polohy. :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 12.5.2014 19:30

RP má 7 a T6 (a KT8N) taky 7, takže pákou na T6 se nic lepšího nevykouzlí.
U 15T by to mělo být lepší, protože stupně jízdy a brzdy nejsou (regulace je teoreticky plynulá), ale tam to zase kazí tramvaj sama o sobě.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 12.5.2014 20:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 12.5.2014 19:18

T3 měla 5...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od gabuliatko » 12.5.2014 19:16

Bobik píše:POZOR!! OPRAVA!!
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů.
Prozradily povolaná místa kolik to je stupňů?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 12.5.2014 18:32

Bobik: Nějak se mi nechce věřit, že by ta výzbroj měla počet stupňů daný napevno. Co se vlastně do té procesorové karty přenáší, co stupeň to drát, nebo řadič vysílá informaci sériově?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 12.5.2014 16:56

POZOR!! OPRAVA!!
Tak jsem byl upozorněn z míst nejpovolanějších, že ruční řadič má, resp. měl by, pokud by byl instalován místo nožního stejný počet stupňů. A že je to dáno výzbrojí. Pokud by byl požadavek na vícestupňovou regulaci, přizpůsobili by se mu oba typy.
Takže se omlouvám za mystifikaci, sám jsem žil v bludu se špatnými informacemi.
:oops:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.5.2014 11:49

Bobik píše:Jasně, problém softvéru. Ostatně co chtít po tramvaji, která má vlastní hlavu a furt ti kecá do řízení....horší jak manželka v autě.... 8-) :lol:
ovšem pozor, ona zase nemusí být "automatika" či jiné podobné systémy špatné, ale musí to být udělané správně -např. nedávno jsem jezdil s jednou 15T (žel jsem ztratil poznámku se kterou), jejíž nastavení motorů (do jízdy i brzdy) bylo viditelně odlišné od ostatních kusů a ať jsem dělal "vše možné i nemožné", co mne napadlo, tak prostě při rozjezdu ani při zastavování neškubla!
A víš v čem bylo zakopané tajemství?
Sleduješ-li u 15T tahy jízdy/brzdy při rozjezdu/zastavování, tak:
1.) většina to má nastaveno viditelně tak, že vnitřní (= 2. a 3.) podvozky mají cca stejně, ale více než krajní (= 1. a 4.), jenž zase působící cca stejnou silou.
2.) ta "necukající" však měla každý podvozek nastaven s jinou silou, ale cca s totožně velkým rozdílem od předchozího a následujícího. S tím, že při rozjezdu největší silou působil 1. podvozek a nejmenší poslední - 4. a při zastavování/dobrždění přesně naopak

Mimochodem - cca před měsícem až dvěma jsem měl s 15T na Andělu BP a když jsem si ji bral od kolegy "svačináře" zpět, tak přišel jeden cestující s dotazem, který právě narážel na "tvrdostů rozjezdu/zastavování, ale s dodatkem, že si nemyslí, že to bude chyba řidiče, protože to sleduje dlouhodobě = u jiných řidičů.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 12.5.2014 8:30

Jasně, problém softvéru. Ostatně co chtít po tramvaji, která má vlastní hlavu a furt ti kecá do řízení....horší jak manželka v autě.... 8-) :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 12.5.2014 7:33

willyjeff píše: pak do tyristoru sedne strašnickej/vokovickej a řiká, že to brzdí jako když šlápneš do houna a nechápe oslavné ódy na tramvaj s krabicí na střeše.
No vida, a já, ač na Pankráci, tyristorku rád.
Bobik píše:Nicméně to, že ruční řadič je konstruován jinak než nožní a je citlivěji "odkrokován", tedy má víc "stupňů" (nevim jak se to odporně technicky nazývá) je prostě fakt. A tedy je logicky "citlivější".
Ano, ale.. A zase problém, za který asi nemůže ruční řadič, ale tramvaj. On je mi ten citlivější ruční řadič na mnoha 15T na nic, protože někdy dochází k tomu, že mezi mým povelem k jízdě (zrychlení) nebo i brzdě, a reakcí tramvaje je (na můj vkus) velká prodleva. Zkrátka tramvaj na nohu mi reaguje rychleji na nášlap než 15T na posunutí páky někam. To pak z pocitu, že se nic neděje, podvědomě posunu páku ještě o kus dál, no a ono to pak vyletí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 12.5.2014 7:23

von Špilberk píše:Já tady bráním nožní řadič, mimo jiné proto, že mám pocit, že s ním vykouzlím citlivější jízdu, no ale je to můj subjektivní pocit.
9001 píše:A nebude to spíš tím, že motolák bude vychvalovat ruční řadiče a třeba z Kobylis na ně budou nadávat? Prostě je to o zvyku a pokud 5-10l let jezdím s pedály, tak ruka pro mě bude nezvyk a naopak.
Tak o zvyku to bude samozřejmě taky a o subjektivních pocitech též. Nicméně to, že ruční řadič je konstruován jinak než nožní a je citlivěji "odkrokován", tedy má víc "stupňů" (nevim jak se to odporně technicky nazývá) je prostě fakt. A tedy je logicky "citlivější".
To že se někdo umí citlivě rozjet s nožním řadičem a jiný jede jak čuně s ručním je záležitost techniky jízdy, nikoli konstrukcí řadiče.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DG7021 » 11.5.2014 22:23

MOp píše:Tak tady mas tu jednu píkovinu z dneska. :-)
Pan WJ byl dnes očividně pod fotografickou palbou 8-)
9059.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od willyjeff » 11.5.2014 20:41

9001 píše:A nebude to spíš tím, že motolák bude vychvalovat ruční řadiče a třeba z Kobylis na ně budou nadávat? Prostě je to o zvyku a pokud 5-10l let jezdím s pedály, tak ruka pro mě bude nezvyk a naopak.
Bingo :wink: Další skupiny jsou T3M x T3. Hloubětínskej dostane osypky, když by měl mít zrychlovač a pak do tyristoru sedne strašnickej/vokovickej a řiká, že to brzdí jako když šlápneš do houna a nechápe oslavné ódy na tramvaj s krabicí na střeše :) Tak furt je za co bojovat a o čem se přít.

Odpovědět