T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.7.2014 21:13

trainzjohny píše:Hádám že první souprava zdechla, sólem co stojí za ní jí sunout neleze, tak se spřahuje dál ...
určitě to tak bylo - jel jsem proti této koloně ještě před započetím spojování,
ale vždy si v takových situacích říkám:
1.) co se stalo, že byly "odrovnané" oba vozy vadné soupravy = po odpojení propojovacího kabelu nemohl jeden vůz soupravy odsunout/odtáhnout druhý vadný jako samostatné sólo sólem?
Zejména, když si pamatuji, že "mi" (na lince, asi č16, s čerpáním BP tzv. oddělením řidičů od vozu = jejich vystřídáním několika pořadí, potažmo i typů TRAM, za směnu) na Tylák od Míráku cca před 5ti lety byla dokonce tzv. Rychlou rotou přivezena ŽI souprava "klasik" s napálenými zrychlovači na obou vozech, která snad fakt brzdila jen zajišťovací brzdou. O situaci jsem byl telefonicky vyrozuměn výpravčím, jenž mi přikázal, že se mám ze zastávky IPP DC rychle přemístit před výhybky od Míráku - následně jsem byl odvezen tou soupravou na Zvonařku a tam ji střežil než ze ŽI přijela postupně 2 sóla (minimálně jedno vybaveno dalším propojovacím kabelem), která byla použita jako zadní vozy dvou nově vytvořených dočasných manipulačních souprav se zapnutým HP na prvních vozech, jenž byly z původní celé vadné soupravy.
2.) když je za tou vadnou soupravou (potažmo kloubákem) jen sólo TRAM, tak náhodou není jednodušší (zejména když je to pár desítek metrů před křižovatkou TT - jako dnes na "té Želvě") na (respektive před) tu vadnou "dlouhou" TRAM najet zpětným pohyben "dlouhou" TRAM, která provede následně její odvlečení, které je mnohem bezpečnější než sunutí i jen jednou "rovnocenou" TRAM (o situaci sunutí 1 "slabou" + další "rovnocenou" TRAM ani nemluvě)?
+ každé sunutí je snad navíc D1/2 povoleno jen do nejbližšího vhodného obratiště, kde jej lze změnit na vlečení!

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Pepa » 10.7.2014 19:52

Zkušební jízda pětivozové soupravy na metrolinky... :-D Ale ano, bylo to jak píše TJ ;-)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 10.7.2014 16:46

Hádám že první souprava zdechla, sólem co stojí za ní jí sunout neleze, tak se spřahuje dál ...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 10.7.2014 16:39

Co to je za jumbo soupravu? :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 10.7.2014 13:55

Když už někdo otevřel tohle vlákno, tak musím sdělit, že IGE pohon dveří, zkoušený na 8259 je fakt pekelnej. To snad nikdo ještě nežral. Nápad dobrý : Dáte přepínač do polohy zavřeno a pak tlačítkem výstraha zavřete ala T6 či KTN. Snahu implementovat 3 sekundy výstrahy do systému chápu, ale pokladní v Jídlu markuje rychleji, než se tahle pomsta zavře. A vodcvrlikat si to musí, i když jděte prvníma na vexle a máte spuštěnou akustickou závoru. Je to o zvyku, dokonce pak netřeba zavírat dvojhmatem, ale ta rychlost se doufám vyladí. Jednadvacet-dvaadvacet-třiadvacet jsem se naučil počítat i u klasiky, takže vo to nic, ale to zavření fakt zdržuje. Měl jsem tu čest na 5 a co půlkolo Z<5'-6' :-S

vorvan
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 10.7.2014 11:58

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od vorvan » 10.7.2014 12:05

A pak že nejdou spojovat :D .. před chvílí na Želivského.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MF » 30.6.2014 8:59

cwapa píše:MM-Mikulovsky - mě se u 15T nejlépe sedí na těch sedačkách zády k řidiči, ale ač jsou tam 4. místa tak většinou se sedí jen na třech, protože to čtvrté místo je tak pro děti nebo pro lilipután

to se pleteš, ta čtvrtá sedačka za kabinou na pravoboku je pro nadržené školačky :D Zkus si na ní sednout když tramvaják zazvoní. Proto tam je ta skleněná přepážka tak blízko, aby tam nelezly starý báby :wink:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 30.6.2014 7:20

fricoolinek2 píše:Do kdy se vlastně počítá s provozem nejstarších R.P z PARSu, resp. s analogem. Původní předpokládaná životnost kolem 15 let se v zásadě již naplňuje...
Když už jsme u toho, tak si taky můžeme připomenout, že některá RP slaví letos krásné kulatiny: 50 let fyzické existence, a že jsme oslavu takových kulatin zapomněli udělat už loni a předloni u několika kousků. :D

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od fricoolinek2 » 30.6.2014 5:53

Do kdy se vlastně počítá s provozem nejstarších R.P z PARSu, resp. s analogem. Původní předpokládaná životnost kolem 15 let se v zásadě již naplňuje...

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od cwapa » 08.6.2014 17:28

MM-Mikulovsky - mě se u 15T nejlépe sedí na těch sedačkách zády k řidiči, ale ač jsou tam 4. místa tak většinou se sedí jen na třech, protože to čtvrté místo je tak pro děti nebo pro liliputány. Na těchto sedačkách se mi nezdá, že mám nohy u brady. Obzvlášť nízko, tedy sedák od podlahy, je na invalidních místech mezi prvníma a druhýma dveřmi.

Petrpes - vystihl jsi to docela přesně.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 08.6.2014 14:08

To si chce dát hůl mezi stehna a zapřít o zem a předchozí sedačku :)
Hole se pak celou cestu držet oběma rukama...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.6.2014 12:39

cwapa píše:.... a ještě jeden problém mám v 15T, nízké sedačky.
#-o myšleno výška opěradel či výška umístění sedáku od podlahy?
Či to měla být ironie? :lol:


Protože výška opěradla je určitě u překližkových (tzv. dřevěných) sedaček v 15T (potažmo KTN) největší, co jsem asi v MHD viděl.
No a osazení sedáku nad podlahou je v 15T (na rozdíl od ostatních TRAM DPP) ve více (minimálně dvou) výškových úrovní = sedáky na "bedně"/"zakrytí" podvozku (=4 zády ke kabině řidiče, 4 kolem každého kloubu, které jsou dva a vzadu 2x2 + 2 x 1 + 3 = 21) je určitě o znatelných několik cenťáků výš než ostatní sedáky! Osobně jsem přesvědčen, že na těch 21 výše osazených sedačkách musí mít problémy osoby nižšího vzrůstu, protože nedosáhnou chodidly na podlahu (zatímco na nižší sedačce dosáhne na podlahu i osoba vyšší).

Jinak se začátkem příspěvku souhlasím - s dodatkem, že (ne)klouzání na překližkových (tzv. dřevěných) sedačkách záleží také dost na materiálu z nějž je oblečení (kalhoty/sukně).

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od cwapa » 08.6.2014 12:15

Tak já to mám se sedačkami přesně tak jak píše Bobik. Dřevo dost klouže a ještě jeden problém mám v 15T, nízké sedačky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 08.6.2014 7:51

KUBI - tak teda nevím, ale buď mám divný záda já, nebo ty. :lol: U mě je to přesně obráceně. Dřevo - hrůza divně tvarovaná co tlačí a bolí záda, plast (stejně jako předtím polstr) je tvarovanej dobře a nikdy mě z něj záda nebolely. Obecně tu plastovou Fainsu pokládám za zatím nejlepšího nástupce laminátovejch seslí, jakej se tu objevil.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od -KUBI- » 07.6.2014 23:09

Když už tady dnes někdo v jiném topicu nakousl otázku sedaček v tramvajích, tak bych přidal svoje dojmy z plastových Fains. Měl jsem tento týden poprvé možnost si v nich posedět. Docela jsem se na ně těšil, jelikož jsem příznivec tohoto řešení a plastových sedadel pro cestující obecně, ale nakonec jsem měl spíše smíšené dojmy. Ten plast je dost kluzký, ale díky tvaru sedačky v ní člověk dobře drží. Zadek díky té jamce v sedáku nemá šanci cestovat ze strany na stranu a záda taktéž díky zaoblení opěradla. Ale celková anatomie té sedačky je zkrátka katastrofa :cry: Jel jsem 5 zastávek a už mě bolela záda, stejně jako u polstrovaných sedaček stejného typu. Poté mi krásně vyšel přestup a přijela mi 15T, takže jsem mohl rovnou porovnat plast s kontroverzním dřevem v 15T. A dřevo pro mě vítězí, to opěradlo je krásně vymodelované pro přirozené prohnutí páteře a ty novější a drsnější sedadla už nekloužou. Co mi u těch dřevěných sedaček chybí je právě ta jamka v sedáku, ta by byla dobrá, aby to tolik netlačilo do pozadí a to opěradlo by mohlo být taky víc zaobleno, aby záda při odbočování nebyla namáhána pro nepřirozený pohyb do strany. Pokud by se ta překližka dokázala tak vymodelovat bylo by to perfektní posezení =D>
Celkově: dřevo v 15T > plastové sedadlo Fainsa > polstrované sedadlo Fainsa > laminát v T3 > ten děs ve 14T

Omlouvám se pokud jsem příspěvek nepřidal do úplně vhodného tématu...

Odpovědět